Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 14:10
Dag Tweakers,

Vraag is beantwoord.

[ Voor 92% gewijzigd door Systemadmin op 10-06-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-09 21:35

Falastine

Think about my signature...

Je zit nog op school en krijgt 2050 bruto. Wat wil je nog meer. 4000 euro in de maand dat krijgen idd mensen die het werk al 10 jaar doen en wellicht een stuk ouder zijn rond de 35-40 jaar.

Wees blij met het aanbod en een auto krijg je pas als je hem echt nodig hebt om klanten te bezoeken. Zolang dit niet het geval is zullen ze dit ook niet doen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:38
Hebben je collega's ook een leaseauto? Heb je de auto nodig voor je werkzaamheden? Je kunt het natuurlijk altijd vragen maar als je collega's er ook geen een hebben en dat ook niet nodig is voor je werk zal het antwoord waarschijnlijk nee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Destiny schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:38:
Hebben je collega's ook een leaseauto? Heb je de auto nodig voor je werkzaamheden? Je kunt het natuurlijk altijd vragen maar als je collega's er ook geen een hebben en dat ook niet nodig is voor je werk zal het antwoord waarschijnlijk nee zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Systemadmin op 10-06-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

emregulluoglu schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:39:
Bijna 70% van het bedrijf heeft een leaseauto, ook als ze deze niet nodig hebben voor klant bezoeken of werkzaamheden. Vandaar mijn vraag naar een leaseauto, vraag ik dan teveel?

[...]
Dat kan natuurlijk niet iemand beoordelen die je situatie niet kent.

Als buitenstaander kan ik alleen zeggen dat het eruit ziet dat je prima verdiend en dat een leaseauto ook niet nodig is voor je werkzaamheden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:29

Rannasha

Does not compute.

Een leaseauto maakt onderdeel uit van je beloning. Dus als je een leaseauto wil zonder er qua salaris op achter uit te gaan, dan is dat in feite een flinke loonsverhoging en dan zul je bij je baas hard moeten maken waarom jij zo'n verhoging verdient (en "maar X verdient veel meer" is doorgaans geen geldig argument).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Rannasha schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:43:
Een leaseauto maakt onderdeel uit van je beloning. Dus als je een leaseauto wil zonder er qua salaris op achter uit te gaan, dan is dat in feite een flinke loonsverhoging en dan zul je bij je baas hard moeten maken waarom jij zo'n verhoging verdient (en "maar X verdient veel meer" is doorgaans geen geldig argument).

[ Voor 9% gewijzigd door Systemadmin op 10-06-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
emregulluoglu schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:44:
Exact, ik hoef wil best het bedrag betalen wat het kost en hoef ik geen 'loonsverhoging'.

[...]
dan kan je beter prive gaan leasen als je graag blijkbaar een nieuwe auto wil rijden. nog goedkoper ook want dan hoef je geen bijtelling te betalen.

maar goed blijkbaar vind je baas dat je het nog niet hebt verdiend.

[ Voor 8% gewijzigd door RodeStabilo op 10-06-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Friespeuk schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:46:
[...]

dan kan je beter prive gaan leasen als je graag blijkbaar een nieuwe auto wil rijden. nog goedkoper ook want dan hoef je geen bijtelling te betalen.

maar goed blijkbaar vind je baas dat je het nog niet hebt verdiend.

[ Voor 13% gewijzigd door Systemadmin op 10-06-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Met dat salaris zou ik niet eens een leaseauto willen. 2050 per maand bruto en dan 4 dagen werken en dan netto uitbetaald krijgen waarschijnlijk 1400 euro en daar dan nog eigen bijtelling vanaf halen 150 euro wellicht blijft er weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Falastine schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:48:
Met dat salaris zou ik niet eens een leaseauto willen. 2050 per maand bruto en dan 4 dagen werken en dan netto uitbetaald krijgen waarschijnlijk 1400 euro en daar dan nog eigen bijtelling vanaf halen 150 euro wellicht blijft er weinig over.

