Grafische kaarten AMD - wie doet het goed?

Pagina: 1
Acties:

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 14:39

Sorki

world wide wubbish

Topicstarter
Geen direct aankoopadvies maar denk dat deze vragen wel in dit forum horen.

M'n tower wordt einde van het jaar vervangen door een ITX case. De videokaart (Evga GTX 660 2GB) echter is nu aan vervanging toe en zou ik in de loop van volgende weken willen upgraden.

Voor de meeste componenten kan ik m'n weg wel vinden en ook het nvidia aanbod is me welbekend. Deze keer zou ik graag naar team red gaan, van zodra de R9 3xx serie beschikbaar komt. Welke kaart het juist moet worden zal ik dan wel zien (ik vermoed 380x of hoger) maar ik wou eens polsen welke fabrikanten goed in de smaak vallen hier.

Sapphire, XFX & MSI lijken de meest populaire.
Maar zijn er onder deze (en andere fabrikanten) duidelijke verschillen?
Vooral dan met het oog op koeling & geluidsproductie (ITX case in de leefruimte).
  • Koeling & geluidsproductie: heel belangrijk, wie heeft de beste en stilste koelers?
  • Waterkoeling: Kan een optie zijn, wie doet het goed?
  • Overcloking interesseerd me niet (meer). Crossfire ook niet.
  • (bouw)Kwaliteit: Ik heb geen zin in doorhangende kaarten en gepruts met extra beugels.
  • Support: ik ben evga gewoon, zeer tevreden van. Waar gaat het nog zo vlot of helemaal niet.
.

Sorki#2242

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Nette post, alleen weet ik niet of de PCB's op de 300 series hetzelfde uitgaan zien als de 200 series, en of daardoor als ze al de zelfde koelers gebruiken in de oude series, nog hetzelfde koelen.

En de kaarten gaan wellicht hoger geclocked worden, dus dat werkt ook weer anders :P

En misschien komen er wel speciale uitvoeringen.

Eigenlijk weinig over te zeggen :) Ik zou het gewoon even afwachten, en dan de eerste test resultaten opzoeken!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Klopt, echt iets concreets is er nog niet te zeggen, maar je vergeet sowieso Asus. Die hebben doorgaans erg stille koelers die meestal ook niet warm worden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, het verschilt heel erg eigenlijk, iedere generatie is er wel een doorgaans goede fabrikant die de plank misslaat. Asus heeft de R9 290 en 290x naar mijn mening behoorlijk verprutst door er een GTX780 koeler op te gooien, resultaat is niet echt geweldige koeling en behoorlijk slechte VRM koeling, terwijl Club3D welke normaal middle of the road is, met de RA en RQ zeer goede koelers heeft neergezet, net als Sapphire met de Tri-X

MSI had problemen met de HD6950 en HD6970, die waren behoorlijk slecht gekoeld, door veel en slechte koelpasta, de goedkopere Sapphire was een betere keuze.

Maar, wil je geen doorhangende kaarten, dan moet je sowieso eentje met een backplate nemen. Club3D is nogal van de backplates, en maakt leuke kaarten voor weinig.

People as things, that’s where it starts.

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 17:04
Ik heb een MSI R9 290 Gaming aangeschaft, wordt met Unigine Valley 82 graden een uur lang zonder problemen. Heeft een stevige backplate. Het geluid valt me onder full load nog wel redelijk mee.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-02 16:09

Thomg

Aww yiss

So far doen de high-end kaarten van sapphire het erg goed laatst, asus verknalde het deze rond ( zie robinhood ), msi en gigabyte zijn zoals gewoonlijk prima.

Club3d is altijd ???, geen echte respectabele sites reviewen die ( iets als tpu / guru aub. ) en is meer random schieten en hopen op het beste.

XFX is een beetje hetzelfde als ??? maar wel iets beter bekend, over het algemeen zijn ze vrij subpar vergeleken met de competitie.

ASUS, MSI en Gigabyte zijn vrijwel altijd
Stil <> Luid
Lage performance <> Hoge performance

De verschillen zijn wel vrij klein, maar niet marginaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 10-06-2015 22:25 ]

Pagina: 1