Hoe YouTube kanaal promoten?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladekan
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 08:51
Beste Tweakers,
(Ik weet niet of dit hier goed is geplaatst en/of dit een toegestaan onderwerp is)
Samen met 2 vrienden hebben we al enige tijd een YouTube kanaal.

We zijn al dik over de 100 video's, maar de vieuws en abonnees vallen erg tegen helaas. Nou zijn wij niet erg van de forums, blogs of websites.
We steken elke dag werk in de video's en het proberen te promoten, wat dus tot nu toe tot weinig resultaat leid.
Dus eigenlijk de content is er wel maar de kijkers ..... Erg weinig

Ook heb ik al veel video's gekeken over promoten en over bijvoorbeeld, hoe je iets het beste kunt taggen.
Wat veel te lezen is op internet is het promoten op blogs, forums en websites.
Nou vindt ik dat al snel... Erg overkomen als "weer iemand die zijn kanaal wil promoten"

Zijn er misschien hier op het forum mensen die goeie tips hebben om ons kanaal/video's een beetje op de kaart te zetten?

Met vriendelijke groeten,
Ladekan

[ Voor 26% gewijzigd door ladekan op 10-06-2015 00:08 . Reden: Verbeteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de naam van je Youtube kanaal weggehaald: die is niet nodig voor je vraag, en is anders linkspam.

Verder verplaats ik het naar Internetmarketing & Social Media, dat lijkt me meer geschikt voor je vraag.

Wat heb je zelf al opgezocht over hoe je kanaal te promoten? Je bent niet de eerste die dat graag wil :)

[ Voor 53% gewijzigd door gambieter op 10-06-2015 00:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladekan
ik heb het even bijgewerkt, bedankt voor de snelle reactie

[ Voor 64% gewijzigd door ladekan op 10-06-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ladekan schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:57:
Wat veel te lezen is op internet is het promoten op blogs, forums en websites.
Nou vindt ik dat al snel... Erg overkomen als "weer iemand die zijn kanaal wil promoten"
Daar zul je inderdaad niet populair mee worden, want forums zitten inderdaad niet op spam/werving te maken (en wij zien dat van tijd tot tijd ook). Uiteindelijk zul je mensen moeten bereiken die het leuk vinden, en content moeten hebben die mensen willen zien. Goed gekozen titels, enzovoort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat ik altijd vind over youtube-kanalen: quality over quantity.
Veel mensen zitten niet te wachten op 100 video's per week in hun subscriptions. Als je daarintegen consistent goeie video's maakt, zullen de views hopelijk wel komen.

En tja, spammen is irritant en gaat je weinig resultaat opleveren. Sites als reddit, daarintegen, kunnen je een serieuze boost geven als je post opgepikt wordt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladekan
Het stukje " mensen moeten bereiken die het leuk vinden" is het lastige stuk.
Het is een gaming kanaal (daar bestaan er al veel van) en is dus erg lastig om je er tussen te mengen.
Wat ik bedoel met tips is gericht op het stukje mensen bereiken.
Met een goeie tag of titel kom je er niet makkelijk tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladekan
Mavamaarten schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:17:
Wat ik altijd vind over youtube-kanalen: quality over quantity.
Veel mensen zitten niet te wachten op 100 video's per week in hun subscriptions. Als je daarintegen consistent goeie video's maakt, zullen de views hopelijk wel komen.

En tja, spammen is irritant en gaat je weinig resultaat opleveren. Sites als reddit, daarintegen, kunnen je een serieuze boost geven als je post opgepikt wordt.
We hebben gemiddeld 3/4 video's per week.
En verbeteren continue de content. We hebben altijd al full HD en goed bewerkte video's.
Reddit ga ik zeker even naar kijken,bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou ja, die onzin wat 999 sites je zeggen over dat taggen en spammen helpt ook echt niet om opeens veel meer views te krijgen...

