Hallo Tweakers,
Ik ben op zoek naar hulp bij het kiezen van componenten voor een systeem. Hieronder zal ik alle vragen beantwoorden, eventuele aanvullingen zullen daar weer onder komen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden als GamePC. Er zal vooral GTA V op gespeeld worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale/ideale prijs is 900 euro, hier mogen eventueel wat verzendkosten bijkomen, maar niet meer dan 915 euro totaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is reeds een SSD aanwezig, deze zal worden over gezet. Voor de rest moet alles nog komen (m.u.v. randapparatuur).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 icm een GTX970 zou voldoende moeten zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/Nvidea heeft mijn voorkeur, mede door de goede prestaties en "zuinige" onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC mag redelijk stil zijn (joh...) daarom heb ik mede een aftermarket koeler en een kast met geluiddempend materiaal gekozen.
Ga je overklokken?
Nee
GTA V zal dus de game zijn die het meest gespeeld gaat worden. Ik hoop rond de 60fps te krijgen op 1080P op ultra, moet lukken toch? Dit heb ik tot nu toe:
Alvast bedankt voor jullie tips en/of aanvullingen.
Ik ben op zoek naar hulp bij het kiezen van componenten voor een systeem. Hieronder zal ik alle vragen beantwoorden, eventuele aanvullingen zullen daar weer onder komen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden als GamePC. Er zal vooral GTA V op gespeeld worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale/ideale prijs is 900 euro, hier mogen eventueel wat verzendkosten bijkomen, maar niet meer dan 915 euro totaal.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is reeds een SSD aanwezig, deze zal worden over gezet. Voor de rest moet alles nog komen (m.u.v. randapparatuur).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 icm een GTX970 zou voldoende moeten zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/Nvidea heeft mijn voorkeur, mede door de goede prestaties en "zuinige" onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC mag redelijk stil zijn (joh...) daarom heb ik mede een aftermarket koeler en een kast met geluiddempend materiaal gekozen.
Ga je overklokken?
Nee
GTA V zal dus de game zijn die het meest gespeeld gaat worden. Ik hoop rond de 60fps te krijgen op 1080P op ultra, moet lukken toch? Dit heb ik tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 389,90 | € 389,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 57,95 | € 57,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 897,60 | |
Alvast bedankt voor jullie tips en/of aanvullingen.