Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi slecht al na 5 meter afstand tussen de -35 en -80 db!

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hoi, ik heb thuis een wireless probleem (wired is prima), maf want ik zorg er normaal altijd voor dat anderen hun wireless goed is.. Maargoed, ik heb hele rare storing in mijn appartement.. De extender geeft een oranje licthje van matig signaal zelfs tot nabij de router (tp link archer c7) de tweede nieuwe router die ik in twee maanden tijd geprobeerd heb.
De extender (ook tplink) doet zn werk wel.. maar het wireless signaal van de extender als er ook meer dan 5 meter afstand of 1 muurtje tussenzit schommelt tussen de -35 en -80 db.. meestal is het over het algemeen sterk of zwak maar dit heb ik nog nooit gezien :O En al helemaal niet dat al het draadloze spul maar een paar meter bereik heeft.
het lijkt niet uit wat voor spul ik neerzet, t signaal blijft raaar. qua andere netwerken zit er alleen wat tussen de -80 en -90 db wat normaal geen problemen moet geven.
5ghz heb ik ook geprobeerd maar dat werkte ook niet goed.
Alle andere netwerken fluctueren ook mee op de zelfde wilde trend als mijn eigen. Zowel de netwerken van ver weg als die van dichtbij. De grafiek lijkt wel de dolomieten!
Misschien heeft iemand nog goeie tips waar ik naar kan kijken. Ik heb al overwogen om een of ander dik camping ding te nemen maarja dat is wel aso naar de buren toe en ik weet ook niet of ik nou zo nodig zo hard bestraald wil worden :P dus liever vind ik de oorzaak, hopelijk met wat gouden tips. _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor client gebruik je om dit alles te meten?

Als verschillende routers, repeaters en zelfs netwerken van buren allemaal op zelfde manier heen en weer lijken te stuiteren en het zowel in 2.4GHz als 5GHz gebeurt is er maar een consistente factor en dat is (de NIC van) je client :o

Oslik blyat! Oslik!

• blacknoise
ja die reactie had ik min of meer wel verwacht haha omdat ik dat idd niet genoemd had :P via mn xperia phone met wifi analyzer en wat verschillende laptops met inssider.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou eens een spectrum analyze doen, mogelijk zit er iets heel anders in de weg dan 'wifi' op die frequentie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• blacknoise
idd, ik weet dat de betaalde versie van inssider dat kan maar die is echt vreselijk duur geloof ik.. weet jij misschien nog n ander programma die dat goed kan?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:40

Felyrion

goodgoan!

Het klinkt me in de oren alsof er iets in de buurt van je WiFi frequentie de boel loopt te verstoren.
Maar het is wel lastig om dat inzichtelijk te krijgen. Misschien iemand met een wi-spy of een spectrum analyzer vragen eens een kijkje te komen nemen.
Veel IT bedrijfjes die met WiFi aan het werk zijn hebben wel iets dergelijks liggen, misschien dat je zo iets kunt proberen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

blacknoise schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:26:
idd, ik weet dat de betaalde versie van inssider dat kan maar die is echt vreselijk duur geloof ik.. weet jij misschien nog n ander programma die dat goed kan?
Nee, InSSIDer kan dat niet. Je moet daarvoor bij Metageek kijken naar een WiSpy DBx en Chanellyzer (5 ondertussen). En ja, dat kost samen iets van EUR 1000. Met alleen de WiSpy kun je het ook met open source software. Die software is gratis, maar de dongle kost nog steeds iets van EUR 500 (nouja, 300 als je goed zoekt).

Maar op zich kun je met een flinke lading logica interferentie uitsluiten.

Om te beginnen focussen op verschil (of niet) tussen 2.4GHz en 5GHz. Het is uitermate onwaarschijnlijk dat een storingsbron tegelijk op twee zulke totaal verschillende frequentiebanden actief is. Bovendien is wat je meldt ook niet wat je verwacht bij interferentie. Bij interferentie verwacht je dat RSSI gelijk blijft (het gewenste signaal wordt er niet zwakker van), maar dat SNR instort.

Is het echt zo dat je exact dezelfde symptomen ziet in de 5GHz?

Ik heb gisteren soortgelijk gedrag gezien trouwens, maar dat was bij een enkele AP die gewoon gaar was. Uiteraard zag je het daar op alle clients - maar niet op andere AP's.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 10-06-2015 08:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1