Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies laptop met hoog contrast en goede kleurweergave

Pagina: 1
Acties:

• niekslebos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11 11:10
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor mijn studie: werktuigbouwkunde hbo. Ook wil ik er foto's op kunnen bewerken en af en toe een spelletje spelen. Ik heb laatst een yamaha monitor gekocht met amva paneel en ik ben helemaal verliefd op de goede zwartwaarden. Dit zou ik graag terug zien in mijn toekomstige laptop.

Wat is je budget?
1000-1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ik heb het liefst een 15,6 inch scherm. Goede bouwkwaliteit en een goede accuduur. Gewicht maakt mij niet zoveel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik dacht zelf aan een 4k scherm, maar heb nog geen 4k scherm gevonden met een goed contrast.

[ Voor 37% gewijzigd door niekslebos op 11-06-2015 11:05 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48

Tazzios

..

niekslebos schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:38:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
...
Dat leest wat prettiger. ;)

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 15:15
Het is ook de bedoeling dat je zelf al het een en ander hebt uitgezocht aan laptops. Dus: wat heb je zelf al gevonden en wat zijn je twijfels erover? Dan kunnen wij kijken of dit goede keuzes zijn en eventueel alternatieven aandragen :)

• niekslebos
Ik heb een toshiba gevonden die eigenlijk aan al mijn eisen voldoet. Nou lees ik dat de maximale helderheid van de toshiba niet erg hoog is. pricewatch: Toshiba Satellite P50t-B-10T

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Ik raad 4K af op een 15.6" scherm vooral met windows, de scaling in windows werkt niet fatsoenlijk, niet alle programmas houden zich er aan. Dit zorgt ervoor dat je bepaalde dingen ineens een stuk kleiner te zien krijgt dan je gewent bent.

Mischien dat windows 10 hier verandering in brengt maar tot nog toe zal het met je neus op het beeldscherm zitten zijn.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• niekslebos
dan een goed full hd ips paneel met een goed contrast en goede kleuren. iemand die zegt van dat is de ultieme laptop?

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik heb zelf een dell xps besteld. Tot 15 juni krijg je 10% korting dus daar kan je nog voordeel uit halen. Ik heb deze besteld vanwege het o zo mooie design en ultieme accuduur. Ook is die erg compact. Ik weet niet wat voor spelletjes je wilt spelen, want deze laptop kan niet hele zware games aan.

Je kan zelf kiezen of je de QHD+ of de FHD versie besteld. Ik ben zelf voor de FHD gegaan vanwege lagere prijs, betere accu en ik heb geen baat bij toutch screen.

Misschien is deze laptop ook wat voor jou?

• niekslebos
Ik moet de laptop gebruiken voor de studie werktuigbouwkunde. Waarbij ik een videokaart nodig heb met tenminste 1 gb geheugen.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:58

Major_ton

Shoot!

Resoluties hoger dan FHD zou ik aan een externe monitor overlaten. FHD is scherp zat op een 15,6" scherm en het maakt de keuze voor een nieuwe laptop een stuk makkelijker. Notebookcheck.net test de schermen van laptops altijd behoorlijk uitgebreid en ook de zwartwaardes komen aan bod. Staar je er echter niet op blind, want er komt meer bij kijken om een goed beeld te ervaren. De Dell XPS15 heeft een goed scherm (4K), maar ligt boven je budget. De door jou genoemde Toshiba heeft ook een goed scherm, is ook 4K en verder heeft de laptop geen SSD. De GPU is van de Dell en de Toshiba okay voor grafische programma's, maar voor games stelt die niks voor. Iets om eventueel rekening mee te houden.

Some infinities are bigger than others.

• niekslebos
Macbook pro van 1999 gaat over mijn budget maar kan ik daar de zware grafische taken mee draaien?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Je hebt ook goedkopere macs :P (wel 13")

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• niekslebos
Klopt maar kunnen die de zware grafische programmas aan?

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
niekslebos schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 19:19:
Klopt maar kunnen die de zware grafische programmas aan?
Welke programmas bedoel je dan?

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:35
Heeft niets te maken met de MacBook, maar de MSI PE60 maakt gebruik van een van de allerbeste schermen die nu op de markt is. Hij is in de fabriek al gekalibreerd en heeft software met verschillende modussen om het beeld aan te passen aan verschillende scenario's.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Macbook lijkt mij geen optie voor werktuigbouwkunde, omdat veel cad programma's helemaal niet op MacOS werken (Volgens de systeem vereisten van verschillende cad programma's).

Af fabriek gekalibreerd klinkt ook altijd leuk, maar als je echt serieus foto's wilt bewerken zul je het scherm alsnog zelf moeten kalibreren. De kleuren verschuiven namelijk na verloop van tijd.

[ Voor 13% gewijzigd door wappiewappie op 14-06-2015 14:40 ]

• niekslebos
Dus macbook geen optie. Ik ga kijken naar de msi

• niekslebos
ik heb thuis al een i7 4770k met amd r9 290 desktop. Is het dan handig om een ultrabook te nemen zoals de macbook pro 13 inch of dell xps 13 en dan de zware taken thuis te doen? of is een volwaardige notebook handiger zodat ik alles mobiel kan doen?
Pagina: 1