900 Euro GTA V PC

Pagina: 1
Acties:

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-10 21:20
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar hulp bij het kiezen van componenten voor een systeem. Hieronder zal ik alle vragen beantwoorden, eventuele aanvullingen zullen daar weer onder komen ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal voornamelijk gebruikt worden als GamePC. Er zal vooral GTA V op gespeeld worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale/ideale prijs is 900 euro, hier mogen eventueel wat verzendkosten bijkomen, maar niet meer dan 915 euro totaal.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er is reeds een SSD aanwezig, deze zal worden over gezet. Voor de rest moet alles nog komen (m.u.v. randapparatuur).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een i5 icm een GTX970 zou voldoende moeten zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/Nvidea heeft mijn voorkeur, mede door de goede prestaties en "zuinige" onderdelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC mag redelijk stil zijn (joh...) daarom heb ik mede een aftermarket koeler en een kast met geluiddempend materiaal gekozen.

Ga je overklokken?
Nee

GTA V zal dus de game zijn die het meest gespeeld gaat worden. Ik hoop rond de 60fps te krijgen op 1080P op ultra, moet lukken toch? Dit heb ik tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 389,90€ 389,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master Silencio 452€ 55,95€ 55,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 50,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 897,60

Alvast bedankt voor jullie tips en/of aanvullingen.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Nette build, redelijk standaard en dus niet zo heel veel op aan te merken. De pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G is op dit moment iets goedkoper dan de Asus STRIX GTX970 en presteert vrijwel identiek. Qua voeding zou je nog de pricewatch: Seasonic S12G 450W kunnen overwegen. Deze is 80plus gold gecertificeerd maar niet modulair. Dat is echter ook niet direct nodig in een gesloten ATX kast. Eventueel zou je de hele build om kunnen zetten naar een microATX build maar dat is denk ik meer een beetje kwestie van persoonlijke voorkeur.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• vincent120420
De voeding vind ik iets te duur, de M12 is prima, en de modulaire kabels zijn een pluspunt. Qua wattage zal het wel voldoende zijn.

MicroATX vind ik op sommige plekken misschien iets wat krap worden, daar komt ook bij dat ik al eens met deze kast heb gewerkt, wat mij erg beviel.

• vincent120420
Voor de rest geen verbeter punten?

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Welke SSD heb je en hoe groot is die en heb je al een windows licentie?

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12 22:32
ik lees in de reviews dat de kabelmanagement van de kast wel tegenvalt.
Geen idee of je speciaal deze kast wilt, maar een nette kabelmanagement is voor sommige een enorme pre.
verder top build.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

De pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) is een mooie kast voor cablemanagement. Je kan ook als je graag modulair wilt kan je ook de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular kiezen, wel semi-modulair (noodzakelijke kabels niet modulair). Het is ook Gold 80+. De M12II series zijn bronze 80+
De CM is dus efficiënter en beter. Bezuinig niet op PSU! Het is het hart van een computer, want zonder stroom doet de computer niet :+

Review QNAP TS-230 NAS

• vincent120420
MarcRvB schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:25:
Welke SSD heb je en hoe groot is die en heb je al een windows licentie?
SSD is een Samsung Pro 840 250GB. Windows wordt geregeld, heeft geen invloed op het budget.
dfbt schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:54:
ik lees in de reviews dat de kabelmanagement van de kast wel tegenvalt.
Geen idee of je speciaal deze kast wilt, maar een nette kabelmanagement is voor sommige een enorme pre.
verder top build.
Kabel management is niet heel erg slecht, er is ruimte genoeg om de kabels redelijk goed weg te bergen. Deze kast hoeft zeker niet perse, maar de stilte die de kast biedt is aantrekkelijk ;)

Kabelmanagement speelt zeker een rol, betere airflow maar de PC ziet er dan ook wat netter uit.
Dutchredgaming schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:25:
De pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) is een mooie kast voor cablemanagement. Je kan ook als je graag modulair wilt kan je ook de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular kiezen, wel semi-modulair (noodzakelijke kabels niet modulair). Het is ook Gold 80+. De M12II series zijn bronze 80+
De CM is dus efficiënter en beter. Bezuinig niet op PSU! Het is het hart van een computer, want zonder stroom doet de computer niet :+
De N300 is idd een top kast, meerdere malen mee gewerkt. Deze kast was dan ook mijn eerste keus. Maar er was nog wat budget over, dus leek mij een stillere kast geen overbodige luxe.

Die voeding is toch redelijk prijzig, de M12 zal voldoen. Een MS-crap kiezen o.i.d. is bezuinigen, de M12 is toch redelijk goed gebouwd met goede componenten.

Zonder stroom werkt een PC idd niet :9

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

vincent120420 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:22:

[...]

