Videokaart kopen of moederbord vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:42
Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Dell P2715Q. Helaas kan ik niet 3840x2160 met 60hertz draaien omdat mijn Gigabyte B6 inc i5-4460 dit niet aankan. Nu kan ik mijn moederbord vervangen wat veel werk is, of een nieuwe videokaart kopen. Ik zat te kijken naar de volgende videokaart, alleen staat nergens op de site of hij ook 60 hertz aan kan:

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750 2GB LP

[ Voor 10% gewijzigd door jostefa op 10-06-2015 19:32 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:55

Nemesizz

Untouchable

Moederbord vervangen heeft ook weinig zin, omdat (zover ik weet) bijna alle moederborden een HDMI (oudere variant, die dus alleen 30Hz op UHD doet) of DVI (vaak single link, komt ook niet zover, en al was het dual link dan nog is UHD niet te doen) hebben.

Nu link je vervolgens weer naar een moederbord, dus dat schiet niet op :P

Volgens mij kunnen de meeste vrij recente videokaarten via displayport wel UHD aan ook gewoon op 60Hz, via HDMI (tot nu toe, zover ik weet) alleen de 900-serie van nVidia (de rest is volgens mij 30Hz).

Nu is het alleen de vraag waar je het voor wilt gebruiken.
Simpele dingen kan vaak een goedkope budget kaart wel, die kunnen prima 4K (mits je de juiste aansluiting gebruikt) in Windows weergeven, maar uiteraard niet voor games.

Voor gaming kom je toch al snel bij de Radeon 280x en GeForce 970/980's uit als je 4K wil.

Maar vanuit gaande dat je de onboard chip gebruikte, neem ik aan dat je het niet voor gaming gaat gebruiken.

• jostefa
Thanks voor je bericht, ik heb de OP aangepast naar de juiste videokaart. Deze videokaart heeft een displayport uitgang, ik heb niet echt een voorkeur naar welke aansluiting maar aangezien dell enkel een displayport kabel meeleverd met het scherm was ik opzoek naar een videokaart met deze aansluiting. Ik gebruik de computer voor kantoor toepassingen en niet voor gaming.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:55

Nemesizz

Untouchable

Via de display port moet UHD (op 60Hz) wel willen met die videokaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Nemesizz op 10-06-2015 20:48 ]

• jostefa
Ja alleen de zekerheid mis ik wel een beetje ;). Snap niet dat ze zulke dingen niet bij de specs zetten, ben nu eigenlijk van plan om gewoon het moederbord te vervangen..

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
hij kan 4k aan en heeft display port. dus vraag me af welke zekerheid je wil hebben.
Pagina: 1