Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een TV met 4K.

Wat is je budget?
Niet meer dan 1300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Televisie kijken, ook Netflix.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf de UE55HU6900S (pricewatch: Samsung UE55HU6900S Zwart) gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op Tweakers staat dat hij WiFi heeft maar bij MediaMarkt niet, dus hoe zit dat nou? Ook is het volgens mij een buitenlands model, wat houdt dit in en wat zijn de nadelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje weinig eigen initiatief :/
Merken zat die 4k voeren tegenwoordig. Waarom vallen die af voor je, en wat heeft die Samsung wel voor je?

Buitenlands model is meestal grijze import. Heeft soms net iets andersw specs dan het standaard in NL geleverde model. Dat kan ik je voordeel maar ook in je nadeel zijn - dat ligt van de specs af.

Check de specs bij Samsung zelf zou ik zeggen, dan weet je het. En niet alles geloven wat de MM op hun site zet ;)

last: wifi op een smart TV wil je niet. leuke gimmick maar te traag om fatsoenlijk te kunnen streamen,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:10:
Beetje weinig eigen initiatief :/
Merken zat die 4k voeren tegenwoordig. Waarom vallen die af voor je, en wat heeft die Samsung wel voor je?

Buitenlands model is meestal grijze import. Heeft soms net iets andersw specs dan het standaard in NL geleverde model. Dat kan ik je voordeel maar ook in je nadeel zijn - dat ligt van de specs af.

Check de specs bij Samsung zelf zou ik zeggen, dan weet je het. En niet alles geloven wat de MM op hun site zet ;)

last: wifi op een smart TV wil je niet. leuke gimmick maar te traag om fatsoenlijk te kunnen streamen,
Oké, sorry voor het weinig eigen initiatief, zal het volgende keer beter doen. Ik had ergens gelezen dat de garantie moeilijker is met een buitenlands model maar als ik hem bij bijvoorbeeld MediaMarkt zou kopen zou ik hier toch geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:07:
...

Welke vragen heb je hier nog over?
Op Tweakers staat dat hij WiFi heeft maar bij MediaMarkt niet, dus hoe zit dat nou? Ook is het volgens mij een buitenlands model, wat houdt dit in en wat zijn de nadelen?

Heb je al gekeken bij samsung dan ?
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55HU6900SXZG

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
Welkom op GoT. Zoals The Eagle al laat blijken wordt hier wel wat meer initiatief verwacht. Je geeft niet eens aan welke afmeting de tv moet hebben.

In de pricewatch staan 73 tv's met een U-HD scherm en Smart-TV, succes:
http://tweakers.net/categ...W6igZWpiYw8WVTM2NjZRqa2sB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scythens
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04 22:17
Er zijn verschillende functies van een televisie die belangrijk zijn voor de aankoop. Hecht je bijvoorbeeld waarde aan de kleur van een televisie? Spreekt curved je aan? Ga je gebruik maken van 3D functies? Is de plaatsing van de voet belangrijk? (Bijv. bij een grote televisie op een kleiner kastje moet de voet in het midden)

Als je filtert op 4K, 55" inch met een maximaal budget zijn er een handjevol televisies met ieder hun eigen meerwaarde. Philips laat ik altijd buiten beschouwing aangezien deze 101 problemen vertonen. Specificaties zoals bijvoorbeeld de Hz waarde zegt vrijwel niks over de uiteindelijke beeldkwaliteit van de TV.

Hier een overzicht van de televisies die bij je wensen aansluiten:
http://tweakers.net/price...;442017;382375/categorie/

Unieke functies per merk:
Samsung: Color Enhancer-filter dat kleuren een extra boost geeft. Hierdoor zijn kleuren minder natuurlijk, maar wel duidelijker. Dit filter kan uitgezet worden. Verder hebben Samsung een uitgebreid Smart platform dat zeer soepeltjes en gemakkelijk werkt. Alle 4K modellen worden ook geleverd met een extra motion-tracker afstandsbediening voor bewegingen over het scherm.

LG: Super degelijke televisies met een filter 'techniek' dat het beeld net wat scherper maakt dan concurrerende modellen in dezelfde prijsklasse. De 2014 modellen werken op WebOS 1.0 waarbij de 2015 modellen op WebOS 2.0 werken. Het verschil is wat extra gebruiksvriendelijkheid en het werkt net wat sneller. Beide versies hebben een simpel design en zijn super eenvoudig te biedienen. Ook de 4K LG televisies worden geleverd met een extra afstandsbediening voor bewegingen over het scherm.

Panasonic: De software van Panasonic werkt wat minder snel dan die van bijvoorbeeld Samsung of LG, maar voldoet prima. Het contrast van Panasonic televisies is een stuk beter dan dat van vergelijkbare modellen in dezelfde prijsklasse. De behuizingen van Panasonic televisies is wel echt super degelijk.

Alle modellen die ik in de prijsvergelijker hierboven geselecteerd heb zijn mooie televisies. Uiteraard is er een verschil in beeldkwaliteit tussen een model van €1,000 en €1,300, maar dit valt alleen op als je beide modellen naast elkaar houd. Als goedkoper model raad ik de Samsung UE55HU6900 aan (Niet het buitenlandse model. Deze is niet gecertificeerd voor Ziggo en UPC). Als duurder model zou ik voor de LG UB850V gaan.

