Vraag over keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 15:06
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben aan het bekijken wat voor MacBook Pro ik wil gaan aanschaffen dit jaar. Ik zit alleen een beetje te twijfelen met het werkgeheugen. Ze hebben standaard 8 GB DDR3 ram maar voor het videobewerken lijkt mij dit te weinig en wil ik dus graag 16 GB DDR3 hebben. Mijn vraag is of iemand mij advies kan geven om dit wel of niet te doen? Ik weet namelijk niet of dit zinvol is voor Final Cut Pro. Ik ga geen hele zware films bewerken. Meestal in 1080p en er zijn geen plannen voor 4K video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je hebt de vraag zelf al beantwoord. Je gaat geen zware films bewerken. Dus is 16GB niet nodig. Je doet nu alsof 8GB niet genoeg is om een film te bewerken.

Daarnaast weet je ook (algemene kennis) dat bij een keuze van 16GB ipv 8GB in general zaken soepeler draait dan 8GB.

Daarnaast vraag ik me af of jouw casus zo uniek is om een topic te starten. Zeker ook omdat je over MacBook Pro in general praat.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 06:28
Om het simpel te stellen:

Heb je het nodig? Nee, met 8GB kun je ook prima uit de voeten.
Kun je het geld missen en zou je 't wel graag willen? Dan kun je het natuurlijk gewoon kopen. Een beetje extra geheugen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns rond in dit subforum. Er zijn de laatste tijd tal van topics voorbijgekomen met precies dezelfde vraag :) Nog een topic over dit onderwerp is wat teveel van het goede, dus deze gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.