Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pietervdc01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik zoek een?

ZTE nubia z9 max of een xiaomi mi4 of mi note pro?

Wat is je budget?

Tussen de 250 tot en met 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Vooral facebook, msn messenger, sms'sen, internet browsen

Wat heb je zelf al gevonden?

ZTE nubia z9 max of xiaomi (mi4, mi note pro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is een serieus twijfelgeval vanwege ik nu een redmi 1s heb en dringend aan vervanging toe wegens te traag. Multitasking lukt dus niet...
Ik denk aan een ZTE nubia z9 max omdat ik er al vele positieve reacties van gelezen heb MAAR dat er geen google Play store opzit en dat je veel moet rooten, recovery enz... moet erop zetten. Klinkt ferm omslachtig.

Dus is mijn oog gevallen op de xiaomi mi4 (4G versie) . Ik lees dat deze bijna nergens meer op stock is en enkel verkrijgbaar in het wit...

Dan maar een hogere prijsklasse aan het bekijken en kom ik de xiaomi mi note pro tegen... Ziet er groot uit maar dat geeft me niet denk ik. Het enigste zwakke punt bij xiaomi is de connectivity... Heel weinig frequenties en banden.
Daarom vraag ik raad aan jullie! Ik woon in België en mijn provider is Base.
Hebben jullie soms een xiaomi mi4 of iets dergelijks en hebben jullie overal vloeiend en vlotte netwerkconnecties?
Ik wil namelijk geen +/- €450 uitgeven waar ik later spijt zou kunnen van krijgen...

Maar alle gekheid op een stokje 😀 Ik ben heel erg tevreden van de kwaliteit van de hardware van xiaomi en heb de eerste keer in men leven mijn huidige telefoon geroot! 😇 En alles is gelukt na 3 puffen en zweten 😁😁

Alvast ook heel lovende woorden voor al deze tweakers voor zoveel moeite en tijd in deze forum te steken want ik lees dit heel graag. Een applausje voor jullie allen! 😊

Met vriendelijke groeten,
Pieter VDC

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Frequentiebanden 4G Belgie:
http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Proximus gebruikt in België frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Mobistar gebruikt in België net als Proximus de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Base gebruikt in België de 800 MHz (band 20) en 1800 MHz (band 3) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.

• pietervdc01
Dus xiaomi is dus geen goede keuze. Aangezien ik base gebruik en enkel band 3 kan gebruiken in 4g....

Ik vind de ZTE nubia een hele goede smartphone maar je moet er ferm aan sleutelen vooraleer je google play er op krijgt merk ik in de filmpjes.

Hebben jullie nog andere suggesties?

Ik wil namelijk geen westerse smartphones meer uit principe. Je krijgt namelijk geen waarde meer voor je geld! Wie wil er nog een verouderde iPhone 5s twv 499 euro als je er een dijk van een Chinees kan mee kopen!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
pietervdc01 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:47:
Dus xiaomi is dus geen goede keuze. Aangezien ik base gebruik en enkel band 3 kan gebruiken in 4g....

Ik vind de ZTE nubia een hele goede smartphone maar je moet er ferm aan sleutelen vooraleer je google play er op krijgt merk ik in de filmpjes.

Ik wil namelijk geen westerse smartphones meer uit principe. Je krijgt namelijk geen waarde meer voor je geld! Wie wil er nog een verouderde iPhone 5s twv 499 euro als je er een dijk van een Chinees kan mee kopen!
pandawill levert het met een google play store

http://www.pandawill.com/...b-16mp-black-p102365.html

• pietervdc01
Kaya 10

Is het ook met ML rom (Nederlandse ondersteuning?)

• Kaya10
  • Niet online
pietervdc01 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:55:
Kaya 10

Is het ook met ML rom (Nederlandse ondersteuning?)
multi language pack is gewoon aanwezig...

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Kaya10 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:51:
[...]

multi language pack is gewoon aanwezig...
Weet je dat zeker? Zelfs voor de z7 mini zijn er geen volledig vertaalde multilanguage roms met nubia os.

• pietervdc01
Inderdaad bij de link staat er niks gemeld van Google play store noch de ML rom...

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019

De ZTE heeft ook alleen band 3 voor je...

