Schade door klusjesman, wil niet dat hij het repareert

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 15:13
Hallo,

Een klusjesman heeft bij mij een gat in een dubbele muur gemaakt (er moest een leiding door), maar heeft dit per ongeluk (neem ik aan) niet helemaal afgekit, waardoor er dus waterschade onstaan is. De schade is niet heel groot, wat schimmel en vochtplekken en dus eenvoudig te repareren.
De klusjesman heeft erkent dat het zijn fout is en bied aan om een 3e persoon langs te sturen om de schade te repareren (latexen).

Echter heb ik niet veel vertrouwen in de klusjesman en nog minder in de 3e persoon.
Mijn vraag is nu of ik dit voorstel moet accepteren of dat ik kan eisen dat hij de kosten van de latex + uurloon voor een schilder naar mijn keuze vergoed.

Mess with the best, die like the rest

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ThaStealth schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:47:
Mijn vraag is nu of ik dit voorstel moet accepteren of dat ik kan eisen dat hij de kosten van de latex + uurloon voor een schilder naar mijn keuze vergoed.
Nee, niet eisen. Maar kijk eens wat je kunt bereiken door gewoon in dialoog te blijven. Op je strepen gaan staan (ook nog eens ten onrechte), en een gebrek aan vertrouwen uitspreken kan heel snel de situatie laten escaleren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

ThaStealth: heb jij nooit een fout gemaakt? Iedereen kan fouten maken, en dan is het redelijk om iemand de gelegenheid te geven om die fout te herstellen.

Vooralsnog zie ik geen reden waarom hij zijn fout niet zou mogen herstellen, tenzij je meer info hebt die je hier niet wil delen of niet gegeven hebt?

Waarom zou je hem, of die ander niet vertrouwen?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ardana geeft hierboven juiste informatie.

Je zal de klusjesman eerst de gelegenheid moeten geven om zelf de fout te herstellen, alvorens jij zelf hier iemand voor inschakelt. De man heeft zijn fout erkent en wil dat ook oplossen.

Mocht het nou zo zijn dat deze het niet wil of weer niet goed doet, dan is het een ander verhaal en kan je evt. aangeven het te laten herstellen door een derde en de kosten daarvan te verhalen op de klusjesman.

Ik heb even een linkje voor je opgezocht waar je eventueel wat aan kan hebben:
http://www.wetrecht.nl/sc...men-van-een-overeenkomst/

In de link staat goed uitgelegd wat er volgens de wet mogelijk is. Deze wetgeving is te vinden in het burgerlijk wetboek, maar de artikelen zal ik een andere keer opzoeken als je dat wenst.

Reviews

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11 11:29
Puur wettelijk heeft een aannemer altijd het recht om zelf zijn fout te herstellen.
Je kan die herstelling weigeren => maar dat geeft jou niet het recht om schadevergoeding te gaan eisen.

Ah => hoe loopt de leiding?
Hoe helt die af bij het buitenkomen, als die daar wat richting muur helt ga je daar mogelijk altijd vochtproblemen blijven houden.
Water houdt nogal rekening met de zwaartekracht

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:20
En heb je zelf al een op een normale manier gepraat over een oplossing. Vaak wil rustig praten wel helpen. En anders zit er niets op(of zelf de kosten dragen).

Iemand die een fout maakt moet toch gewoon de gelegenheid krijgen om het te repareren. Wees blij dat hij zijn fout herkend. De meeste doen dat niet eens.
Pagina: 1