Ik stap binnenkort over op KPN en ben bezig om mijn netwerk hierop aan te passen. Bij de IPTV van KPN begrijp ik dat de Set Top Boxen een gescheiden signaal van PC's ed. moeten hebben om problemen te voorkomen. Ik kan dus niet een kabel vanaf het KPN modem naar een switch laten gaan, en op de switch een PC en een STB aansluiten.
Nu dacht ik aan de volgende situatie:

Het is zonde om 2 aparte kabels te trekken naar beide TV's. Ik heb dat liever niet. Natuurlijk denk je: gebruik een goedkope switch op de plek van het oranje blokje, maar in hoeverre werkt een LAN splitter voor dit simpele doeleinde?
Ik vraag dit omdat het mij overkill lijkt om hier een 5 poort switch voor te plaatsen, maar wel wil weten of dit slim is. Zo'n splitter lijkt me een simpele elegante oplossing.
Nu dacht ik aan de volgende situatie:

Het is zonde om 2 aparte kabels te trekken naar beide TV's. Ik heb dat liever niet. Natuurlijk denk je: gebruik een goedkope switch op de plek van het oranje blokje, maar in hoeverre werkt een LAN splitter voor dit simpele doeleinde?
Ik vraag dit omdat het mij overkill lijkt om hier een 5 poort switch voor te plaatsen, maar wel wil weten of dit slim is. Zo'n splitter lijkt me een simpele elegante oplossing.