• calivaty
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2025
Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp hard nodig. Ik word namelijk helemaal gek van het volgende probleem.

Ik heb een Samsung TV UE55ES7000. Ik zou graag de Netflix app op mijn Ipad air willen gebruiken om series op te zoeken om deze vervolgens te 'casten' op mijn tv. Ik ben al vele uren bezig geweest maar het lukt me niet om dit werkend te krijgen. Ik vraag me af of dit mogelijk is zonder een Apple TV of Chromecast.

Eigenlijk zou het volgende willen wat hier via een ps3 gedaan wordt: YouTube: GS3 controlling Netflix on PS3 through Netflix app

Ik heb hetzelfde geprobeerd met zowel mijn HTC One M7 als de Ipad Air. Ik heb beide apparaten op hetzelfde netwerk verbonden. (tv met kabel, ipad via wiki) Ik krijg echter niet de cast knop en dus de mogelijkheid om de serie op mijn tv af te spelen. De cast knop is goed te zien op deze pagina: https://help.netflix.com/nl/node/2331

Ik vraag me af het überhaupt kan om via een Ipad netflix naar de tv te streamen. Heeft iemand wellicht een oplossing? Of zal ik toch een Apple TV moeten aanschaffen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en moeite!

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-01 08:19
misschien een pricewatch: Google Chromecast ?

Alhoewel de PS3 volgens mij een soortgelijke functie heeft, heb je de Netflix app op de PS3 geinstalleerd?

[ Voor 31% gewijzigd door JaapN op 09-06-2015 22:35 ]

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-01 15:06
Apple tv of Chromecast. Of een tv met Android tv.

Wat jij wil doet de YouTube app wel, afstandsbediening spelen voor de app op de tv. Maar de Netflix app ondersteund dit niet.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• calivaty
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2025
overtones schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:37:
Apple tv of Chromecast. Of een tv met Android tv.

Wat jij wil doet de YouTube app wel, afstandsbediening spelen voor de app op de tv. Maar de Netflix app ondersteund dit niet.
Klopt inderdaad dat de Youtube app dit wel kan. Ik was daarom eigenlijk in de veronderstelling dat dit ook met Netflix zou kunnen gezien het voorbeeld van de Ps3. Maar het is dus echt niet mogelijk. Helaas...

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties en hulp!

Verwijderd

calivaty schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:42:
[...]

Klopt inderdaad dat de Youtube app dit wel kan. Ik was daarom eigenlijk in de veronderstelling dat dit ook met Netflix zou kunnen gezien het voorbeeld van de Ps3. Maar het is dus echt niet mogelijk. Helaas...

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties en hulp!
Ik heb een Samsung UE46F6320 en die kan het wel, tv moet wel aanstaan (want in standby zet hij wifi verbinding uit) en dan kan ik serie opzoeken met mijn smartphone en dan casten naar tv en de gevraagde serie begint te spelen. Pauzeren enzo moet vanaf dan wel met gewone afstandsbediening...

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
Bij mij werkt de Netflix app ook prima opde IPad air naar Samsung tv...

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:57
@pingy: handig om te vermelden welke smartphone en hoe je cast, screenmirror?
@MilesD.: handig om te vermelden hoe je het dan doet, en welke TV je hebt etc? Want volgens mij kan je met een ipad air niet heel makkelijk verbinding maken met een samsung tv, althans het is mij een tijdje geleden niet gelukt zonder chromecast oid. Nu heb ik geen apple producten, dus ik kan het ook niet uitproberen voor de TS.

[ Voor 46% gewijzigd door Arjant2 op 10-06-2015 09:53 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 08:54
Ik weet niet of het heel relevant is, maar op mijn twee jaar oude vt60 (wel met nieuwe netflix app) kan ik gewoon casten zonder chromecast naar de TV. Werkt precies hetzelfde als bij een chromecast (werkt zoals bij youtube). Dus het zou wel moeten kunnen.

Het werk iig van een ipad mini retina naar mijn panasonic vt60. Maar die apps zouden qua functionaliteit niet zoveel moeten verschillen denk ik.

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-01 08:25
Als het om kostenbesparing gaat, zou ik niet heel veel moeite stoppen om het aan te sturen via de PS3. Stroomverbruik is nl behoorlijk hoog (350 Watt uit mijn hoofd). 2 uur per dag NetFlix kijken kost je al gauw 56 euro per jaar. Een Chromecast kost minder dan 35 euro met een verbruik van 7 Watt. Dat komt neer op minder dan 1,50 per jaar in dezelfde berekening.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
@Arjant2: ik heb de 48hu7500
Als het niet werkt kan het ook aan Netflix liggen evt de app vernieuwen.
Uit en weer inloggen etc.....!

Verwijderd

Arjant2 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:51:
@pingy: handig om te vermelden welke smartphone en hoe je cast, screenmirror?
met samsung galaxy s4 of een galaxy note 10.1 (2014 ed.)
Casten gewoon met de chromecastknop in netflix. Hij toont me dan men 2 chromecasts en m'n samsung smart-tv ;)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:57
ja maar de TS heeft het specifiek over een ipad...
Vandaar dat ik vraag over wat voor setup je het hebt.
Pagina: 1