betreft moves van SG >> HK; terecht of niet!?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Vooraf:
Dit is als opbouwende kritiek bedoeld, ik vind de huiskamer een ontzettend leuk idee, waar je je lekker kan vermaken! Top!

Het valt me op dat veel mensen nu "klagen" over het feit dat hun topic dat ze in Stuffis generalis geopend hebben, naar de huiskamer is gemoved. De modjes zijn daar vanavond wel erg druk en actief mee. Het probleem is, dat SG nu wel een beetje dood lijkt te worden.

Ik wil in dit topic de topics die onterecht gemoved zijn aankaarten, dus dat je hier kan "klagen" daarover.

Hier een copy paste uit een ander topic, waarin ik mijn persoonlijk commentaar bij wat moves zet. Dit is wellicht een leuk topic, om de "balans" tussen die twee fora te krijgen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163118
onterecht gemoved, dit is geen geblaat, maar gaat over rijlessen en tips hierover, lijkt me SG

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163724
terecht gemoved, dit is een opsomtopic, over computerblunders. Typisch HK, imho

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163135
Onterecht gemoved, lijkt me idd ook SG (wonen in houten)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163158
hhhm, zowiezo een matig topic >:) "help mij vertalen!" amper HK waardig... >:)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163661
hhhm, "waar koop ik dit spannende apparaat"... niet echt een discussie... Terecht gemoved dus.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163411
"zwart pak". Best leuke discussie over wanneer welk pak/kleding te dragen mogelijk. SG dus, imho, onterecht gemoved dus.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163387 (deze kan desnoods naar NST)
"eo jongerendag" sja.. beetje mix tussen geblaat, nieuws en een leuke discussie over het nut. maar het is een "wie is daar en daar geweest" topic >> HK dus...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163106
"airco op je kamer" Gaat over het nut, al dan niet van een airco, had idd gewoon in SG kunnen blijven
Dus, als je hier je klachten neerzet, zet dan ook even een link naar je topic (die blijft hetzelfde en kan je via je history gewoon vinden). En zet er je argumenten bij, dan kan er over gediscusseerd worden, door de moderators en de users.

PS, houd dit in je achterhoofd!
Uit de FAQ van de huiskamer
:? Mijn topic stond op SG, maar nu in de HK. En ik heb (nog) geen HK leesrechten.

het topic was door de user verkeerd geplaatst, zodoende is dit een userprobleem/paradox. Jammer maar helaas in dit geval. ;(
Mij persoonlijk lijkt het dus dat alleen maar de "onzintopics" en de "opsomtopics" gemoved moeten worden. Dingen die vroeger een slotje kregen in SG, of die gedoogd werden ("asianbabes" topic vind ik wel een goed voorbeeld) en dat die huiskamer gewoon voor "lekker weertje hier" topics is. De redelijk serieuze discussies horen IMHO dus gewoon op SG thuis!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Daar hebben we het weer. Steeds weer die willekeur in het modereren. Wat er ook gebeurd het blijft als een spook achtervolgen. Als het hele HK & SG project een kans wil krijgen, dan moet die persoonlijke voorkeur voor eens en altijd eruit gehaald worden. Bij professionaliteit uitdragen hoort een professionele opstelling.

Verwijderd

juist ja! me topic is voor mij niet meer te lezen omdat ie in de HK moest... was niet eens onzin (ging over kiten)... maar ja ik ben geen MOD...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 21:16 schreef MrFreeman het volgende:
juist ja! me topic is voor mij niet meer te lezen omdat ie in de HK moest... was niet eens onzin (ging over kiten)... maar ja ik ben geen MOD...
URL? Argumente? :? Zo schiet het niet op. Laten we er geen scheld topic van maken, maar een waarin gediscusseerd kan worden. Zodat anderen kunnen zien of het fout is of niet.

edit:
Okee, gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163266

Dit lijkt mij inderdaad gewoon een SG topic! Een normale vraag over welke materialen er gebruikt moeten worden. Misschien nog wel beter om het in een winkel te vragen, of wellicht in een forum over kiten?

Maar geen huiskamer, imho. :)

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tsja het zal me een zorg zijn dat ik niet in HK kom. Ik heb totaal geen behoefte aan "lekker weertje hier topics". Maar SG is nu wel helemaal dood....o.a. door al die topic moves. Lekker leuk zeg :(

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zondag 17 juni 2001 21:14 schreef zeef het volgende:
Bij professionaliteit uitdragen hoort een professionele opstelling.
Wat heb jij dan voor suggesties? 4MB aan FAQ + regeltjes tikken lijkt me ook geen ideale oplossing. Dan krijg je geen vragen meer van mensen die klagen dat hun topic is verplaatst, maar mensen die klagen dat de regels te streng/mild zijn en het het een dictatuur is etc.

