Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 15:16
Goededag medetweakers,

Mijn moeder heeft een smartphone, waar ze zeer zuinig op is. De smartphone zit altijd in een flip-cover, om het toestel optimaal te beschermen. (Echt moeilijk te krijgen van dit toestel!) Enkele maanden geleden wou ze een filmpje kijken op haar toestel. Omdat ze merkte dat ze de rest van het genootschap daarmee stoorde, wou ze haar headset aansluiten. Na het aansluiten van de headset was er geen geluid hoorbaar aan de linker kant. Hmmm kabelbreukje in de headset dachten we destijds.

Na aanschaf van een nieuw headsetje bleek dat het niet lag aan de headset, maar aan de aansluiting van de smartphone. Meerdere headsetjes gaven hetzelfde resultaat: Alleen geluid rechts! Ok, jammer! Dan maar geen headset.

Niet lang daarna bleek begon de micro-usb poort het te begeven. Met veel moeite is het toestel op te laden, maar met een smartphone, die dagelijks aan het infuus moet, is dat geen werkbare situatie.

Het toestel is 18 maanden, dus garantie vragen is een optie. Omdat ik de verkoper niet kon benaderen, had ik mij gericht op Acer. Na het aanmelden voor garantie en het kenbaar maken van de bovenste twee problemen en het opsturen had Acer het toestel al snel binnen. Vandaag is het toestel onderzocht en ontving mijn moeder de reactie dat de micro-usb poort niet meer werkt door gebruikerschade.

Bijgesloten waren de volgende 3 foto's:
Afbeeldingslocatie: http://groentjuh.eu/fotos/bewijs_acer/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://groentjuh.eu/fotos/bewijs_acer/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://groentjuh.eu/fotos/bewijs_acer/3.jpg
en een prijsopgave voor een nieuw main-board (228,75 euro), "COVER.BAT.W/NFC/RED" (42,10) en arbeidskosten (30,00). Inclusief BTW kwam het uit op 364,03 euro.

Ik heb zelf ook gekeken en zelfs foto's gemaakt voor de verzending naar Acer:
Afbeeldingslocatie: http://groentjuh.eu/fotos/IMG_20150602_213155.jpg
Afbeeldingslocatie: http://groentjuh.eu/fotos/IMG_20150602_213147.jpg
Afbeeldingslocatie: http://groentjuh.eu/fotos/IMG_20150602_213035.jpg
Ja, dat klepje is inderdaad gebroken. Maar op deze foto's lijkt de USB-poort niet zo verborgen als in de eerst twee foto's van acer.

Ben ik nou blind, of probeert Acer onder garantie uit te komen? Ook snap ik niet waarom ik de cover van het toestel vervangen moet worden. De cover ziet er volgens mij goed uit. Ik snap er niets van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Je hebt (bijna) altijd 2 jaar garantie via de verkoper of winkel. Acer (hoeft) zelf geen garantie (via jou) te geven.

Over de foto, op allebei de foto's zie ik de USB aansluiten wat verbogen. Acer heeft echter het batterijklepje open gemaakt, hier zou het dus in kunnen zitten.

Ikzelf neem altijd garantie op via de verkoper, als laatste redding zou ik best de fabricant willen contacteren, maar weet bijna altijd zeker dat deze nee zegt en/of mij naar de verkoper wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Groentjuh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:37:
Omdat ik de verkoper niet kon benaderen, had ik mij gericht op Acer.
Toch zul je bij de verkoper moeten zijn. Waarom kan je de verkoper niet benaderen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:50
gambieter schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:50:
[...]

Toch zul je bij de verkoper moeten zijn. Waarom kan je de verkoper niet benaderen?
De belangrijke vragen blijven vaak initieel onbeantwoord :p

Is de verkoper inmiddels failliet, dan is het idd logisch om bij de fabrikant aan te kloppen.
Kan het niet omdat je 'm bijvoorbeeld goedkoop uit china hebt gehaald, ja, dan heb je jezelf er eenvoudigweg een beetje mee.
Andere reden waarom de verkoper niet benaderd kan worden ontgaan me even.

Antwoord op je vraag: ik zie het niet alsof Acer onder garantie probeert uit te komen. Dit soort schade ontstaat niet zomaar. Kan ie wel altijd in een hoesje hebben gezeten, maar er zijn delen afgebroken, verbogen, etc. Dat wijst niet echt op volkomen zorgvuldig gebruik. Gebruikersschade is dus reëel.

[ Voor 21% gewijzigd door henri86 op 09-06-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Het toestel heb ik cadeau gekregen van de provider voor het testen van 4G. Dat maakt het lastig. Ik had alleen meer verwacht van een vlaggenschip van Acer.

[ Voor 23% gewijzigd door Groentjuh op 09-06-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Groentjuh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:59:
Het toestel heb ik cadeau gekregen van de provider voor het testen van 4G. Dat maakt het lastig...
Provider is toch gewoon een verkoper doorgaans? Ik neem aan dat je kan aantonen dat je 'm van hen gekregen heb? Dan lijkt het me geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Groentjuh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:59:
Het toestel heb ik cadeau gekregen van de provider voor het testen van 4G. Dat maakt het lastig. Ik had alleen meer verwacht van een vlaggenschip van Acer.
Dan moet je toch gewoon bij die provider zijn. Acer heeft hier niets mee te maken, je hebt een overeenkomst met de provider.

