Toon posts:

Windows 7 installatie loopt vast: setup is starting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Zolangzamerhand het probleemkind van tweakers aan het worden, maar wederom een vraag!
Ik heb een dv7 2180ed laptop. Recentelijk de accu en harde schijf vervangen. De harde schijf die er nu in zit is uit een oude laptop gehaald. Hier staat nog Windows Vista op. Mijn laptop boot niet vanaf deze schijf op het besturingssysteem wat er op geïnstalleerd was en dus heb ik een bootable dvd van Windows 7 gemaakt. Hij blijft echter steeds hangen op: setup is starting (minimaal 2 uur). Ik heb hier natuurlijk even naar gegoogled en ik zie dat mensen dit probleem verhelpen door hun red uit te schakelen en verschillende hardware onderdelen uit te schakelen via de bios. Ik kan echter via mijn bios geen reet doen. Ik kan de fan uit en aan zetten, bootvolgorde instellen, bootdevices aan of uit zetten en thats it. Verder kan ik mijn laptop dus ook niet opstarten en een bios up of downgrade doen. Ik denk dat het probleem iets te maken heeft met het plaatsen van een harde schijf rechtstreeks vanuit een andere laptop in mijn 'nieuwe' maar vroeg me af of jullie hier een iets proffessionelere mening over hebben en misschien zelfs wel een oplossing voor me hebben.
Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met red bedoel ik fdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
Probeer eens een windows 7 usb stick te maken: https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

Waarschijnlijk werkt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diq3N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-03-2024
Probeer even bij HDD Configuratie in BiOS RAID of IDE te veranderen naar AHCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hdd configuratie kan ik niet aanpassen zoals hierboven vermeld. Op de een of andere manier heel beperkt in wat ik kan aanpassen in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een Windows 7 DVD om mee te installeren dan?
Ik lees Windows installatie loopt vast in de titel, maar een bootable Windows 7 dvd maken, wat bedoel je daar dan precies mee?
Want dan heb je wel een setup nodig.
Kan je eens proberen uit te leggen wat er exact aan de hand is en daarbij niet te veel overbodige info er bij te zetten.
Zet eerst eens op een rijtje wat precies de bedoeling is, en welke middelen je daar voor gebruikt.
Aangezien je als je met een installatie DVD van Windows 7 opstart en wil gaan installeren, en er een schijf uit een andere computer, met waarschijnlijk ook boot bestanden van Vista, je dus iets anders opstart dan wanneer je van de HDD zou starten.
De bootable dvd die je maakte, waarmee je opstartte, en deze na 2 uur nog niks gedaan had, als je die in een computer stopt en je opent hiervan de map, welke mappen en bestanden zie je dan? kan je daar een screenshotje van maken en hier neerplempen?
C:\Windows\System32\SnippingTool.exe

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huidige situatie is dus:
laptop met een werkende harde schijf uit een andere laptop, betreffende laptop heeft altijd op Windows 7 gedraaid maar er zit nu een harde schijf in van een Vista computer. Als ik hem boot start hij via de hdd op Vista maar blijft hangen. Om deze reden wil ik Windows 7 installeren, ik heb Windows 7 gedownload en via een tool dit op een dvd gezet en de dvd bootable gemaakt omdat ik Vista niet kon opstarten. Nu blijft de set up lang hangen bij setup is starting. Vervolgens in mijn bios gekeken (naar aanleiding van tips van Google om hardware uit te zetten)maar kan echt bijna niks aanpassen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat op de oude schijf stond is niet meer relevant, omdat die er niet meer is.
Alles wat met Windows 7 op de oude schijf die verwijderd is te maken had is weg, foetsie.
Dus dat deel is geschiedenis, dan rest nu de vraag hoe je er een goedwerkend systeem op geïnstalleerd krijg, om eerst Windows en daarna de drivers te installeren, is dan het plan.

Heb je een link waarvandaan je dat hebt gedownload?
Aangezien er ook onofficiële sites zijn die downloads soms aanbieden, en of die geheel schoon zijn weet je dan niet.
Je laat niet zien wat er in de mappen staat op de DVD die je opstart, met die info zou je al verder komen.
Aangezien het daar zit.
Welke versie stond er op de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost! Bleek dat ik in eerste instantie twee harde schijven in mijn laptop had zitten. De tweede bleek ook defect te zijn en deze gedemonteerd en hij vloog weer door de installatie heen!
dank voor de tijd en moeite
Pagina: 1