[ Voor 14% gewijzigd door Systemadmin op 10-06-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:16
Ik vind het op zich wel aandoenlijk om te lezen. Nog met zijn opleiding bezig, al een behoorlijk salaris krijgen, want dit zijn hbo starter salarisen. Maar nee, niet tevreden want andere collega's, die blijkbaar zich al een tijdje bewezen hebben gezien het salaris, hebben een lease auto, dus moet OP ook een lease auto.

Laat ik het zo zeggen, als deze baan je lief is zal ik hier niet over beginnen bij je baas want dat kan nog wel eens verkeerd uitpakken. Lease auto's zijn geen cadeautjes maar zoal gezegd of nodig voor je baan of deels salaris. Als jij, zonder zelfs een mbo diploma op zak, aan je baas gaat vragen om een lease auto, denk ik dat hij eerst heel hard lacht en vervolgens bij zichzelf gaat twijfelen of jij als werknemer de verhouding werk en vergoeding gezond op een rijtje hebt.

Wellicht dat ik van de oude stempel ben, maar ik verbaas me er af en toe over wat 'de jeugd' soms vanzelfsprekend vind. Dit soort zaken krijg je niet, maar moet je verdienen, maw jezelf bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Ik zou idd ook eerst lekker hard werken mezelf bewijzen dan komt de beloning vanzelf. Bouw eerst maar een goed cv op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
muffstuff schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:55:
Ik vind het op zich wel aandoenlijk om te lezen. Nog met zijn opleiding bezig, al een behoorlijk salaris krijgen, want dit zijn hbo starter salarisen. Maar nee, niet tevreden want andere collega's, die blijkbaar zich al een tijdje bewezen hebben gezien het salaris, hebben een lease auto, dus moet OP ook een lease auto.

Laat ik het zo zeggen, als deze baan je lief is zal ik hier niet over beginnen bij je baas want dat kan nog wel eens verkeerd uitpakken. Lease auto's zijn geen cadeautjes maar zoal gezegd of nodig voor je baan of deels salaris. Als jij, zonder zelfs een mbo diploma op zak, aan je baas gaat vragen om een lease auto, denk ik dat hij eerst heel hard lacht en vervolgens bij zichzelf gaat twijfelen of jij als werknemer de verhouding werk en vergoeding gezond op een rijtje hebt.

Wellicht dat ik van de oude stempel ben, maar ik verbaas me er af en toe over wat 'de jeugd' soms vanzelfsprekend vind. Dit soort zaken krijg je niet, maar moet je verdienen, maw jezelf bewijzen.

[ Voor 11% gewijzigd door Systemadmin op 10-06-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

emregulluoglu schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:47:
Maar dan moet ik wel de brandstofkosten betalen, dit hoeft niet als ik het krijg van mijn werkgever.
[...]
Maar die brandsstofkosten zijn voor je werkgever ook niet gratis.

Feitelijk blijft het zo dat als je voor je werkgever kostenneutraal wil gaan leasen (dwz: Je salaris wordt dusdanig verlaagd dat je werkgever alle kosten van de lease kan afdekken), je waarschijnlijk beter af bent met privelease.

Overigens betekent een lager basissalaris ook een verlaagde pensioenopbouw, minder vakantiegeld en (mocht dat zover komen) een lagere WW of WAO uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Rannasha schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:01:
[...]

Maar die brandsstofkosten zijn voor je werkgever ook niet gratis.

Feitelijk blijft het zo dat als je voor je werkgever kostenneutraal wil gaan leasen (dwz: Je salaris wordt dusdanig verlaagd dat je werkgever alle kosten van de lease kan afdekken), je waarschijnlijk beter af bent met privelease.

Overigens betekent een lager basissalaris ook een verlaagde pensioenopbouw, minder vakantiegeld en (mocht dat zover komen) een lagere WW of WAO uitkering.
Dat kan niet eens want dan zal zijn salaris onder het wettelijk minimum komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
emregulluoglu schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:00:
Ik ben het niet helemaal met jou eens, ik ben in bezit van een MBO 3 diploma. Ik heb mijn best gedaan en ook laten zien, dat is de reden dat ik hier mag blijven.