Ik had ook eerst een klein kanaaltje met een paar video's, toen op een "origineel idee" gekomen om de kracht van mijn destijds nieuwe PC in te zetten om een gigantisch bouwwerk te maken in een bepaalde game. Daarna nog wat video's, maar ik stond al te springen toen ik 10 subs had en 1000 weergaven op een video. Laat het nu net zo zijn dat de video opeens "viral" ging met 20.000 weergaven per maand, dit is ook het moment dat ik Google Adsense heb aangevraagd en dat betaalde best lekker.
Toen een nieuwe video gemaakt, en na 10.000 views dacht YouTube dat ik vals speelde met mijn views en had hem verwijderd en om de een of andere reden kreeg die andere video nog maar ~7000 views per maand.

Ik zit nu weer op ongeveer 20.000 per maand en dat is gekomen door mijn omschrijving eens op te ruimen, titel wat beter te maken, en gewoon her en der op de juiste fora (waar dat toegestaan is) mijn video te zetten. Ja, promotie werkt, maar doe het alsjeblieft alleen op sites of fora waar dit mag, anders irriteer je alleen maar mensen die je video toch niet gaan kijken.

Belangrijkste is: maak originele content! Video's over Call of Duty bestaan er in overvloed, je kunt er zeker nog meer van uploaden maar doe het dan beter als de rest. Die game waar weinig reviews van zijn, of geen/slechte gameplay (of een walkthrough), daar moet je juist op inhaken!

En verder, er zijn zó veel mensen die allemaal honderden video's hebben en zich zó veel moeite doen en waar het nog niet los wil lopen. Let maar op, 99/100 van die kanalen staan vol met gameplay van een game waar al elke dag 10.000 video's over geupload worden. Het is niet voor iedereen weggelegd, ook voor mij niet: ik heb de discipline niet om elke X tijd een video te maken. Als jij dat wel hebt begin je al goed :)

Voor ik het vergeet, doe het niet voor het geld, dat heeft echt geen enkel nut. Ik mag van YouTube geen exacte cijfers noemen maar wil je al meer dan 100 euro per maand zul je aan de 100.000 weergaven per maand moeten zitten... Compleet onrealistisch voor 99,99% van de YouTubers en ga er dan ook geen focus op leggen.

Nog een tip: annotaties. Kijk maar: http://prntscr.com/7f50g0 Dat zijn toch even 16.000 weergaven naar andere video's van mezelf.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladekan
Geld is zeker niet mijn doel, het is vooral een leuke tijds verdrijf.
Maar het is vooral natuurlijk erg leuk als er steeds meer mensen maar gaan kijken.
Ik zelf heb ook een volledige baan, dus ik heb helaas niet de tijd om me vol in te zetten op een specifiek onderwerp om vervolgens een goeie revieuw over te maken.
We waren eerst altijd bezig met 1 game waar 80%, van ons kanaal om ging.
We breiden wel steeds meer uit om andere games en ook onbekendere games te uploaden.
Maar als ik het goed begrijp is uw tip om meer te focussen op dingen waar nog weinig aandacht aan is besteed?

Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ladekan schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:32:
Geld is zeker niet mijn doel, het is vooral een leuke tijds verdrijf.
Maar het is vooral natuurlijk erg leuk als er steeds meer mensen maar gaan kijken.
Ik zelf heb ook een volledige baan, dus ik heb helaas niet de tijd om me vol in te zetten op een specifiek onderwerp om vervolgens een goeie revieuw over te maken.
We waren eerst altijd bezig met 1 game waar 80%, van ons kanaal om ging.
We breiden wel steeds meer uit om andere games en ook onbekendere games te uploaden.
Maar als ik het goed begrijp is uw tip om meer te focussen op dingen waar nog weinig aandacht aan is besteed?

Erg bedankt!
Zo kun je het opvatten ja, het hoeft niet, het is een tip :)
Het zou je in ieder geval kunnen helpen wat meer mensen te trekken.

Als ik een van de tich spellen die ik nog nooit heb gespeeld eens opstart zoek ik meestal een serie van dat spel op YouTube. Mensen die een leuke serie hebben krijgen meestal wel een sub van mij (ook al vanwege het feit dat het gewoon handig is die content snel paraat te hebben) en al helemaal als ze meer series hebben.

