Ziggo in flatgebouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 18:57
Beste mede Tweakers,

Inmiddels heb ik al heel wat webpagina's voorbij zien komen, maar mijn vraag is desondanks nog steeds niet beantwoord. Het verhaal is als volgt.
Mijn vriendin en ik komen misschien in aanmerking voor een appartement in Tilburg. Nu ben ik op mijn huidige adres een zeer tevreden gebruiker van Ziggo en haal ik zo goed als altijd de beloofde snelheid. Maar het appartement waar ik mogelijk naartoe ga verhuizen is een jaren 60 appartement op de tiende (bovenste) etage. Gaat dit invloed hebben op de snelheid? Er ligt helaas geen glasvezel dus kabel wordt dan mijn volgende optie, want ik ben nogal een groot verbruiker.
Als ik Ziggo mag geloven heeft de afstand nauwelijks tot geen invloed op de snelheid. De binnenhuis apparatuur zoals bekabeling en router wordt door mij sowieso wel nauwkeurig uitgezocht. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de binnenkomende verbinding vanuit het appartement zelf?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast bedankt

Grt Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
de meeste(maar vast niet alle) flats hebben voor elk huishouden een aparte kabels. en zal niet uit moeten maken hoeveel mensen er wonen/ziggo hebben. maar wil je het zeker weten? vraag het je nieuwe buren. die kunnen je zeggen hoe de kwaliteit daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

Gerder schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:59:
Beste mede Tweakers,

Inmiddels heb ik al heel wat webpagina's voorbij zien komen, maar mijn vraag is desondanks nog steeds niet beantwoord. Het verhaal is als volgt.
Mijn vriendin en ik komen misschien in aanmerking voor een appartement in Tilburg. Nu ben ik op mijn huidige adres een zeer tevreden gebruiker van Ziggo en haal ik zo goed als altijd de beloofde snelheid. Maar het appartement waar ik mogelijk naartoe ga verhuizen is een jaren 60 appartement op de tiende (bovenste) etage. Gaat dit invloed hebben op de snelheid? Er ligt helaas geen glasvezel dus kabel wordt dan mijn volgende optie, want ik ben nogal een groot verbruiker.
Als ik Ziggo mag geloven heeft de afstand nauwelijks tot geen invloed op de snelheid. De binnenhuis apparatuur zoals bekabeling en router wordt door mij sowieso wel nauwkeurig uitgezocht. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de binnenkomende verbinding vanuit het appartement zelf?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast bedankt

Grt Geert
Zolang jij de originele groene kabel van ziggo/home/essent kunt vinden (met wat geluk zit je tv aansluiting daar gewoon direct bij) Met wat ongeluk zit hij op een wat onhandige locatie. en zul je het modem daar moeten aansluiten. Verder is de coax kabel verbinding in een flat meestal van redelijke kwaliteit.

Let er alleen goed op dat je de bijgeleverde splitter / aansluiting direct op de kabel aansluit die van ziggo af komt (de groene kabel). Dan voorkom je dat er nog ergens door het huis lussen van slechte kabel zitten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 10:57
Gewoon doen.
Haal je (bekabeld) niet je snelheid dan bel je Ziggo en sturen ze een monteur.
De kans dat de infra richting een woonhuis brak is, is even groot (klein) als dat de infra richting een flat brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let wel dat bovenstaande geruststellingen gaan over de bedrade verbinding.

Draadloos wordt een ander verhaal. Middenin een flatgebouw heb je aan alle kanten buren. Zelfs al zijn de muren vrij zwaar, hou rekening met forse interferentie. Wees daarom bereid om hoofdzakelijk/alleen in 5GHz te werken (want dat gaat itt 2.4GHz niet door die muren).
Dit gaat natuurlijk net zo op voor DSL of glas, heeft niets met de bedrade infra te maken maar alles met woonvorm.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
dion_b schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:30:

Draadloos wordt een ander verhaal. Middenin een flatgebouw heb je aan alle kanten buren. Zelfs al zijn de muren vrij zwaar, hou rekening met forse interferentie. Wees daarom bereid om hoofdzakelijk/alleen in 5GHz te werken (want dat gaat itt 2.4GHz niet door die muren).
Dit gaat natuurlijk net zo op voor DSL of glas, heeft niets met de bedrade infra te maken maar alles met woonvorm.
Het wordt sowieso een 5ghz router. Leek mij al de beste optie. Bovendien doe ik op vaste plekken sowieso niet aan draadloos. Alles waar mogelijk op kabel. Heb ziggo nog even gebeld voor de zekerheid en ook die zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn. Ik ga de bekabeling eens checken vanavond. Bedankt voor alle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 14-06 14:50
Let op dat de clients ook op 5GHz moeten kunnen draaien.
Dat is nog lang niet voor alle apparatuur het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:52
Meestal zit er in een flat gewoon een eigen eindversterker, of zelfs meerdere.
Wat dat betreft is het niet anders dan in een gewone straat, waar er ook een eindversterker is voor meerdere woningen.

Uiteindelijk gaat het gewoon om het signaal wat je uit je AOP krijgt, of dat van voldoende kwaliteit is. Is dat niet goed, Ziggo bellen en het op laten lossen, maar meestal is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
Ben inmiddels in de woning geweest. Er komt een coax uit de muur in de woonkamer. In de meterkast zie ik niets. Maar die bevindt zich ook midden in het appartement. Ik vraag het gewoon aan. Als Ziggo niet zegt dat het niet kan zie ik geen probleem. Werkt het niet dan komen ze het maar fixen. Wellicht verstandig om sowieso een monteur te laten komen als dat niet te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:18
Grote kans dat hij dan gewoon in de woonkamer binnenkomt. Monteur legt kostenloos AOP aan in jouw geval waarschijnlijk een GUT14D in opbouwrandje, en sluit je modem en box aan. Dus zou ik zeker doen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:51

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Gerder schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:42:
Ben inmiddels in de woning geweest. Er komt een coax uit de muur in de woonkamer. In de meterkast zie ik niets. Maar die bevindt zich ook midden in het appartement. Ik vraag het gewoon aan. Als Ziggo niet zegt dat het niet kan zie ik geen probleem. Werkt het niet dan komen ze het maar fixen. Wellicht verstandig om sowieso een monteur te laten komen als dat niet te duur is.
Dat had ik in mijn jaren 60 flat ook. Omdat de kabel later is aangelegt hebben ze die langs de buitenmuren omhoog gedaan en dus komt hij in de woonkamer uit. Weinig problemen mee gehad (en geen problemen meer gehad nadat een monteur mijn originele prutswerk wat verbeterde ;))

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dion_b schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:30:

Idd. WiFi op 5Ghz laten draaien, is trouwens met meegeleverde modem/router mogelijk.

Waar je kabel binnenkomt maakt niks uit en Ziggo zal het netjes voor je aansluiten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:38

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Gerder schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:42:
Ik woon in een begin jaren 80 flat en de TV/Radio Coax aansluiting zit bij mij ook gewoon in de huiskamer. Daar gewoon je modem of Horizon box op aansluiten met de meegeleverde coax kabel en klaar.

Daar hoef je geen monteur voor langs te laten komen lijkt me, dat kan altijd nog als het onverhoopt niet goed werkt.

Specs

Pagina: 1