Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

monitor / toetsenbord / muis op 30meter verlenging

Pagina: 1
Acties:

• ralphios
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een plan, een idioot plan, maar een plan "non the less"

Doel:

Monitor in tuin onder parasol

Nodig:

1x HDMI 30 meter met ingebouwde versterker.
HMDI 30 meter met versterker

1x of 2x USB extender kabel met ingebouwde versterker.
USB extender
(1x met dan een usb hub voor toetsenbord en muis, of 2x deze kabel 1 voor toetstenbord en 1 voor muis).

Conclusie:

Ik kan op google niet echt iets vinden over storingen m.b.t. de afstand etc.
Ben zoekende naar meningen/alternatieven/ideeën.

Het is om buiten in de zomer wat werk te kunnen doen/ wat te kunnen gamen (simpele dingen) zonder een gaming laptop aan te hoven schaffen of iets dergelijks.

Verwijderd

Even opletten of je bij extenders (met signaalversterker) extra spanning nodig hebt aan zender of ontvanger zijde. Ook opletten of je voldoende hebt aan een USB1.1 of dat je een USB2.0 extender nodig hebt. De USB2.0 extenders zijn doorgaans duurder dan USB1.1 extender.

30 meter is lang voor HDMI, maar zeker niet onmogelijk: er worden video kabels van meer dan 100 meter verkocht die perfect beeld geven.

Een HDMI extender voor je monitor en een (dubbele) usb extender voor keyboard en muis wordt ook gecombineerd aangeboden onder de naam KVM extender (keyboard, video, mouse). De zender en ontvanger worden dan meestal verbonden met een (solid copper core) CAT kabel.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:54
Als geld geen bezwaar is zou je ook naar optische kabels kunnen kijken. Daarmee kan je deze afstand zonder extra versterking overbruggen. Ze zijn wel vrij prijzig.

Optische USB3-kabel

Optische Thunderbolt-kabel

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
thomas_n schreef op zondag 14 juni 2015 @ 01:22:
Als geld geen bezwaar is zou je ook naar optische kabels kunnen kijken. Daarmee kan je deze afstand zonder extra versterking overbruggen. Ze zijn wel vrij prijzig.

Optische USB3-kabel

Optische Thunderbolt-kabel
voor dat geld kan je volgens mij beter een goedkope laptop kopen en dan via b.v. steam in-home streamen .. :D