Je kan op de volgende site verschillende camera / lens combinaties vergelijken:
http://camerasize.com/compare/
Bij landschappen en gebouwen denk ik vooral aan groothoek dus wellicht handig om de verschillende (kit) lenzen om te rekenen naar 35mm equivalent zodat je ze onderling kan vergelijken en daarover meer informatie te vinden in verschillende reviews.
Als je gps gegevens bij je foto's wilt loggen kun je dat ook doen met een losse gps (tracker) of je telefoon. Het is misschien wat omslachtig maar goed te doen met een applicatie waarin je je gps log en foto's importeert. Aan de hand van de tijd in de exif info worden er dan coördinaten toegevoegd.
Alle ilc camera's zullen wel beschikken over de mogelijkheid om foto's in raw op te slaan en: sluitertijd, diafragma en iso handmatig in te stellen. Het verschilt wel of er daarvoor verschillende (draai)knoppen zijn en of je die eventueel zelf kan toewijzen aan een functie.
De bijgeleverde kit lens zal over het algemeen geen topkwaliteit zijn al is dat ook weer subjectief en afhankelijk van het formaat waarop je de foto's bekijkt of afdrukt en verdere eigenschappen zoals het formaat. Je kan daarom overwegen minder uit te geven aan de camera en dan een betere lens te kopen.
Kijk daarnaast ook naar het aanbod van tweedehands lenzen of aanbiedingen zoals amazon wharehouse deals en het aanbiedingen topic hier:
[Fotoapparatuur] Aanbiedingen januari t/m juni 2015
Zelf heb ik m'n paar maanden geleden m'n nikon d5100 set verkocht voor een sony a5100 met de 1650 kit lens en een 55-210. Ik zocht een kleinere/lichtere camera met goede auto modus voor m'n vriendin en als ik zelf lui ben

getwijfeld tussen mft en aps-c qua formaat en vele andere dingen als meer focuspunten en gemakkelijk te selecteren (touchscreen). Video doet ie ook goed met de power-zoom en stille autofocus zonder hunten zoals m'n d5100 dat deed.
Met alle modellen die tegenwoordig te koop zijn viel het me niet mee om een keuze te maken en zoals met veel dingen in de fotografie apparatuur is het toch een compromis.
De modellen in je lijstje zullen allemaal wel goede camera's zijn en dan is het toch (proberen te) vergelijken op wat jij belangrijk vind.