Toon posts:

iPod classic 120gb vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een iPod classic 120gb tweedehands kopen, uit ervaring weet ik dat iphones lang mee gaan is dit ook met de ipod classic (en dan bedoel ik vooral accu en harde schijf) of kan ik vrij snel kuren verwachten en zou ik dan beter een nieuwe mp3 speler kunnen aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 13:44
Als ik jou was zou ik een nieuwe kopen.

Nu weet ik niet hoeveel euro de 2e hands ipod cloassic kost. Maar als het verschil tussen een nieuwe en 2e hands relatief klein is, koop dan een nieuwe. Dan loop je nooit tegen verrassingen aan (tegenvallende accu, krassen etc).

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als je een wat oudere haalt kun je er een CF-kaart inzetten. Zit je niet tegen het probleem van de HD aan. Vervangen van de accu gaat ook nog makkelijk op deze oudere apparaten dus dat moet goed gaan.

Die iPod classics worden vooral leuk als je er wat aan kan knutselen omdat veel mogelijk is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:44
Ik zellf heb een classic sinds die uitkwam (zwarte 160gb) en die is onverwoestbaar. Echt niet kapot te krijgen.
Werkt perfect.
Afhankelijk van de prijs zou ik em zeker aanraden echter bij een hoge prijs is het wellicht verstandiger te kijken naar een nieuwe mp3 player welke mogelijk meer opties bied.

Overigens zou ik, als het puur om muziek gaat, de touch en nano modellen mijden, die zijn zeker niet van een dergelijke kwaliteit als de classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:24:
Ik kan een iPod classic 120gb tweedehands kopen, uit ervaring weet ik dat iphones lang mee gaan is dit ook met de ipod classic (en dan bedoel ik vooral accu en harde schijf) of kan ik vrij snel kuren verwachten en zou ik dan beter een nieuwe mp3 speler kunnen aanschaffen?
Hangt allemaal sterk af van de leeftijd van het toestel... De mijne zijn batterij was na 3 jaar geen fluit meer waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crazy-G schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:22:
Ik zellf heb een classic sinds die uitkwam (zwarte 160gb) en die is onverwoestbaar. Echt niet kapot te krijgen.
Werkt perfect.
Afhankelijk van de prijs zou ik em zeker aanraden echter bij een hoge prijs is het wellicht verstandiger te kijken naar een nieuwe mp3 player welke mogelijk meer opties bied.

Overigens zou ik, als het puur om muziek gaat, de touch en nano modellen mijden, die zijn zeker niet van een dergelijke kwaliteit als de classic.
Ik kan het toestel voor 90€ overnemen, welke ipod/mp3 speler raad u aan met veel opslag (mogelijk via micro sd aanvulbaar) als ik de ipod niet koop?
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:29:
[...]

Hangt allemaal sterk af van de leeftijd van het toestel... De mijne zijn batterij was na 3 jaar geen fluit meer waard...
Wat bedoel je met geen fluit meer waard, hoe lang gaat de batterij nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 09:45

Flappiewappie

Hier nog meer

Prima prijs, als je echt zoveel eigen muziek hebt een goeie keus.

Anders een simpele smartphone met een streaming abo ala apple music, spotify etc :-)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Wat bedoel je met geen fluit meer waard, hoe lang gaat de batterij nog mee?
Kan ik me niet meer exact herinneren, maar dat zal niet meer geweest zijn dan enkele uren. Zeker onvoldoende voor een ganse dag, terwijl dat ding in het begin niet leeg te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:44
Die van mij gaat zeker een aantal dagen mee voordat een oplader in de buurt komt. En dan is het bijna 8uur de dag afdraaien.

Voor 90,- en als hij er goed uit ziet dan kan het. Wat je kan doen is em aan te zien krijgen.
Controleer of er een tik in zit (defect hd) en of het scherm niet verkleurd zodra je scrolt door de lijsten.
Kan namelijk een keer gevallen zijn en dan kan het scherm defect zijn gegaan.

Een alternatief voor die prijs. Geen idee. Ik zal alleen touch en nano afraden wegens zeer slechte ervaringen en dat die dingen echt maar 1 a 2 jaar goed meegaan.

Wil je veel meedragen? Met sporten of niet? Klein/licht of flink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crazy-G schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:14:
Die van mij gaat zeker een aantal dagen mee voordat een oplader in de buurt komt. En dan is het bijna 8uur de dag afdraaien.

Voor 90,- en als hij er goed uit ziet dan kan het. Wat je kan doen is em aan te zien krijgen.
Controleer of er een tik in zit (defect hd) en of het scherm niet verkleurd zodra je scrolt door de lijsten.
Kan namelijk een keer gevallen zijn en dan kan het scherm defect zijn gegaan.

Een alternatief voor die prijs. Geen idee. Ik zal alleen touch en nano afraden wegens zeer slechte ervaringen en dat die dingen echt maar 1 a 2 jaar goed meegaan.

Wil je veel meedragen? Met sporten of niet? Klein/licht of flink?
ik wil het toestel gaan gebruiken in auto trein of op de fiets, ik kijk op het moment ook naar een sandisk clip sport, dit is een 8gb mp3 en uit te breiden naar totaal 40gb via micro sd, deze combinatie is 80euro. kan ik beter voor de ipod of de sandisk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 18:27:
[...]

ik wil het toestel gaan gebruiken in auto trein of op de fiets, ik kijk op het moment ook naar een sandisk clip sport, dit is een 8gb mp3 en uit te breiden naar totaal 40gb via micro sd, deze combinatie is 80euro. kan ik beter voor de ipod of de sandisk gaan?
Hangt veel af van de ouderdom van die ipod en de gebruikssporen. Als dat ding 3 jaar oud is en intensief gebruikt is zou ik toch maar opletten met die batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn iPod uit 2006 deed het tot begin dit jaar nog heel goed! De batterij ging nog 10 uur mee.
Hij heeft altijd in de auto gelegen aan een iPod-kabeltje. Alleen af en toe haalde ik de iPod uit de auto en liet ik de batterij helemaal leeglopen.
Toen ik een keer een vervangende auto had met alleen aux-aansluiting, was ik vergeten de iPod uit te zetten bij aankomst op werk. 's Avonds stapte ik weer in de auto en de iPod was nog gewoon aan het afspelen.

Helaas is de iPod classic niet meer nieuw te koop, anders had ik er weer een gekocht. Harddisk van mijn iPod is stuk, mag ook wel na ruim 200.000 km muziek afspelen. Maar met een 64GB iPhone gaat het eigenlijk ook wel prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 12-06-2015 23:24 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 18:52
ik heb een ipod video 30gb uit 2007 geloof ik.
Wordt nog regelmatig gebruikt!
Haal er op het moment met muziek nog ongeveer 12uur uit. Betreft nog de originele batterij en harde schijf.
Pagina: 1