Als winkel raad ik persoonlijk MediaMarkt sterk af. De service achteraf in de winkel is behoorlijk slecht geregeld, m.u.v. een aantal grote vestigingen. Winkels als PlatteTV, EP, Bol of CoolBlue zijn betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Let op:

Mediamarkt (en tevens voorheen Saturn) hebben eigen specifieke modellen. Mijn vriendin heeft 1,5 jaar geleden de UE46F6640 gekocht. In de volksmond een ander typenummer, en andere voet. Tevens daardoor weinig over te vinden, én: Mediamarkt-only model.

Let dus goed op wat je koopt, en laat je niet altijd verwarren door verschillende typenrs.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nogal een karige topic vanuit de starter.

Wanneer je een tv koopt bij Mediamarkt, zijn zij jouw eerste aanspreekpunt. Dat het een Mediamarkt-specifiek of buitenlands type is, zou er niet toe moeten doen.

Die HU6900 zou ik als ik jou was toch even heroverwegen. Ik heb er de nodige slechte dingen over gelezen. Check deze review eens bijvoorbeeld. Met het gesteld budget kun je wel betere tv's kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Scythens schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:54:
Specificaties zoals bijvoorbeeld de Hz waarde zegt vrijwel niks over de uiteindelijke beeldkwaliteit van de TV.
Een specificatie zoals de beeldfrequentie kan wel degelijk iets zeggen over de beeldkwaliteit en bepalend zijn of de beeldkwaliteit goed is of niet. Waar jij vermoedelijk op doelt is de - zoals hier op Tweakers genoemd - geoptimaliseerde frequentie, die inderdaad niets tot nauwelijks iets zegt over de uiteindelijke beeldkwaliteit.

Toestellen zoals de Samsung HU6900 komen met een 50Hz paneel. Van 50Hz LCD-panelen weten we dat deze geen goede bewegingsscherpte hebben waardoor de zogenaamde 'motion blur' ontstaat. Hierdoor wordt de resolutie van het paneel effectief verlaagd.

De UHD-resolutie van een dergelijke televisie als de HU6900 gaat daardoor flink achteruit waardoor deze bij snel bewegende beelden zelfs niet hoger komt dan een HD-resolutie.

Dit wordt ook keer op keer bevestigd door verschillende reviewers:

Samsung HU6900:

And it's bad news for the motion compensation, too. Although, technically speaking, it's a CMR200 panel, it's a mere 50 Hz in native resolution. This makes it impossible to remove judder in films, and the Samsung is left with just simple backlight scanning to try and mask ghosting as best it can.

Unfortunately, this isn't quite enough. We measured average responsiveness at 16 ms, so it's difficult to hide ghost images, even with Clear Motion turned on, which, incidentally, causes a 50% reduction in brightness. Although 4K stills are full of detail, in video playback the definition decreases so much that, for any tracking shots, you'd be better off with something like the UE48H6400 (Full HD, 1920 x 1080 pixels) with motion compensation.

DigitalVersus

To be fair, the motion blur was not any worse than what you’d expect from a stock LCD display. But when you put together a perfect storm of largish screen size, super-high resolution and a not insignificant price premium compared with regular HDTVs, then the lack of functional motion interpolation becomes difficult to swallow. The UHDTV’s 4K resolution only holds true on a static picture; on a moving image you’d be lucky to get 1K.

HDTVTest

LG UB800V

We were counting on the motion compensation to make up for the lack of responsiveness. Unfortunately, though, it wasn't up to the task. For smooth pictures, you have to dial it up to maximum, but then artefacts spoil the image. It's really disappointing, especially since it's supposed to be 900 Hz. Samsung's 200 Hz CMR models do a better job, like the H6200.

DigitalVersus

Het wil echter niet zeggen dat toestelen met een 100Hz of 200Hz paneel per definitie dan wel een goede bewegingsresolutie hebben. Naast de paneelfrequentie (hardware), heeft de televisie ook een goed beeldinterpolatie-algoritme (software) nodig om de televisie van extra beelden te voorzien die nodig zijn voor de aansturing van het paneel.

Bij goedkope UHD-televisie zie je dit probleem terugkomen. Ze beschikken dan wel over een hogere paneelfrequentie, maar missen de goede software. Hierdoor krijg je bijvoorbeeld veel last van beeldinterpolatie-artefacten, het welbekende Soap Opera Effect (SOE) en/of helemaal geen verbetering in bewegingsscherpte.

Daarom kun je goedkope UHD-televisies beter vermijden en kiezen voor een goede FHD-televisie. Er zijn ook verschillende Tweakeraars die van een goedkope UHD-televisie terug zijn gegaan naar een FHD-televisie uit hetzelfde prijssegment en ervaren een betere beeldkwaliteit. Ook als het aankomt op scherpte.

Je zou ook kunnen wachten op de reviews van de 2015 modellen televisies. Hier is nog niet zoveel over bekend dus over deze modellen kan weinig gezegd worden. Het zijn hier voornamelijk de duurdere modellen die getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scythens
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04 22:17
Ik had inderdaad wat duidelijker moeten zijn dat de ververs snelheid niet gelijk staat met de geoptimaliseerde ververs snelheid. Ik ben het met je eens dat je beter een goede Full HD televisie kan kopen met zo'n budget dan een goedkoper UHD/4K model.
Pagina: 1