Verder is deze topic aangemaakt om een idee op te doen of dat wel mogelijk is ja of nee. Maar toch bedankt..

[...]
Precies, je mag blijven om dat naar behoren werkt.

Maar goed, hou ons op de hoogte als je je werkgever met die voorstel gaat confronteren, ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Ik ben het niet helemaal met jou eens, ik ben in bezit van een MBO 3 diploma. Ik heb mijn best gedaan en ook laten zien, dat is de reden dat ik hier mag blijven.

Verder is deze topic aangemaakt om een idee op te doen of dat wel mogelijk is ja of nee. Maar toch bedankt..

[...]
Abi ik ben in het bezit van een Master ( Uni) diploma en een HBO diploma. Ik doe al 10 jaar mijn best en toch heb ik de eerste jaren gewoon hard gewerkt en was ik tevreden met wat ik kreeg. Met alle respect maar als de volgende stagair hetzelfde als jou kan en 200 euro goedkoper is in de maand dan nemen ze die aan en proberen ze je weg te krijgen. bedrijven zijn in dat opzicht heel hard het draait vaak en al helemaal bij eCommerce bedrijven om keiharde knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
muffstuff schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:04:
[...]

Precies, je mag blijven om dat naar behoren werkt.

Maar goed, hou ons op de hoogte als je je werkgever met die voorstel gaat confronteren, ik ben erg benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Systemadmin op 10-06-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Je hebt deels gelijk, zij hebben meerdere stagiaires gehad al x aantal jaren voor mij en ik ben de eerste dat mag blijven en ben ook tegelijkertijd stagebegeleider en heb dit schooljaar de stagiaires begeleidt.

Toch heb je wel gelijk en denk ik nu dat ik genoegen zou moeten nemen.
Falastine schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:04:
[...]

Abi ik ben in het bezit van een Master ( Uni) diploma en een HBO diploma. Ik doe al 10 jaar mijn best en toch heb ik de eerste jaren gewoon hard gewerkt en was ik tevreden met wat ik kreeg. Met alle respect maar als de volgende stagair hetzelfde als jou kan en 200 euro goedkoper is in de maand dan nemen ze die aan en proberen ze je weg te krijgen. bedrijven zijn in dat opzicht heel hard het draait vaak een al helemaal bij eCommerce bedrijven om keiharde knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

muffstuff schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:02:
[...]

Dat kan niet eens want dan zal zijn salaris onder het wettelijk minimum komen.
Dat lijkt me wel mee te vallen zolang je bij een kleine auto blijft en dingen als tankpassen voldoende limiteert. Hij verdient (obv 40 uur) ruim 500 euro meer dan minimum. Zelfs met een 80% aanstelling is er dan nog wel ruimte voor een klein autootje. Of je het wil is een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
muffstuff schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:55:

Mooi verwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wat kun je zoal, heb je ook nog certificaten? Leid je projecten etc? Alleen zeggen dat je "goed je best hebt gedaan" zegt weinig over je kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
emregulluoglu schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:32:
Dag Tweakers,

Ik zit met het volgende, ik werk als systeembeheerder bij een e-commerce bedrijf. Ik ben hier begonnen als stagiair en werk inmiddels een jaar als junior systeembeheerder onder contract, ik heb een maand geleden een vast contract gekregen en geen loonsverhoging. Momenteel ben ik bezig met BBL MBO 4 ICT beheerder en werk vier dagen. Ik krijg 2.050 bruto (obv 40 uur) per maand, en graag wil ik een leaseauto. Mijn drie vorige collega's van systeembeheer verdienden ongeveer 4.000 euro bruto per maand en we zitten momenteel met zijn tweeën op de afdeling voor het zelfde werk. Kan iemand mij een idee of een tip geven hoe ik dit het beste kan aanpakken?

De bedrijf zelf en het sfeer is prima en ik zou er niet weg willen, dat is dan ook gelijk de reden dat ik het moeilijk vind om het te vragen aan mijn leidinggevende.

