PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• RobVEL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-08-2025
Hallo,

Ik moet de voeding van mijn PC vervangen en bedacht me om maar meteen het een en ander te upgraden zodat hij weer even meekan. Ik speel wat Witcher 3, GTA V en Football Manager 2015. Het mag ongeveer 450 euro kosten.

Dit is mijn huidige pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A89GTD PRO/USB3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 392,65€ 392,65
1Seagate Barracuda STBD3000200, 3TB€ 119,-€ 119,-
1Antec Nine Hundred Two€ 106,07€ 106,07
1Kingston ValueRAM KVR13N9S8HK2/8€ 56,70€ 56,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,42

De GPU en de HDD zijn redelijk nieuw. De case heb ik in 2007 gekocht dus is een oudere versie dan die in het lijstje, er is niks op aan te merken dus ben ik niet zeker of hij vervangen hoeft te worden.

Ik heb zelf wat gezocht en ben hierop gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 173,95€ 173,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 77,95€ 77,95
1Cooler Master GM G650M€ 57,95€ 57,95
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 394,80

Mijn vragen zijn eigenlijk:

-Is het zinvol om de cpu en moederbord te vervangen of gaan die eigenlijk nog wel even mee?
- Kan ik beter in plaats van de fx 8350 de fx 6350 + 8gb geheugen erbij kopen?
- Is de samsung 850 EVO mischien een betere keuze voor SSD?

Het word in ieder geval mijn eerste SSD, ben erg benieuwd wat dat voor een verschil gaat maken.

Alvast bedankt voor de input,
Robert

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Je moet met de 8350 ook een andere cpu koeler aanschaffen, stock is echt niet aan te raden.

Moet het perse een AMD build zijn? Je kan ook een 4460/moederbord aanschaffen. Ongeveer zelfde subtotaal, bij deze processor heb je niet direct een cpu koeler nodig wat weer wat scheelt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:10
Als je die 1055T naar 3.8 - 4GHz overklokt zit je doorgaans op FX6300 performance en kan ie imo nog wel even mee, zelfs voor zwaardere games zoals GTA V en The Witcher 3.
Of je moet nu specifieke performance issues hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 10-06-2015 00:00 ]

• legendareN
FPS is echt rete onstabiel op dat platform, ja de average zou misschien wel op redelijke standaarden liggen.. maar een upgrade geeft echt stabiliteit.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat verschilt heel erg van game tot game, mijn 1100T trekt GTA V behoorlijk stabiel op ultra, en als high ook goed genoeg is, wordt de boel alleen maar stabieler, en hoger.

Dan zou ik zelf nog even die 1055 een beetje kietelen dat ie net wat lekkerder loopt, en over een maandje of wat SkyLake pakken, heb je direct DDR4 en andere nieuwigheden.

People as things, that’s where it starts.

• legendareN
GTA 5 is maar een enkele game inderdaad, speel eens battlefield of wow, vergelijk dat met een recente processor. (CPU spellen)

• mitsumark
Battlefield draait ook prima op een phenom II x4/x6.
Wow krijgt inderdaad wat moeite met grote online raids omdat je dan een hoge single thread performance nodig hebt. Voor het gewoon online rondlopen en wat killen voldoet een phenom x4 nog.

Maar dat soort games bespreken gaat compleet offtopic, de 3 games die de TS noemt draaien 'perfect' op een phenom 6-core processor, net als de meeste recente games.
Een nieuwe i5 zal inderdaad sneller zijn, maar neemt ook gelijk 250 euro uit je portemonnee.

Ik zou pas een nieuwe processor halen wanneer je merkt dat je huidige niet meer voldoet.
(en dat kan zomaar nog 1-2-3 jaar duren)

• legendareN
mitsumark schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 02:28:
Battlefield draait ook prima op een phenom II x4/x6.
Wow krijgt inderdaad wat moeite met grote online raids omdat je dan een hoge single thread performance nodig hebt. Voor het gewoon online rondlopen en wat killen voldoet een phenom x4 nog.

Maar dat soort games bespreken gaat compleet offtopic, de 3 games die de TS noemt draaien 'perfect' op een phenom 6-core processor, net als de meeste recente games.
Een nieuwe i5 zal inderdaad sneller zijn, maar neemt ook gelijk 250 euro uit je portemonnee.

Ik zou pas een nieuwe processor halen wanneer je merkt dat je huidige niet meer voldoet.
(en dat kan zomaar nog 1-2-3 jaar duren)
Ik neem aan dat de TS heus wel weet dat zijn processor nu nog werkt, of juist niet. Want er is een reden dat de TS hier naar toe komt. Als alles naar wens zou zijn dan hadden we denk ik niet deze vraag gehad.

Ik snap TS zijn vraag dan eigenlijk ook niet of alles nog mee kan? Want dat kan je dus zelf terug vinden in je speel ervaring. Dus het is een beetje een rare situatie :p

Maar gelijk heb je als je naar football manager zou kijken bv, daar heb je geen upgrade voor nodig :9
En voor GTA 5 misschien ook niet, maar met upgrades kijk ik persoonlijk nooit alleen maar naar de games die ik op dit moment speel, ook naar games die ik nog niet speel (ook die al uit zijn).

TS moet zich denk ik idd zelf wat dingen af gaan vragen. Bv:

- Tevreden met huidige prestatie (punt van jou mitsu)
- Wat ga ik in de nabije toekomst met de computer doen

En kom je er dan op uit dat je wilt gaan upgraden, dan nog de juiste onderdelen zoeken :p

[ Voor 61% gewijzigd door legendareN op 10-06-2015 03:20 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat betreft je SSD, Crucial BX100 is een budgetmodel zonder enige bescherming, zou ik persoonlijk afraden. In plaats daarvan raad ik je een Crucial MX200 aan. Samsung 850 EVO zou je kunnen overwegen, maar ik vind het de meerprijs niet waard tov de Crucial MX200. Het is op zich geen slechte SSD, maar waarom 5 euro meer betalen voor een TLC drive terwijl je een MLC drive kan krijgen voor minder?

• mitsumark
Ook zonder enige bescherming gaan SSD's niet zomaar kapot.
De BX is ook nog eens sneller dan de MX200: http://techreport.com/rev...d-state-drives-reviewed/7
Ik zou die 15 euro lekker in mn zak houden: http://tweakers.net/price...;430362;422395/categorie/
Pagina: 1