iPhone 4s wil niet activeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678183

Topicstarter
Hallo

Ik heb vorige week een tweedehands iPhone 4s 64GB gekocht. De verkoper herstelde zijn iPhone toen ik er was en wiste alle gegevens. Echter nu ik mijn sim erin steek wil hij niet meer activeren. Ik krijg telkens het scherm dat de activatieservers niet beschikbaar zijn ofwel dat ik een simkaart moet plaatsen terwijl er al 1 inzit. Ik heb al geprobeerd met iTunes maar dan krijg ik ook de melding dat het niet lukt. De vorige eigenaar heeft zijn iCloud ervan verwijdert en ook de Find my iPhone en hem van zijn lijst verwijdert. Dus daar kan het al niet aan liggen. Normaal zegt hij dat er ook geen simlock opzit aangezien ze dit in België niet verkopen met simlock en hij ook geen problemen had toen hij zijn iPhone activeerde. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Heb ook al via iTunes de herstel en bijwerken optie gedaan maar geen resultaat..

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-03 14:10

Da Rock

DevOps

Hier een aantal dingen die je kan proberen:

Restart de iPhone.
Probeer de activerings server te bereiken op een andere manier , dan proberen te activeren .
Probeer het verbinden met een bekende goed Wi - Fi-netwerk als je niet kunt activeren met behulp van een mobiele dataverbinding.
Probeer het verbinden met iTunes als je niet kunt activeren met behulp van Wi - Fi .
Herstel de iPhone nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-02 11:40
Anoniem: 678183 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:44:
Hallo

Ik heb vorige week een tweedehands iPhone 4s 64GB gekocht. De verkoper herstelde zijn iPhone toen ik er was en wiste alle gegevens. Echter nu ik mijn sim erin steek wil hij niet meer activeren. Ik krijg telkens het scherm dat de activatieservers niet beschikbaar zijn ofwel dat ik een simkaart moet plaatsen terwijl er al 1 inzit. Ik heb al geprobeerd met iTunes maar dan krijg ik ook de melding dat het niet lukt. De vorige eigenaar heeft zijn iCloud ervan verwijdert en ook de Find my iPhone en hem van zijn lijst verwijdert. Dus daar kan het al niet aan liggen. Normaal zegt hij dat er ook geen simlock opzit aangezien ze dit in België niet verkopen met simlock en hij ook geen problemen had toen hij zijn iPhone activeerde. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Heb ook al via iTunes de herstel en bijwerken optie gedaan maar geen resultaat..

Sander
Ik had hetzelfde met een iphone 4S, maar op deze zat wel een simlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Da Rock schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:41:
Hier een aantal dingen die je kan proberen:

Restart de iPhone.
Probeer de activerings server te bereiken op een andere manier , dan proberen te activeren .
Probeer het verbinden met een bekende goed Wi - Fi-netwerk als je niet kunt activeren met behulp van een mobiele dataverbinding.
Probeer het verbinden met iTunes als je niet kunt activeren met behulp van Wi - Fi .
Herstel de iPhone nogmaals
Ik heb dit allemaal gedaan. Nog altijd geen resultaat. Echter nu krijg ik geen scherm meer waar ik wifi kan kiezen maar gaat die na mijn taal en land meteen over naar: Verbind met iTunes. Dan doe ik dit maar komt er op iTunes dat het weer niet lukt.. Heb eens naar Apple Support gebeld ook en die konden me ook niet helpen. Ze zeggen dat het zou kunnen dat het aan het toestel ligt maar dat het veel oorzaken heeft. Ik kan het daar laten herstellen maar dan zou ik 211 euro moeten betalen, dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

DevOps

Hm..

Je kan nog proberen via DFU mode (Homebutton en power button tegelijk voor 10 seconden inhouden) en dan in itunes te herstellen.

Een oorzaak kan ook zijn dat het toestel niet simlock vrij is en je simkaart het dus niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb precies het zelfde eens gehad.
Wat bleek nou het geval, ik heb eens onder garantie mijn iPhone omgeruild (dus nieuw serienummer) en dat was door de "Genius" niet goed overgetypt in de computer. Dus was mijn echte serienummer niet bekend op de activatie server. Met geen mogelijkheid was activatie te realiseren.

Dit is uiteindelijk opgelost met een case bij Apple waar ze vervolgens het serienummer op de activatie server na hebben getrackt en erachter kwamen dat deze niet aanwezig was.
Toen ze de 'papertrail' van alle reparatie terugvolgden in hun computers vonden ze de dikke-vinger-fout van de "Genius" en met het rechtzetten van een "l" in een "1" werkte alles ineens als een zonnetje!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Da Rock schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:28:
Hm..

Je kan nog proberen via DFU mode (Homebutton en power button tegelijk voor 10 seconden inhouden) en dan in itunes te herstellen.

Een oorzaak kan ook zijn dat het toestel niet simlock vrij is en je simkaart het dus niet ondersteund.
Dit heb ik al 3 keer geprobeerd of zo. Nog steeds geen resultaat.

Ook heb ik via iPhoneIMEI.info eens mijn imei-code ingevoerd en gezien dat mijn sim wel degelijk unlocked is, ook sta ik niet op de blacklist. Mijn serial number komt nog overeen met deze die op de sim-tray staat dus dat is ook het probleem niet denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Rock

Da Rock

DevOps

Als je hem hersteld kun je Wel met wi-fi laten acitveren, probeer dat nog eens.
Pagina: 1