Zonder die regels heb je altijd een grijs gebied waar het persoonlijk inzicht van moderators geldt, en daar schijnen sommige mensen niet mee te kunnen leven. Het idee dat een ander de vrijheid heeft om een beslissing te nemen over 'hun' topic.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Exirion
  • Laatst online: 13:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik denk dat het nog te vroeg is om deze discussie te voeren. De Huiskamer bestaat nog maar net, en het is niet zo gek dat de verhouding HK/SG op dit moment nogal scheef is.

HK is net nieuw, en iedereen zit er dus lekker slap te lullen :P Over een tijdje is de nieuwigheid eraf, en zal de aandacht wel weer wat meer naar SG verschuiven.

Het is op dit moment overhaast om conclusies te trekken over het geheel. Het moet zich nog vormen, en pas dan kan er bekeken worden of HK zinvol is of niet.

En pas dan zal ook duidelijk worden wat er nou precies in SG hoort, en wat in HK. Ik denk dat de eerste verhuizingen best redelijk zijn, en dat alles vanzelf wel goed komt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• zeef
Op zondag 17 juni 2001 21:21 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Wat heb jij dan voor suggesties? 4MB aan FAQ + regeltjes tikken lijkt me ook geen ideale oplossing. Dan krijg je geen vragen meer van mensen die klagen dat hun topic is verplaatst, maar mensen die klagen dat de regels te streng/mild zijn en het het een dictatuur is etc.
Nee, daarmee bedoel ik dat het zaak is om de factor persoonlijk eruit te halen. Naar mijn mening gaat het nog steeds te vaak naar willekeur ipv naar ratio. Hele pagina's vol do's en don'ts zijn echt niet nodig. Kijk maar naar deze simpele doch uiterst duidelijke regels http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?Action=Voorwaarden die ondermeer door yours truly zijn opgesteld. Simpel & strak. Iedereen weet precies waar die aan toe is. De nieuwe situatie rond HK (waar ik het zowiezo mee oneens ben, maar buiten dat) is nog te "grijs". Als we de lijst hierboven zien, dan kun je blijven lullen tot we een ons wegen, maar het is een duidelijk voorbeeld van persoonlijke opvattingen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 21:24 schreef Exirion het volgende:
HK is net nieuw, en iedereen zit er dus lekker slap te lullen :P Over een tijdje is de nieuwigheid eraf, en zal de aandacht wel weer wat meer naar SG verschuiven.

Het is op dit moment overhaast om conclusies te trekken over het geheel. Het moet zich nog vormen, en pas dan kan er bekeken worden of HK zinvol is of niet.
Jamaar met de discussie die we hier dan voeren kan dus mede-bepaald worden wat in SG hoort en wat in HK. Dit is zeg maar een soort "leertopic" voor de modjes. :P >:)
En pas dan zal ook duidelijk worden wat er nou precies in SG hoort, en wat in HK. Ik denk dat de eerste verhuizingen best redelijk zijn, en dat alles vanzelf wel goed komt.
Nah, waarom eerst alles in het hondert laten lopen en achteraf pas erover praten, als je het ook gewoon tijdens het proces kan bespreken (waar ik dit topic dus voor open).

Ik hoop dat moderators dit ook gaan lezen, en even hun commentaar op de (volgens de users onterecht) gemovede topics willen geven!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 17 juni 2001 21:32 schreef JvS het volgende:
Jamaar met de discussie die we hier dan voeren kan dus mede-bepaald worden wat in SG hoort en wat in HK. Dit is zeg maar een soort "leertopic" voor de modjes. :P >:)
Dit is wellicht een leuk topic, om de "balans" tussen die twee fora te krijgen
Dat laatste is waar ik eigenlijk op reageerde: er kan op dit moment nog helemaal geen balans zijn, en het evenwicht komt vanzelf wel weer terug. Het is nog te vroeg om er kritisch over te oordelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 21:41 schreef Exirion het volgende:
Er kan op dit moment nog helemaal geen balans zijn, en het evenwicht komt vanzelf wel weer terug. Het is nog te vroeg om er kritisch over te oordelen.
je zegt net dat het te vroeg is om deze discussie te voeren, en nu zeg je dat het vanzelf goedkomt. Ze moeten wel weten wat er foutgaat, dan is zo'n topic heel handig, anders komen er allemaal threads waar het even tussen neus en lippen even gezegd wordt dat iemand het er niet mee eens is.

Dit topic is niet om te oordelen over de huiskamer, maar om mede de balans te creëren. Zonder aanwijzingen over wat er aan schort geen balans, zeg maar. :)

• zeef
Op zondag 17 juni 2001 21:41 schreef Exirion het volgende:

Dat laatste is waar ik eigenlijk op reageerde: er kan op dit moment nog helemaal geen balans zijn, en het evenwicht komt vanzelf wel weer terug. Het is nog te vroeg om er kritisch over te oordelen.
Natuurlijk kan dat wel. Juist door er vanaf het begin goed&kritisch naar te kijken kunnen we gaan werken aan de nodige objectiviteit bij het gebruik. Meer kritiek (pos/neg) = beter forum voor ons allemaal Een balans moet je amken door op beide schalen een gewicht te leggen. Doe je dat niet, dan is er geen balans meer mogelijk, want dan is de boel doorgeslagen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 17 juni 2001 21:48 schreef zeef het volgende:
Natuurlijk kan dat wel. Juist door er vanaf het begin goed&kritisch naar te kijken kunnen we gaan werken aan de nodige objectiviteit bij het gebruik. Meer kritiek (pos/neg = beter forum voor ons allemaal
Je moet dingen eerst een beetje op z'n beloop laten gaan, en de kans geven om zich te vormen, voordat je er aan gaat bijsturen. Het lijkt me beter om gewoon over een week ofzo eens te kijken hoe de situatie er voor staat.

