Inderdaad heel scherp Evanescent

!
Enne... Ferry, Van Harte Gefeliciteerd nog op het laatste moment

(het laatste kwartiertje)!
Weer een update;
Hieronder zie je meer foto's van de aluminium behuizing van het kastje

(met pixel erbij

)
De koeling van de NUC is een lastig onderdeel. De basis komt van een AIO waterkoeler af.
Het is alleen maar het pompje wat ik gebruik, en deze heeft dus al een klein reservoir ingebouwd.
Voor de plexiglas routing platen waar het water doorheen loopt heb ik weer gebruik gemaakt van de lasersnijder. Het ontwerp is in illustrator gemaakt en gesneden en gegraveerd in Fluor edge Plexiglas.
Deze platen zijn vervolgens samen verlijmd.
Nu heb ik een heleboel losse kleine elementjes die allemaal samengevoegd moeten worden.
Dus dat word lekker puzzelen

!
Nu door met het meest belangrijke stukje van FLUX. De bovenkant...
Die moest er natuurlijk helemaal geweldig uit zien! Dit onderdeel was een groot experiment want ik heb wel eerder plexiglas gebogen maar nooit zo als dit..
Om het nog ietsje spannender te maken, was dit het laatste stukje dat ik had. Dus als het mislukt een-nieuw-stuk-pakken- en-doen-alsof-het-gewoon-in-1-keer-gelukt-is was er niet bij

! Ik had wel weer opnieuw kunnen bestellen hoor, maar er was een lichte tijdsdruk bij dit project dus dat had me een beetje in de problemen gebracht.
Maargoed.. verder met het verhaal!
Ik heb een mooie constructie gemaakt (van een stalen IKEA kom in de oven, ja ik weet het...heel indrukwekkend

)
Ik ben begonnen met een vrij lage stand en daarna heb ik de oven steeds ietsje hoger gezet. Elke keer goed oplettend of er geen bubbeltjes in het plexiglas verschenen.
Maar nu kwam de grote truc... Hoe verdeel je de druk op het plexiglas evenredig zodat elke "bel" even veel druk krijgt?
Ik heb het een aantal keer geprobeerd met mn handen en een doek en schuim etc , maar dat ging toch niet helemaal lekker.
Uiteindelijk heb ik een drastische maatregel genomen en ben ik gewoon op de kom met het plexiglas gaan zitten haha
Hieronder zie je de resultaten
Ik heb ook een kort filmpje gemaakt van het uitzagen van de bovenkant uit een aluminium plaat;
Ik moest het plexiglas goed fixeren aan het aluminium zodat het geheel mooi recht bleef. Uiteindelijk heb ik het overige materiaal gewoon weggezaagd.
Het Fluor Edge plexiglas heeft soms echt super intense kleuren en soms ziet het er op de foto heel saai uit.
Hier zie je de eerste en tweede keer proberen..
En dit is na de drastische maatregelen
But(t) it worked really well

! haha Butt power
Je kan zien dat er een patroon van de handdoek in het plexiglas is gedrukt na het buigen. Dit kan ik weer weg polijsten met slijpvet en een lappenschijf.
Nu heb ik de vorm en kan het geheel afgewerkt worden

!