Start commando in Windows Server 2012 vanuit AIX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
Hallo,
ik zoek een manier om vanuit AIX een commando af te trappen op een Server 2012 machine. Bonus is als ik somehow de returncode op kan pikken, maar dat zou ik ook in een file weg kunnen schrijven waar die AIX machine ook weer bij kan.

Situatie: AIX machine, Windows machine met tienduizenden files lokaal, die ik nu vanuit softwarelogica in AIX zip (dus eerst over netwerklijntje binnenhaal en "terug"zip naar Windows. Dat duurt te lang. Windowsmachine is de fileserver, het is geen optie om die files lokaal op AIX machine te krijgen helaas.

Powershell? ssh server service / Cygwin? Iets anders en liefst eenvoudig(er)s?

[ Voor 0% gewijzigd door 0siris op 10-06-2015 21:56 . Reden: server 2012, niet 2008/2012 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is vandaag al mogelijk om powershell over SSH te doen met behulp van bijkomende software, iets wat MS in de toekomst standaard wenst toe te voegen aan powershell: http://www.powershellserver.com/overview/ssh/ .

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik denk dat SSH je beste kans is. Onder Unix is dat universeel aanwezig en onder Windows zijn er ook verschillende implementaties. Om wat files te zippen heb je denk ik niet eens powershell nodig.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

Vroeger heb ik dit nog gedaan van andere platformen met Rexec of RSH.
Geen idee wat de huidge status daarvan is.

Een andere optie is om op de server Cygwin te installeren met SSH. Daarna kun je gewoon met SSH connecteren en met cygstart hetzelfde command gebruiken als je normaal op Windows (CLI) zou doen.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Idd SSH, zo deed ik dat ook toen ik nog met AIX werkte. We gebruikten hier WinSSHD voor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
Dank voor de reacties, ik gooi het in de groep, en als er iets concreets uitkomt, laat ik even weten hoe en wat.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1