Google Analytics voor meerdere winkelzichten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46
Ik ben de laatste tijd meer bezig met Analytics en vind het reuze interessant. Ik heb voor mijn werk een Magento webshop met meerdere winkelzichten. Iedere taal heeft zijn eigen winkelzicht. Nu werd mij tijdens een seminar aangeraden om voor ieder land een eigen view/weergave te maken in GA. Dit ivm de verschillende tijdzones en soms valuta. Een advies dat ik nu aan het implementeren ben. Ik zit alleen nog een beetje te stoeien met de praktijk.

Ik heb nu voor iedere taal een eigen weergave gemaakt.Ik neem aan dat ik bij de Instellingen weergeven voor iedere Weergave het moet instellen als in screenshot.Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sc/p0216eyirivxxk8/AABK7rz0cG_l69zD6D40UzrMa

Of moet ik nog middels Filters alleen een bepaald land laten zien.

[ Voor 5% gewijzigd door steefje op 10-06-2015 11:14 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 16:11

André

Analytics dude

Je moet nog wel filters in gaan stellen per land. Dat kan bijvoorbeeld op URL niveau: "include request URI /en-uk/" bijvoorbeeld.

Let er wel op dat als je overal de landeigen currency instelt dat Google dit ook echt voor je om gaat rekenen. Ik zou alles daarom gewoon op € instellen zodat je omzetten wel leesbaar blijven. In de ecommerce meetcode geef je dan ook als current "EUR" op.

Ps. je afbeelding doet het niet, de link er naar toe wel.

[ Voor 7% gewijzigd door André op 10-06-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Hoi Andre dank voor je antwoord. dus als in ons geval de pagina de url voor de Duitse shop www.domeinnaam.com/de moet ik dan alleen het /de meenemen in de url? of ook het eerste gedeelte. Of geeft jouw voorbeeld filter alleen de resultaten weer van mensen die de pagina hebben bekeken vanuit EN-UK?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Het is genoeg om alleen /de mee te nemen. Op voorwaarde dat alle Duitse pagina's daar mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Is het niet handiger om de filter te plaatsen op"Include land Netherlands" dan zou ik naar mijn idee toch ook iedereen moeten krijgen die zich in Nederland bevind.
kan het overigens zo zijn dat de filters niet direct werken? Ik zie in de specifieke rapporten namelijk nog geen verandering
Nevermind, ik lees net dat dit ongeveer 24 uur kan duren

[ Voor 10% gewijzigd door steefje op 10-06-2015 12:28 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Dat kan, maar wat als een Duitser in NL zit? Dan krijg je toch Duitse pagina's in je Nederlandse profiel te zien. Het zullen geen enorme aantallen zijn, maar toch.

Tip: de filters kun je wel al in werking zien in de real-time dashboards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Fair punt. Ik ga ermee aan de slag.

PSN ID Binloading_nl

Pagina: 1