Graag jullie hulp.
Waarom wil je graag een lease auto? gezien geen antwoord op de vorige comments vermoed ik dat je dit niet nodig hebt voor je functie uitoefening. Dus probeer eens uit te leggen (ons te overtuigen) waarom jij een lease auto zou moeten krijgen.
Daarnaast, heb je enig idee welke lease auto je denkt te kunnen krijgen? Gaat het om een 107, Polo, Golf, etc.? En heb je ook een beeld erbij wat dit jou (netto) kost en welke kosten je werkgever hieraan heeft?

Omdat toevallig je voorgangers / collega's een auto hebben betekend niet dat jij er ook recht op hebt. Het is een secundaire arbeidsvoorwaarden, geen primaire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Ik denk dat een leaseauto voor een BBL leerplaats uniek zou zijn (tenzij het een rijdende functie betreft als servicemonteur ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
..

[ Voor 97% gewijzigd door Systemadmin op 10-06-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
emregulluoglu schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:19:
Nu alle reacties gezien te hebben denk ik dat ik maar afzie van een lease auto op korte termijn.
afziet van het vragen erom bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Ja, ik zal het in de toekomst nogmaals overwegen.
Friespeuk schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:20:
[...]

afziet van het vragen erom bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik vind het allemaal heel negatieve reacties hier in de topic.
Als de TS het idee heeft dat dit er voor hem in zit, waarom zijn wij dan diegene die hem dit uit de kop praten?

Ik zou zeggen, kaart het eens vrijblijvend aan bij je manager en hij hoe zij er tegenaan kijken.
Je weet niet wat er speelt. Misschien zijn ze blij met je en willen ze je extra belonen, maar kan er vanwege budgetten geen loonsverhoging gegeven worden. Dan kan dit een andere manier zijn om je te belonen.

Bij mijn eerste werkgever heb ik op een gegeven moment voor een lease auto uit een hogere categorie gevraagd. Mijn werkgever is daar toen in mee gegaan, in plaats van een salarisverhoging.

Bottomline; vrijblijvend vragen staat vrij.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:29
Ligt eraan wat je vraagt en hoe.

Een (vrijblijvend) funtioneringsgesprek kan je altijd vragen. Maar dan voornamelijk met de insteek beter te worden en als ze aangeven tevreden te zijn (wat ik wel begrijp), aanvullend de vraag hoe je het beste door kan groeien binnen het bedrijf met de daaraan gekoppelde beloningen. En desnoods bij wijze van grap (ligt aan hoe je contact is met je baas/chef) zeggen dat je ook wel zo'n leuke wagen wil kunnen verdienen.

Komt uiteraart anders over dan vragen:
He baas, kan ik een leaseauto krijgen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:44
Mja... Brutalen hebben de halve wereld. Nee heb je, ja kunt je krijgen. Wie niet waagt wie niet wint.

enfin, ga ervoor, maar ik zou het wel wat tactisch inpakken, je wil natuurlijk niet je verdure groei belemmeren. Anyway, ik heb gemerkt dat je vaak niet voorruit komt als je niet flink aan het lobbyen bent voor een loonsverhoging, maar dat kost meestal wat meer tijd dan alleen een gesprek aangaan. Zou dat langzaamaan inmasseren bij je leidinggevende totdat hij zelf tot de conclusie komt dat het wellicht handig is om jou een auto te geven.

Overigens, mocht je het vragen en je krijgt het gelijk dan weet je ook meteen dat je te laag ingestoken hebt.

[ Voor 52% gewijzigd door justice strike op 10-06-2015 15:39 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Ik denk dat dit wel een beetje van belang is:
emregulluoglu schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:05:
Dit heb ik al gedaan een aantal maanden geleden, zijn reactie was dat dit nog niet mogelijk is op korte termijn.

[...]
Hoeveel maanden is dat geleden en is er sindsdien iets veranderd? Kort geleden en geen veranderingen? Dan is het snel zeuren om een auto terwijl je nog een broekie bent (no pun intended). Dan kan het allemaal weleens langer duren.

Een leaseauto zou je onder minimumloon kunnen drukken, immers hoef je zelf geen auto meer te kopen en betalen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1