Dit is de eerste keer dat ik zelf onderdelen uitzoek en een pc in elkaar zet. Na veel gepuzzel en vergelijkbare topics bekijken ben ik tot de volgende build gekomen. Ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto editing (geen extreem cpu-zware filters/vervormingen e.d.), voornamelijk casual/indie games op steam, indien mogelijk FPS. Dat laatste is niet noodzakelijk, want ik heb current gen game consoles in huis
Tot slot wil ik een PS2 emulator draaien (de processor die ik nu heb gekozen is hier sterk genoeg voor).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag, inclusief verzenden, niet meer kosten dan 600 euro (exclusief muis/toetsenbord/monitor).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muist/toetsenbord/monitor/boxen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen bijzondere zaken. 1 GPU, 1 HDD. Ik twijfel over SSD vanwege de hoge prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als ik op basis van benchmarks een aan intel vergelijkbare processor op zoek kom ik bij AMD consequent aanzienlijk goedkoper uit. Omwille van het budget ben ik dus heel erg geneigd naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en geluidsniveau zijn niet belangrijk. De 'looks' vind ik ook niet interessant, als het maar goed werkt.
Ga je overklokken?
Momenteel heb ik geen idee hoe dat moet; ik ben er nog niet aan toe gekomen om het fatsoenlijk uit te zoeken. Het klinkt echter wel als iets wat ik zou willen. Reviews van het mobo en de CPU die ik heb gelezen zeggen dat het prima zou kunnen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto editing (geen extreem cpu-zware filters/vervormingen e.d.), voornamelijk casual/indie games op steam, indien mogelijk FPS. Dat laatste is niet noodzakelijk, want ik heb current gen game consoles in huis
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag, inclusief verzenden, niet meer kosten dan 600 euro (exclusief muis/toetsenbord/monitor).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muist/toetsenbord/monitor/boxen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen bijzondere zaken. 1 GPU, 1 HDD. Ik twijfel over SSD vanwege de hoge prijs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als ik op basis van benchmarks een aan intel vergelijkbare processor op zoek kom ik bij AMD consequent aanzienlijk goedkoper uit. Omwille van het budget ben ik dus heel erg geneigd naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte en geluidsniveau zijn niet belangrijk. De 'looks' vind ik ook niet interessant, als het maar goed werkt.
Ga je overklokken?
Momenteel heb ik geen idee hoe dat moet; ik ben er nog niet aan toe gekomen om het fatsoenlijk uit te zoeken. Het klinkt echter wel als iets wat ik zou willen. Reviews van het mobo en de CPU die ik heb gelezen zeggen dat het prima zou kunnen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 104,- | € 104,- |
| 1 | MSI 970 Gaming | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair CX600M | € 72,50 | € 72,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 597,20 | |