'Softe goederen' onder telefonie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Topicstarter
Beste Tweakers,

Is het mogelijk om een speciaal kopje te maken waarin mensen discussies kunnen voeren over alleen apps? Beetje zoals het ook gedaan is met de computer tak. Want als ik nu een vraag heb over een app kan ik of, kiezen om het onder te brengen in de telefoon topics, of ik kan een nieuwe onderwerp starten speciaal voor die telefoon.

Lijkt me daarom handig dat er een soort van plek komt waarin het puur en alleen gaat over de applicaties die op verschillende platformen draaien. Natuurlijk wel een onderverdeling in Android, Apple, Blackberry en Windows(mocht ik een OS vergeten zijn, I'm sorry!)

Wellicht dat er meer mensen zijn die hier last van hebben? Of ben ik zo blind en kijk ik er gewoon overheen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is er mis om het in het OS deel van de hardware te bespreken? Je hebt Android voor mobieltjes, Android voor tablets en daar kan je dan prima de app bespreken. Op een tablet ziet en werkt het mogelijk anders dan je mobiele telefoon en sommige apps zijn voor de een of de ander. Ik vraag mij af of het wel druk genoeg is met apps bespreken dat het een heel apart subforum nodig is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt cross-platform apps. Die steeds vaker hetzelfde werken ongeacht platform.

Als je die apps nu alleen gaat bespreken als app-X voor Windows Phone of app-x voor Android zijn die topics wat minder levensvatbaar en informatierijk als dat je een cross-platform topic zou openen die over de functionaliteit gaat van de app.

Tegelijkertijd zou je zo'n cross-platform mobiele app-topic,
Ook kunnen openen in:
Client Software Algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MF -> LA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:43:
Je hebt cross-platform apps. Die steeds vaker hetzelfde werken ongeacht platform.

Als je die apps nu alleen gaat bespreken als app-X voor Windows Phone of app-x voor Android zijn die topics wat minder levensvatbaar en informatierijk als dat je een cross-platform topic zou openen die over de functionaliteit gaat van de app.

Tegelijkertijd zou je zo'n cross-platform mobiele app-topic,
Ook kunnen openen in:
Client Software Algemeen
Nee, voor zulke speciale gevallen wordt niet het subforum voor computers misbruikt. Wil je 't cross-mobile hebben, dan kan je altijd nog aan een moderator of via Topic Report vragen voor een alias in de juiste secties.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een smartphone is ook een computer :P

Inderdaad lijkt het me niet handig om CSA daarvoor te gebruiken. Met Windows 10 zal de scheidslijn wel vager worden tussen een desktop app en een tablet- of zelfs foon app, maar vooralsnog zijn ze tenminste in installatie, beheer en gebruik erg anders.
Of het handig is om cross platform apps aliassen te geven: dat is idd iets voor de daar lokale crew. (Softe goederen in de topictitel levert aandacht door crew van softe goederen ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 10-06-2015 11:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1