Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Voor m'n reis zoek ik een compacte travel camera dat makkelijk mee te nemen is. Daarnaast moet het wel meerwaarde hebben om niet m'n iPhone 6 te gebruiken.

Tot dus ver leek deze mij geschikt: Canon Powershot SX600 HS, echter heb ik weinig verstand van. Als ik goed heb gelezen moet ik letten op diafragma, iso en sluitertijd...alleen is lager of hoger "beter" ?

Als prijs zoek ik tussen de 100 en 200 euro.

Zou iemand mij kunnen helpen? :)

Groeten. Roald

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 10:52
Voor dat budget zou ik lekker bij je iPhone blijven. De eerste camera die naar mijn inzien meerwaarde heeft boven een iPhone is de Sony RX100 (€350). Alles goedkoper is nauwelijks beter.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hier zie je een vergelijk, http://versus.com/en/appl...-canon-powershot-sx600-hs

Ik heb zelf geen iPhone, maar van horen zeggen is die tegenwoordig inderdaad dermate goed dat je eigenlijk geen compactcamera meer nodig hebt. Een los goedkoop toestel heeft wel wat voordelen, wat ik zo zelf kan bedenken is dat je gemakkelijker een voorbijganger een foto van je kan laten maken (een iPhone zou ik niet snel bij een onbekende in zijn handen duwen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Die vergelijk site slaat echt op niks... top reason voor iPhone vs Canon is betere batery power...
50 van de andere 62 of whatever reasons heb je ook niks aan.

Een beetje optische zoom maakt een travel cam soms al direct beter of op z'n minst handiger in gebruik dan een phone. Geen idee waar je op reis gaat of wat je verwachtingen zijn kwa image quality maar als het voor wat snapshots in een stad is, waar je eventueel een filtertje wil overgooien, dan moet je idd niet verder kijken dan je phone.

Als je een iPhone en een deftige compact met elkaar gaat vergelijken op basis van een situatie waarin de iPhone goed is ga je idd geen verschil merken, maar in vele andere situaties ben ik toch blij met een compact toestelletje. Gewoon al voor het gebruiksgemak, zoom, ligging in de hand, extra fysieke buttons/dials, kan beter tegen stootje, ... ! Grootste nadeel imo, het is een extra toestel om mee te sleuren & je kan je foto's niet direct online gooien of sharen, 's avonds loop je ook tegen dezelfde beperkingen aan (low light prestaties zijn nihil en flash levert zelden mooie resutlaten op) ...