Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verlenging LAN kabel met splitter. Slim?

Pagina: 1
Acties:

• delta1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11 22:12
Ik stap binnenkort over op KPN en ben bezig om mijn netwerk hierop aan te passen. Bij de IPTV van KPN begrijp ik dat de Set Top Boxen een gescheiden signaal van PC's ed. moeten hebben om problemen te voorkomen. Ik kan dus niet een kabel vanaf het KPN modem naar een switch laten gaan, en op de switch een PC en een STB aansluiten.

Nu dacht ik aan de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y1WoTT8.jpg

Het is zonde om 2 aparte kabels te trekken naar beide TV's. Ik heb dat liever niet. Natuurlijk denk je: gebruik een goedkope switch op de plek van het oranje blokje, maar in hoeverre werkt een LAN splitter voor dit simpele doeleinde?

Ik vraag dit omdat het mij overkill lijkt om hier een 5 poort switch voor te plaatsen, maar wel wil weten of dit slim is. Zo'n splitter lijkt me een simpele elegante oplossing.

• Whatson
  • Niet online
Splitter gaat niet werken.
http://superuser.com/ques...ernet-splitter-and-switch

Je kunt dan nl. niet beide tvs tegelijk gebruiken zonder problemen

[ Voor 23% gewijzigd door Whatson op 10-06-2015 22:52 ]

• delta1
Duidelijk. Dat is jammer.

Ik wil liever niet nog een switch hebben, met nog een power supply. Of 2 kabels. Zijn er in dat geval nog andere mogelijkheden?

[ Voor 15% gewijzigd door delta1 op 10-06-2015 22:55 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 22:26
delta1 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:43:
Ik stap binnenkort over op KPN en ben bezig om mijn netwerk hierop aan te passen. Bij de IPTV van KPN begrijp ik dat de Set Top Boxen een gescheiden signaal van PC's ed. moeten hebben om problemen te voorkomen. Ik kan dus niet een kabel vanaf het KPN modem naar een switch laten gaan, en op de switch een PC en een STB aansluiten.
Ja hoor, dat kan prima. Sinds er flexpoorten op de modems zitten is dit niet echt een issue meer.

My favorite programming language is solder.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26
Naar mijn weten heeft elke stb een aparte aansluiting nodig op je modem, volgens mij poort ethernet 3 en 4 in dit geval.
Je zou één stb bekabeld kunnen doen, de ander via een powerline ethernet adapter (wellicht kan je ze via kpn zelf goedkoper krijgen, bij telfort heb ik ze ooit gratis gekregen).

Een andere mogelijkheid wat eventueel zou kunnen werken is je utp kabel geschikt maken voor twee verbindingen.Lees er maar is over in de NT FAQ

• delta1
Puch-Maxi schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:55:
[...]

Ja hoor, dat kan prima. Sinds er flexpoorten op de modems zitten is dit niet echt een issue meer.
Ik ben inderdaad op de hoogte van de flexpoorten, maar is het niet zo dat de poort dan een IPTV signaal of een internet signaal geeft? En niet beide tegelijk? Dus zoals ik beschreef: 1 switch op 1 poort waar zowel een STB als bijvoorbeeld een PC op zit, is dat niet vragen om problemen bij actief gebruik van beide?
DrNizeGuy schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:56:
Naar mijn weten heeft elke stb een aparte aansluiting nodig op je modem, volgens mij poort ethernet 3 en 4 in dit geval.
Je zou één stb bekabeld kunnen doen, de ander via een powerline ethernet adapter (wellicht kan je ze via kpn zelf goedkoper krijgen, bij telfort heb ik ze ooit gratis gekregen).

Een andere mogelijkheid wat eventueel zou kunnen werken is je utp kabel geschikt maken voor twee verbindingen.Lees er maar is over in de NT FAQ
De DVS-adapters van KPN voel ik niet veel voor. Dit ligt meer aan het stroomnet bij mij in huis dat ik niet vertrouw.

Dat van de UTP kabel geschikt maken voor 2 aansluitingen is zeker interessant. Hier ga ik me in verdiepen. Bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door delta1 op 10-06-2015 23:02 ]

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:26
Daarbij lees ik net dat kpn zelf ook switches voorstelt.
http://kpn-customer.custh...rs/detail_page/a_id/14904

Dus als je de switch bij je eerste tv plaatst kan je vandaar verder werken naar de tweede tv. Lijkt mij de mooiste en makkelijkste oplossing

[ Voor 36% gewijzigd door DrNizeGuy op 10-06-2015 23:06 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 22:26
delta1 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:01:
[...]
Ik ben inderdaad op de hoogte van de flexpoorten, maar is het niet zo dat de poort dan een IPTV signaal of een internet signaal geeft? En niet beide tegelijk? Dus zoals ik beschreef: 1 switch op 1 poort waar zowel een STB als bijvoorbeeld een PC op zit, is dat niet vragen om problemen bij actief gebruik van beide?
Dit zou tegenwoordig geen probleem meer mogen zijn, zowel internet als itv is tegelijkertijd actief.

My favorite programming language is solder.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:06
Toch even over die LAN splitter:
Je kan 1 kabel in 2 splitsen, waarbij je dan maar 2 paren per aansluiting gebruikt. Zo lijkt het alsof je 2 aparte kabels hebt getrokken. Je snelheid is dan wel beperkt tot 100mbps:
NT FAQ
Geen idee of die splitter die jij noemt exact dit doet, maar veel kans van wel.

Ikzelf heb een gelijkaardig probleem: Ik heb 1 wandaansluiting aan mijn TV, maar daar wil ik zowel een Raspberry Pi aansluiten als de settop box. Mijn router heeft niet de mogelijkheid om internet en tv te combineren (Belgische provider icm oude modem), dus ik splits langs de modem kant de kabel in 2 en sluit 1 aansluiting aan op de TV uitgang en 1 aansluiting op een PC aansluiting. Dan splits ik ook langs kant TV de kabel in 2, gaat de ene aansluiting naar de TV, de andere naar de Pi. Werkt nu toch al 2 jaar perfect, maar uiteraard wel op 100mbps.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenikke op 10-06-2015 23:17 . Reden: typos ]

• Whatson
  • Niet online
Voor 15€ kan je imho niet gaan lopen klooien. pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

• delta1
Mee eens. Het is meer dat ik in mijn huis al genoeg switches heb liggen. En allemaal staan ze 24/7 aan stroom te slurpen. Ik was opzoek naar andere mogelijkheden.

Dank voor alle input. Mijn besluit is gemaakt: het wordt toch een switch.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je meer dan genoeg switches hebt liggen dan:

1) Kun je toch een van de al bestaande switches hiervoor gebruiken.
2) De extra stroomgebruik van nog een kleine switch is sowieso verwaarloosbaar tov alles wat je al hebt liggen.

Oslik blyat! Oslik!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:53
Anders eventueel PoE-apparatuur maar de extra kosten verdien je niet terug aan het mogelijk mindere stroomverbruik :+

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:40
Mocht het nog toegevoegde waarde hebben, de TPlink TL-SG108E is mijn grote vriend geworden. Via Vlan al het computer verkeer en TVoIP verkeer door het hele huis heen, zonder extra kabels.

Eventueel kan ik je met de config nog wel een beetje op weg helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door [Mad Max] op 11-06-2015 09:40 . Reden: Kleine toevoeging ]

Pagina: 1