• pietervdc01
Beste Momus,

ik ben vandaag gaan luisteren naar de Baseshop en daar wisten ze me te vertellen dat op het 4G netwerk op 900 en op 1900 zou moeten werken....

Enkel door deze te kopen kan ik het weten.

Maar nu nog uitdokteren hoe ik google play store en ML rom kan vinden... :-)

• Momus
pietervdc01 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:18:
Beste Momus,

ik ben vandaag gaan luisteren naar de Baseshop en daar wisten ze me te vertellen dat op het 4G netwerk op 900 en op 1900 zou moeten werken....

De 900 band heeft de Z9 mini ook niet. Bovendien is het onzin. Volgens alle websites biedt Base alleen op de 800 en 1800 4G aan. En dan is de 1800 de enige die de ZTE ondersteunt.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:29
Daar zou ik maar niet meer naartoe gaan dan.
900 is een 3G band, en 1900 wordt volgens mij uberhaupt niet gebruikt.

• Momus
ASW1 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:04:
[...]

Daar zou ik maar niet meer naartoe gaan dan.
900 is een 3G band, en 1900 wordt volgens mij uberhaupt niet gebruikt.
Onzin. T-Mobile gaat ook 4G op de 900 aanbieden.

• ASW1
In België?

• Momus
Jij zegt dat de 900 een 3G band is.

• ASW1
Ja, in België.
Wat wilde je er verder nog aan toevoegen, dat ook 1900 wel een 4G band is in een ander land dan België?

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 14-06-2015 09:44 ]

Verwijderd

Beste Momus,

Lijkt mij niet kloppen. Wat ik vind op het internet is het volgende:

België 4 G frequenties:
•Proximus gebruikt in België frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.

•Mobistar gebruikt in België net als Proximus de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.

•Base gebruikt in België de 800 MHz (band 20) en 1800 MHz (band 3) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.

Je kunt natuurlijk nog even een supportmailtje doen bij je provider waar je het even verifieerd.

• pietervdc01
Ja ik heb dezelfde informatie gevonden op het internet, maar in de baseshop zeiden ze me iets anders. Heel jammer, waardoor er nog meer twijfels zijn.

Maar daar ga ik nu mijn hoofd niet over breken. Wel hoe ik google play store en een multilanguage kan installeren.

Maar ik ben heel blij met zoveel spontane reacties van jullie tweakers!

• Kaya10
  • Niet online
pietervdc01 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:24:
Ja ik heb dezelfde informatie gevonden op het internet, maar in de baseshop zeiden ze me iets anders. Heel jammer, waardoor er nog meer twijfels zijn.

Maar daar ga ik nu mijn hoofd niet over breken. Wel hoe ik google play store en een multilanguage kan installeren.

Maar ik ben heel blij met zoveel spontane reacties van jullie tweakers!
Z9 mini werkt op 3G dus geen probleem.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:19

Leg me eens uit waarom een iPhone 5S verouderd zou zijn? En waarom een Chinees toestel beter zou zijn?

• Momus
Volkan1984 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:44:
[...]

Leg me eens uit waarom een iPhone 5S verouderd zou zijn? En waarom een Chinees toestel beter zou zijn?
Omdat hij inmiddels bijna 2 jaar oud is?

• Volkan1984
Momus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:43:
[...]

Omdat hij inmiddels bijna 2 jaar oud is?
Ik merk daar helemaal niets van.. Dus het toestel is 2 jaar oud, inderdaad. Maar het ding is hartstikke snel, heeft een goede camera, stevige accuduur, snelle GPS-fix, etc. Dus de gebruikerservaring is specs-wise totaal niet verouderd (IMHO) :)

• Momus
Volkan1984 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:05:
[...]

Ik merk daar helemaal niets van.. Dus het toestel is 2 jaar oud, inderdaad. Maar het ding is hartstikke snel, heeft een goede camera, stevige accuduur, snelle GPS-fix, etc. Dus de gebruikerservaring is specs-wise totaal niet verouderd (IMHO) :)
Dat is een discussie die eeuwig gevoerd kan worden. Mooi dat jij er blij mee bent. Maar er zijn ook mensen die liever iets meer up-to-date zijn...