• zeef
Op zondag 17 juni 2001 21:50 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je moet dingen eerst een beetje op z'n beloop laten gaan, en de kans geven om zich te vormen, voordat je er aan gaat bijsturen. Het lijkt me beter om gewoon over een week ofzo eens te kijken hoe de situatie er voor staat.
Juist als je de zaak op z'n beloop laat gaan, dan slijten vervelnden gewoonten er in. Dan wordt het "we doen het nou eenmaal zo dus hou je kop". En dat wil ik voorkoemn, want dat zal uiteindelijk het gehele forum ten goede komen.

NB. In je eigen signature staat Maar de mens heeft het in eigen hand, zijn lot gestalte te geven. We hebben het zelf in de hand, en moeten niet afwachten wat anderen voor ons doen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 21:50 schreef Exirion het volgende:

[..]

Er wordt hier helemaal niets gestuurd, dat is niet echt aan ons. :)

Het kan alleen heel handig zijn om hier op terug te kijken.

• zeef
Zie trouwens ook dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/162656 over mensen die het er niet mee eens zijn.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 17 juni 2001 21:57 schreef zeef het volgende:
NB. In je eigen signature staat Maar de mens heeft het in eigen hand, zijn lot gestalte te geven. We hebben het zelf in de hand, en moeten niet afwachten wat anderen voor ons doen.
Ik denk dat je dat toch in iets ruimere zin moet opvatten, en niet in een beperkte context als deze situatie :)

De ene persoon zegt 'links', en de andere persoon zegt 'rechts'. Het is moeilijk om het echt iedereen naar de zin te maken, en als je _nu_al in gaat grijpen dan is dat gewoon overhaast.

Eerst moet er een soort natuurlijke balans komen voordat je sturing gaat geven. Als je nu al gaat corrigeren voordat je uberhaupt weet welke kant het op gaat, dan is dat in mijn ogen niet erg zinvol.

Verwijderd

djeez moet ik nu zeker 120 keer ofzo onzinnige zooi posten om in HK te komen, lekker dan.
Wil ik ff een topic teruglezen is het allemaal naar HK toe pffff

Verwijderd

als je 150 keer iets zinnigs hebt gezegd mag je onzin blaten??? vaag gedoe

• Jaymz
  • Laatst online: 06:49

Jaymz

Keep on moving !

D'r zou voor het mooie iets minder zwart/wit gekeken mogen worden (ik 'overdrijf' een beetje, dit voor de duidelijkheid)

Ik ben ook wel een aantal topic tegengekomen waar iets te vroeg een 'oordeel' over geveld is. Sommige topics moesten nog 'opstarten'. Er zit/zat een mooie SG-waardig gesprek in sommige topics, maar de eerste reakties die kwamen waren van een HK gehalte.

Ik denk dat een mod ook moet kijken wat de "levenskansen" van een topic in SG zijn, en niet direct op de 1e 10 reakties oordelen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 17 juni 2001 23:04 schreef Jed1Gam het volgende:
djeez moet ik nu zeker 120 keer ofzo onzinnige zooi posten om in HK te komen, lekker dan.
Dat zou ik nou niet doen als ik jou was.
Is SG / HK nou zo belangrijk dat je echt niet even (50 normale posts) zonder kunt?
Wil ik ff een topic teruglezen is het allemaal naar HK toe pffff
tja, dat zegt IMHO wel wat over de topics dan..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• zeef
Op zondag 17 juni 2001 23:12 schreef Jaymz het volgende:
D'r zou voor het mooie iets minder zwart/wit gekeken mogen worden (ik 'overdrijf' een beetje, dit voor de duidelijkheid)

Ik ben ook wel een aantal topic tegengekomen waar iets te vroeg een 'oordeel' over geveld is. Sommige topics moesten nog 'opstarten'. Er zit/zat een mooie SG-waardig gesprek in sommige topics, maar de eerste reakties die kwamen waren van een HK gehalte.

Ik denk dat een mod ook moet kijken wat de "levenskansen" van een topic in SG zijn, en niet direct op de 1e 10 reakties oordelen.
Maar daar hebben we het dus (weer), het modereren op persoonlijk inzicht ipv objectiviteit. Dit, terwijl we het hier al zo vaak over gehad hebben.

Ik ben het eens met je dat het toch moet groeien, maar zoals bij ieder groeiproces gaat dit gepaard met negatieve en positieve kritiek.
Pagina: 1