Toon posts:

Desktop pc garantie vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een vraag betreffende garantie op een desktop pc. Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik een custom made desktop pc aangeschaft met een GTX 770 met 2 jaar garantie. Nu loop ik een kleine maand tegen het probleem aan dat de video kaart zichzelf afsluit na de minste inspanning en heb dit geprobeerd op te lossen met verschillende drivers, bios updates en opnieuw plaatsen van de kaart. Een medewerker van Nvidia vertelde me dat het hoogst waarschijnlijk een hardware fout is aan de zijde van de kaart of moederbord.

De tent waar ik de pc gekocht heb zegt dat de onderdelen, mochten ze defect zijn, waarschijnlijk gecrediteerd zullen worden en dat ik er waarschijnlijk nog maar 100,- voor krijg, of een nieuwe kaart op gelijke waarde van accreditatie. Mijn vraag is dan ook: Is dit normaal? Ik heb nog nooit voor dit blok gestaan, maar garantie lijkt me toch dat als iets stuk is dat het wordt herstelt naar waarde van oorspronkelijke aankoop.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:59
Ze moeten zorgen voor ofwel reparatie ofwel een gelijkwaardig (of beter) product binnen de eerste 2 jaren van aanschaf. Heel simpel. Als ze 100,- aanbieden en de kaart had je meer gekost dan kan je vragen naar ofwel het aankoopbedrag terug, ofwel een vervangende kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:14
Wat Mmore zegt: binnen de garantie stuk -> kostenloze reparatie of vervanging door eenzelfde artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:39

Freakie1NL

Grote Baas

Wat een snert winkel is dat dan. Dit is zoals boven weergeven inderdaad niet normaal, sterker nog de winkel negeert daarmee de wet. En waarvoor? Zij kunnen deze claim gewoon weer bij hun leverancier neerleggen hoor. Laat weten hoe dit verder loopt, en mocht dat niet mooi uitpakken noem dan hier de winkel gewoon met naam en toenaam.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar hoopte ik al op. Slaat toch nergens op dat je garantie afsluit en een product van 250 euro minder terug krijgt bij defect? Heeft iemand een artikeltje oid dat ik mee kan sturen of me op kan berusten als dat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje richting SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:10
heb je rechtsbijstand verzekering? zoja laat het hun oplossen. hun kunnen VEEL meer druk uitoefen als je zelf. zoniet.
http://www.consumentenbon...-advies/voorbeeldbrieven/

eerst 1 a 2 x Voorbeeldbrief ondeugdelijk product verzoek tot herstel of vervanging
sturen daarna Voorbeeldbrief laatste kans tot herstel of vervanging ondeugdelijk product

doen ze dan nog niets? dan voor de rechter slepen. en uiteraard social media gebruiken. twitter en facebook en tweakers forum gebruiken. laat ze dan maar voelen.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 11-06-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rechtbijstand heb ik, dus ik kan het via die weg spelen. Bedankt voor de voorbeeld brieven! Ik ga ze vandaag nog even bellen en zeggen dat het niet helemaal klopt zodat ik me goed kan voorbereiden. Mocht het allemaal in de soep lopen dan zullen jullie horen hoe en wat van wie.

Dank jullie wel!

@br00ky Sorry! Redelijk nieuw op het forum en was niet op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:36:
Rechtbijstand heb ik, dus ik kan het via die weg spelen. Bedankt voor de voorbeeld brieven! Ik ga ze vandaag nog even bellen en zeggen dat het niet helemaal klopt zodat ik me goed kan voorbereiden. Mocht het allemaal in de soep lopen dan zullen jullie horen hoe en wat van wie.

Dank jullie wel!

@br00ky Sorry! Redelijk nieuw op het forum en was niet op de hoogte.
En hoe reageerde je rechtsbijstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:00:
Daar hoopte ik al op. Slaat toch nergens op dat je garantie afsluit en een product van 250 euro minder terug krijgt bij defect? Heeft iemand een artikeltje oid dat ik mee kan sturen of me op kan berusten als dat nodig is?
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 07:43:
Hallo!

Ik heb een vraag betreffende garantie op een desktop pc. Zo'n anderhalf jaar geleden heb ik een custom made desktop pc aangeschaft met een GTX 770 met 2 jaar garantie. Nu loop ik een kleine maand tegen het probleem aan dat de video kaart zichzelf afsluit na de minste inspanning en heb dit geprobeerd op te lossen met verschillende drivers, bios updates en opnieuw plaatsen van de kaart. Een medewerker van Nvidia vertelde me dat het hoogst waarschijnlijk een hardware fout is aan de zijde van de kaart of moederbord.

De tent waar ik de pc gekocht heb zegt dat de onderdelen, mochten ze defect zijn, waarschijnlijk gecrediteerd zullen worden en dat ik er waarschijnlijk nog maar 100,- voor krijg, of een nieuwe kaart op gelijke waarde van accreditatie. Mijn vraag is dan ook: Is dit normaal? Ik heb nog nooit voor dit blok gestaan, maar garantie lijkt me toch dat als iets stuk is dat het wordt herstelt naar waarde van oorspronkelijke aankoop.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Wat wil je nu dan, geld terug of dat het vervangen cq gerepareerd word ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
En wat is er uitgekomen?
Pagina: 1