AirFlow - en afplaktape?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightsimmers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-01-2021
Hallo,

Net begonnen met mijn eerste nieuwbouw en ik vraag mij af of een " case modder" raad weet? Mijn Phanteks enthoo pro case is voor 70% (schat ik) open. Overal zitten van die honingraad gaatjes. Ook op plaatsen waar niets gekoeld hoeft te worden en waar de ingepompte koele lucht dus echt de kast niet hoeft te verlaten (b.v. rondom de intake fans zitten al gaatjes).

Waar ik momenteel naar op zoek ben is dus een materiaal om de gaatjes in de case mee dicht te plakken. Ik wil de airflow juist over de te koelen delen leiden en voorkomen dat de luchtstroom aan alle kanten de PC kan verlaten. Ik wil vooral dat de flow over de VRM gaat.

Bij de Antec Edge PSU kun je zien dat zij het zelfde doen. Het PSU omkasting is "zo lek als een mandje". Maar dit hebben ze van binnenuit met doorzichtig plastic afgeplakt, zodat de airflow de omkasting daar verlaat waar ze heatsinkjes tegen de omkasting hebben gemaakt.

Ik dacht aan zelfklevend kaftplastic, maar dan kleeft er natuurlijk al snel veel stof aan de lijm ter plaatse van de openingen. Hoe doen case modders dit? Misschien weet iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25

Fordox

00101010

Zet er stukjes plexi glas of plastic folie achter. Dat zelfklevende plastic zou ik inderdaad meiden. Sowieso lijm is geen goed idee, dat kan na verloop van tijd los laten.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of van dun aluminium plaatjes op maat uitzagen, desnoods in een mooi kleurtje verven. En dan kun je eventueel ook de fan er mooi aan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Ik ben zelf een grote fan van aluminium plakband, het is stevig, netjes, en de betere blijft jaren goed zitten, heb het in mijn server gebruikt, zit daar al jaren.

En het voordeel, het heeft net als bij stikkers, een folie die er af kan trekken, zodat je het makkelijk op maat kan knippen, indien wenselijk.

Ook stukken die te groot zijn, en over de rand gaan, zijn makkelijk af te scheuren, of te snijden.

Neem alleen wel het dikke type, dat werkt een stuk makkelijker.

Wordt bv onder andere gebruikt voor RVS lassen, en is bv verkrijgbaar in de metaal groothandel, de kluss markten hebben meestal het dunnere type, ook prima bruikbaar, maar ietsjes lastiger om mee te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.devorstvrijestal.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/0/006835_a_4c_300.jpg

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Is bij de enthoo pro vrijwel alles al dicht? Of bedoel je de bovenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightsimmers
Bij de Enthoo pro zijn de onderkant en bovenkant volledig open. De voorkant is half open en de achterkant is voor 50% open. Genoeg om af te plakken.

Ik vraag me af hoe dat alu folie op mijn witte kast zal staan. Wat kost een rol en hoeveel meter zit erop. Wel een aardig idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Zoals Fordox al zegt, gebruik plexi glas.
Maar dan een kleur die mooi bij de rest van je hardware past.
Moet best iets moois van te maken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Maar de voorkant en onderkant zijn toch intake.? Lijkt mij niet handig die af te plakken. En achter gebruik je toch om je gpu te koelen? Anders zou je ook nog voor dichte backplaats te halen. Kost je een paar euro bij highflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flightsimmers
@loki:
Er zijn delen in deze kast die voor waterkoeling zijn en waar ook gaatjes zitten, maar ik doe geen waterkoeling. Die plak ik dus dicht. Maar ook direct rondom de fans is alles open. Een fan creëert aan de ene kant een onderdruk en aan de perszijde een overdruk. Als rondom die fan geen schot aanwezing is, dan krijg je "backflow" (ik zoek geloof ik een ander Engels woord). Maar dan lekt je pomp, want een fan is niets anders dan een luchtpomp.

Dichte backplaats? Jij bedoelt zeker plaatjes bij de PCI slots om ze dicht te maken? Ook in die plaatjes zijn openingen verwerkt bij Enthoo pro. Maar dat vind ik niet erg omdat de kaarten best wat koeling kunnen gebruiken, lijkt mij althans(?).

@all tweakers:
Is het niet eigenaardig dat de SSD slot in de cable management ruimte (achter het mobo) ligt bij deze kast? Ik zou de SSD ook in een HDD drive bay kunnen doen. Dan hangt hij pal achter de 200mm intake fan. Maar wordt zo'n SSD überhaupt warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nope, en als ie überhaupt warm wordt, dan is dat niet veel en niet van invloed op de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
de reden dat mensen hun ssd achter hun mobo hangen is omdat er genoeg mensen zijn die je hdd bay weg halen(om rads te plaatsen). en achter het mobo toch ruimte voor is.
Pagina: 1