Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn laptop kocht en hem voor het eerst gebruikten heb ik waarschijnlijk iets fouts gedaan. Waarneer ik mijn headset in de laptop deed kreeg ik een pop-up (zwart met groen) met een vraag wat voor soort apparaat het is. Ik moest gewoon headset kiezen maar ik heb iets anders gekozen en op niet meer weergeven gedrukt. Nu kan ik dus als ik mijn headset erin doe geen geluid horen, het geluid komt altijd uit de laptop zelf. Weet iemand hoe dit probleem kan worden opgelost. Ik heb een Acer Aspire E5-771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:42
Rechtsklik op het Windows luidspreker icoontje rechtsonder en kies voor Afspeelapparaten. Daar kun je op je headset rechtsklikken en deze instellen als Standaardapparaat. Of je kunt het doen via het tooltje van de fabrikant van je geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn headset staat daar dus niet bij en ik weet niet welk tooltje van mijn geluidskaart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:42
Wat staat er dan wel? Als er meedere mogelijkheden staan pak dan eens degene die nu niet standaard is (groen vinkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige die er wel staat is de Speakers van Realtek High Definition Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Nielson schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:56:
Rechtsklik op het Windows luidspreker icoontje rechtsonder en kies voor Afspeelapparaten.
Daar staat niets in omdat Windows denkt dat het geen headset is maar iets anders (microfoon wellicht). Er kan daar dus ook niets geselecteerd worden.

TS zal de tool van zijn geluidskaart moeten gebruiken. Welke dat is kan Acer je vast vertellen, TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan mijn Acer dat vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het ook prima zelf even opzoeken in je device manager. Grote kans dat het een realtekje is, daar kun je vervolgens de software van opstarten en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de software van realtek niet gevonden (ben niet zo goed met computers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De kans is groot dat je dan wat anders hebt. Kijk in je device manager wat erin zit, dan weet je tenminste in welke hoek dat je 't moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dan gewoon kijken bij Audio - invoer en -uitvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In Windows 7 heet het soud, video and game controllers (dat is in het Nederlands geloof ik besturing voor geluid, video en spelletjes oid). Als je Windows 8 draait kan het zijn dat het inderdaad Audio -inover en -uitvoer heet. Maar daar zie je het snel genoeg tussen staan welke geluidschip er in je systeem hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in windows 8 heet dat ook zo, moet ik dan gaan kijken bij details van stuurprogramma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:50:
in windows 8 heet dat ook zo, moet ik dan gaan kijken bij details van stuurprogramma ?
Als je de naam van die chip hebt dan ben je natuurlijk al een heel eind met het zoeken naar je software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar staat de naam van de chip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het goed is staat de naam van dat ding gewoon in je devicemanager. Vaak niet precies het type, maar met 't merk weet je genoeg naar welke software dat je moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is een realtek high definition audio, dus moet ik op google zoeken naar die software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:02
Ik had hier ook problemen mee (dat na inpluggen van headset er niks gebeurde).
Als je nou naar je metro interface gaat, en 'audio' typt, kan je de HD audio manager starten.
In de rechterkolom zie je bovenin een mapje staan. Als je daar op klikt, kan je aanvinken dat er elke keer als je een plug in je audio-uitgang steekt, er een pop-up komt waarin je kan aangeven wat voor soort apparaat je hebt ingeplugd.
(mijn problemen kwamen trouwens doordat ik de stekker er niet ver genoeg in had gedrukt.)
Nu werkt mijn nieuwe E5-771 naar behoren.
Pagina: 1