Oja (en daarna ga ik echt mijn nest opzoeken :O ), in Nederland wonen 17 miljoen mensen, in USA 320 miljoen. Wat ik daarmee wil aangeven is dat je met Engelstalige content véél meer potentiele mensen kunt bereiken dan dat je Nederlands bept. Of je bent zoals mij een bang varken wat geen Engels durft te praten... O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 10-06-2015 00:40 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladekan
Haha, bedankt voor je goeie advies.
Engelstalige is nu nog niet van toepassing (misschien in de toekomst).
Ik denk dat we ons meer gaan focussen op de onbekendere games en de nieuwere.
En dan blijft het een beetje afwachten op een kleine doorbraak misschien.

Ik mag hier denk ik geen links neer zetten van mijn YouTube kanaal? Mss kunt u wat tips geven aan de hand van het kanaal zelf?

[ Voor 19% gewijzigd door ladekan op 10-06-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Je kunt natuurlijk altijd een DM sturen naar kuusj98, verder veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 22:32
Verdiep je je al in YouTube SEO?

Mocht je het interessant vinden, je kunt een keer een vrijdagmiddag-bakkie komen doen in ons kantoor @Veenendaal.
Wil ik wel eea laten zien hoe wij het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 05-04-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Persoonlijk denk ik dat YouTube verzadigd is geraakt aan content en gaming. Kijkers blijven bij de huidige kanalen en persoonlijk denk ik dat Twitch veel aantrekkelijker is dan YouTube. Twitch komt binnenkort, helaas mag ik niet zeggen wanneer, met een video/youtube idee. Dit is dus een compleet nieuw platform om video's te verspreiden en te uploaden. Als je elke avond ook dik 5 uur streamt, help je jezelf aan een enorme viewersbase, zeker als je games speelt die niet heel erg common zijn. Zorg ervoor dat mensen subscriben om JOU, en niet om de games die je speelt. Tegenwoordig is de personality belangrijker dan de content, als ik zo rond kijk op YouTube.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:39

JK

Wel een oud topic hoor!
Ik ben 35 jaar en snap echt niet dat mensen hele avonden naar andere mensen kunnen kijken die spelletjes spelen. Ga lekker zelf gamen. Veel leuker.

Wat betreft ergens een antwoord hierboven dat je met 100.000 views per maand 100 euro zou krijgen.. dat is echt al lang niet meer zo. Ik heb ongeveer 180.000 views per maand en zelfs daarmee red ik de 100 euro niet. Of je moet zoveel verkeer trekken, dat je meer van YouTube krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
ik zal het proberen kort te houden.
reageer op videoś van anderen, zo maak je actief deel uit van de community. door goede reacties zijn er soms mensen die jouw kanaal gaan bekijken. als je reageert, zeg nooit aboneer mijn videoś maar probeer je reactie aan de video of het onderwerp te houden.

een vast uploadschema is een goed idee, zo weten de kijkers waneer ze nieuwe videoś kunnen verachten. Dit geeft uploadzekerheid en kan ervoor zorgen dat protentiele kijkers abboneren, ze weten op welke dag er een video komt maar niet hoelaat. dan wil je geabonneerd zijn om van iedere video snel op de hoogte te zijn.

kies voor een schema waarvan je zeker weet dat je het het komende jaar vol kan houden, afhankelijk van de diepgang die je in iedere video wilt leggen. bij een gamekanaal is iedere woensdag en daterdag een haalbaar doel. (moet ik ook eens gaan doen :) ik heb drie videos en ik upload bijna nooit)

Een belangrijk ding is dat je jezelf de vaardigheid moet leren om jezelf te kunnen verbeteren. evalueer iedere vieo en kijk wat er beter kan. en oefen hierop en probeer de volgende video beter te doen.

DO's:
- goed reageren
- reageren op inhoud van video +(als het van toepassing is) op mijn kanaal heb ik een video met meer verdieping over dit onderwerp
- wees jezelf, er zijn anderen genoeg. ontwikkel je eigen stijl.
- verbeter jezelf idere video

Dont's:
hoef ik denk ik niet uit te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip. Spam...

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 15-06-2016 22:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.