• Volkan1984
Momus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:19:
[...]

Dat is een discussie die eeuwig gevoerd kan worden. Mooi dat jij er blij mee bent. Maar er zijn ook mensen die liever iets meer up-to-date zijn...
Prima, ik wilde dit alleen maar aandragen om aan te geven dat een iPhone 5S zeker geen slechte koop zou zijn. Wellicht heeft de TS iets aan mijn mening, misschien ook niet.

• Momus
ASW1 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 09:43:
Ja, in België.
Wat wilde je er verder nog aan toevoegen, dat ook 1900 wel een 4G band is in een ander land dan België?
Nee, dat wilde ik niet.

• ASW1
Dan begrijp ik niet waarom je over die 4G 900 in Nederland begon, maar goed.

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 20:17
pietervdc01 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:14:
Ik zoek een?

ZTE nubia z9 max of een xiaomi mi4 of mi note pro?

Wat is je budget?

Tussen de 250 tot en met 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Vooral facebook, msn messenger, sms'sen, internet browsen

Wat heb je zelf al gevonden?

ZTE nubia z9 max of xiaomi (mi4, mi note pro)

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is een serieus twijfelgeval vanwege ik nu een redmi 1s heb en dringend aan vervanging toe wegens te traag. Multitasking lukt dus niet...
Ik denk aan een ZTE nubia z9 max omdat ik er al vele positieve reacties van gelezen heb MAAR dat er geen google Play store opzit en dat je veel moet rooten, recovery enz... moet erop zetten. Klinkt ferm omslachtig.

Dus is mijn oog gevallen op de xiaomi mi4 (4G versie) . Ik lees dat deze bijna nergens meer op stock is en enkel verkrijgbaar in het wit...

Dan maar een hogere prijsklasse aan het bekijken en kom ik de xiaomi mi note pro tegen... Ziet er groot uit maar dat geeft me niet denk ik. Het enigste zwakke punt bij xiaomi is de connectivity... Heel weinig frequenties en banden.
Daarom vraag ik raad aan jullie! Ik woon in België en mijn provider is Base.
Hebben jullie soms een xiaomi mi4 of iets dergelijks en hebben jullie overal vloeiend en vlotte netwerkconnecties?
Ik wil namelijk geen +/- €450 uitgeven waar ik later spijt zou kunnen van krijgen...

Maar alle gekheid op een stokje 😀 Ik ben heel erg tevreden van de kwaliteit van de hardware van xiaomi en heb de eerste keer in men leven mijn huidige telefoon geroot! 😇 En alles is gelukt na 3 puffen en zweten 😁😁

Alvast ook heel lovende woorden voor al deze tweakers voor zoveel moeite en tijd in deze forum te steken want ik lees dit heel graag. Een applausje voor jullie allen! 😊

Met vriendelijke groeten,
Pieter VDC
zoveel werk is het niet om er playstore op te zetten en meestal staat het ook wel gewoon erop

• Yuut
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 14:13
Hallo Pieter,

toevallig al een update?
ben wel benieuwd naar Belgische gebruikers. =)

(ik zit bij Proximus)

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-11 10:23
Yuut schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:17:
Hallo Pieter,

toevallig al een update?
ben wel benieuwd naar Belgische gebruikers. =)

(ik zit bij Proximus)
Proximus geeft zelden problemen. Heb meestal overal 4G. Platteland meestal, steden altijd. Dus bekijk de frequenties eens van een Jiayu S3 (als dat toch hetgene is wat je wilt weten)

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 07-08-2015 12:40 ]

• Yuut
Ik ben heel benieuwd naar een xiaomi mi4 maar sta open voor andere merken..

Bedankt al, welke gsm heb jij?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-11 10:23
Jiayu s3 ;)

• Yuut
Btw, bij honorbuy besteld op 13 augustus.
Er stond op de website dat hun EU-warehouse in verlof was tot 17 augustus
$343.99 betaald = toestel + 2 screencovers (€10) + EU warehouse shipping (€30)
Dinsdag 19 augustus heb ik het toestel al gekregen.

Voorlopig niets om over te klagen, werkt vlot en is bijzonder mooi. Nu nog uitkijken voor een case dat past en niet spuuglelijk is.
Pagina: 1