Een kapotte USB aansluiting kan trouwens goed userdamage zijn, van de pogingen toch maar op te laden, er een keer tegen aan lopen, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

henri86 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:00:
[...]

Provider is toch gewoon een verkoper doorgaans? Ik neem aan dat je kan aantonen dat je 'm van hen gekregen heb? Dan lijkt het me geen probleem?
Iets met paard en in de bek kijken, misschien?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
JackBol schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:07:
[...]

Iets met paard en in de bek kijken, misschien?
Precies. De provider zal Acer best wel hebben betaald. Die 12 Acer Liquid S2's zullen zij niet zomaar hebben gekregen van Acer. Om garantie te gaan halen bij de provider, waar ik niets aan heb betaald leek mij een beetje raar om te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Groentjuh op 09-06-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Groentjuh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:37:
Het toestel is 18 maanden, dus garantie vragen is een optie. Omdat ik de verkoper niet kon benaderen, had ik mij gericht op Acer. Na het aanmelden voor garantie en het kenbaar maken van de bovenste twee problemen en het opsturen had Acer het toestel al snel binnen. Vandaag is het toestel onderzocht en ontving mijn moeder de reactie dat de micro-usb poort niet meer werkt door gebruikerschade.

[...]

Ja, dat klepje is inderdaad gebroken. Maar op deze foto's lijkt de USB-poort niet zo verborgen als in de eerst twee foto's van acer.

Ben ik nou blind, of probeert Acer onder garantie uit te komen? Ook snap ik niet waarom ik de cover van het toestel vervangen moet worden. De cover ziet er volgens mij goed uit. Ik snap er niets van!
Soms moeten onderdelen vervangen worden omdat ze kapot gaan bij de reparatie. Ik heb een toestel gehad wat defect ging, en alleen de kosten van de behuizing waren al dusdanig dat het niet interessant meer was.

Heel eerlijk:
Acer is een B-merk, waar zie je dat aan terug: goedkope connectoren en andere ellende.
Bijvoorbeeld de schade aan de micro USB .... een fatsoenlijke connector gaat niet op deze manier stuk, helemaal niet als de behuizing ook mee helpt.

Waarom Acer geen 'zin' heeft in garantie/coulance is omdat het toestel zo ver in de garantie/uit de verkoop is, waarschijnlijk worden die toestellen al 12+ maanden niet meer geproduceerd. Je ziet het ook aan de kosten, vervangen is goedkoper dan repareren.
Helaas heeft het toestel ook dusdanig veel schade/gebruikssporen dat het ook lastig is om coulance te krijgen. Als het alleen de microSD was, dan had je nog een kans gehad, maar je hebt 4 problemen aan het toestel, waardoor ik ook het idee krijg dat het toestel gewoon het einde van zijn technische levensduur heeft bereikt. Een Acer die het 18 maanden volhoudt... vind ik al een hele prestatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
4 problemen? Ik tel er 3:
- 3.5MM plug
- USB-plug
- het kapje wat kapot is. Dat kapje kan mij niet boeien (met 1 seconde lijm zit daar laatst stukje zo weer vast!)
Het micro-SD slot zelf is niet kapot.
TheGhostInc schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:10:
[...]
heeft bereikt. Een Acer die het 18 maanden volhoudt... vind ik al een hele prestatie :+
Wij gaan echt zuinig om met mobieltjes. Zijn voorganger een Samsung Galaxy S wordt nog steeds actief gebruikt door mijn tante en het reserve toestel, een Samsung Nexus S, doet het ook nog zonder enig probleem! Ik had beter moeten weten dan denken dat een Acer zijn geplande 2 jaar haalt!

[ Voor 65% gewijzigd door Groentjuh op 09-06-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De meningen over Acer zijn off-topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Groentjuh schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:09:
[...]

Precies. De provider zal Acer best wel hebben betaald. Die 12 Acer Liquid S2's zullen zij niet zomaar hebben gekregen van Acer. Om garantie te gaan halen bij de provider, waar ik niets aan heb betaald leek mij een beetje raar om te doen.
Ik zie persoonlijk niet wat er mis mee is met een net mailtje oid naar de provider. In principe zijn zij namelijk gewoon je aanspreekpunt voor garantie.

Ik weet niet onder welke omstandigheden en reden dit cadeau is gegeven, maar ik heb ook wel eens garantie nodig gehad op een gewonnen product. Daar werd toen echt niet moeilijk over gedaan oid. Een (fatsoenlijk) bedrijf wil namelijk ook geen ondeugdelijk product weggeven in een marketing/promotie-actie. Dat haalt het hele marketing/promotie-dingetje namelijk een beetje onderuit ;)

Dus als je ervan overtuigd bent dat het aan het product ligt en niet aan het gebruik, is het m.i. echt geen gegeven paard in de bek kijken. Zeker niet als je ze er op een respectvolle manier over inlicht :)

[ Voor 10% gewijzigd door henri86 op 09-06-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Dat is dan een puntje voor een volgende keer. Ik ga er geen geld in steken (30 euro) om het toestel terug te krijgen om het eventueel dan bij de provider voor garantie aan te bieden met weer kans op geen garantie, want gebruikerschade.

Een nieuw vervangend toestel is al besteld, dus ik ga er geen verdere tijd insteken als er waarschijnlijk weinig te halen valt.
Pagina: 1