De N300 is idd een top kast, meerdere malen mee gewerkt. Deze kast was dan ook mijn eerste keus. Maar er was nog wat budget over, dus leek mij een stillere kast geen overbodige luxe.

Die voeding is toch redelijk prijzig, de M12 zal voldoen. Een MS-crap kiezen o.i.d. is bezuinigen, de M12 is toch redelijk goed gebouwd met goede componenten.

Zonder stroom werkt een PC idd niet :9
Nooit besparen op voedingen! Als een voeding faalt kan ook onderdelen van PC kapot raken!

Review QNAP TS-230 NAS

• vincent120420
Waarom koop ik dan niet gelijk een AX1200i? Als ik er niet op mag besparen?... De M12 is ruim voldoende

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12 22:32
vincent120420 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:59:
Waarom koop ik dan niet gelijk een AX1200i? Als ik er niet op mag besparen?... De M12 is ruim voldoende
wat hij bedoeld te zeggen is. wattage hoeveelheid is goed. alleen heeft de voeding een bronze certificaat.
voedingen met 450watt of 520watt met gold uitvoering zijn betrouwbaarder.
en zijn ook niet heel veel duurder.
dat is ook de bottleneck in die game pc,s die verkocht worden op sites voor weinig geld. zit voeding van 4 tientjes in die dan 700 watt levert. klinkt leuk maar is enorm slecht. en dat spreek ik uit ervaring. ik had dat namelijk ook . game pc gekocht bij website waar 600 watt in bleek te zitten van ms tech. voeding was mooi kapot in 2 jaar inclusief moederbord en videokaart.
bronze voedingen kunnen er ook goed uit komen. maar gold is beter.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
dfbt schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 06:57:
[...]

wat hij bedoeld te zeggen is. wattage hoeveelheid is goed. alleen heeft de voeding een bronze certificaat.
voedingen met 450watt of 520watt met gold uitvoering zijn betrouwbaarder.
en zijn ook niet heel veel duurder.
dat is ook de bottleneck in die game pc,s die verkocht worden op sites voor weinig geld. zit voeding van 4 tientjes in die dan 700 watt levert. klinkt leuk maar is enorm slecht. en dat spreek ik uit ervaring. ik had dat namelijk ook . game pc gekocht bij website waar 600 watt in bleek te zitten van ms tech. voeding was mooi kapot in 2 jaar inclusief moederbord en videokaart.
bronze voedingen kunnen er ook goed uit komen. maar gold is beter.
Dus eigenlijk zeg je dat de Seasonic die TS in zijn lijstje heeft slecht is..... Voor zover ik weet is er geen enkele Seasonic slecht (uitzonderlingen daargelaten) wel zijn ze vaak iets duurder dan de andere merken, je koopt dan natuurlijk ook gewoon kwaliteit en 5 jaar garantie (bij mijn seasonic wel iig van December 2014).

En dat Gold beter zou zijn is niet helemaal waar. Een gold kan zijn certificering bv halen op 100% belasting maar bij een 50% belasting niet eens bronze halen. Het zelfde geld ook voor bronze natuurlijk. Wil je echt weten of een voeding goed genoeg is voor je zou je echt de reviews in moeten duiken en kijken hoe ze presteren bij een bepaalde verwachte belasting. In TS zijn geval een Watt of 250-300 max.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Joenino schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:34:
[...]
Dus eigenlijk zeg je dat de Seasonic die TS in zijn lijstje heeft slecht is..... Voor zover ik weet is er geen enkele Seasonic slecht (uitzonderlingen daargelaten) wel zijn ze vaak iets duurder dan de andere merken, je koopt dan natuurlijk ook gewoon kwaliteit en 5 jaar garantie (bij mijn seasonic wel iig van December 2014).
De S12ii/M12ii is zeker geen slechte PSU, maar ondertussen zijn ze aardig verouderd. Zo verouderd zelfs, dat ze officieel nieteens Haswell gecertificeerd zijn. En juist om die reden zou ik hem niet nemen. Een Antec VPF450/550 is bijvoorbeeld een zeer goede en moderne optie.

De S12ii/M12ii echter samen zetten met MS-Tech voedingen doet hem geen recht, de Seasonic is echt wel een pak beter. Zelfs de crappy Seasonic B-series (slechte Seasonics bestaan dus wel) is beter als een MS-Tech.
En dat Gold beter zou zijn is niet helemaal waar. Een gold kan zijn certificering bv halen op 100% belasting maar bij een 50% belasting niet eens bronze halen. Het zelfde geld ook voor bronze natuurlijk. Wil je echt weten of een voeding goed genoeg is voor je zou je echt de reviews in moeten duiken en kijken hoe ze presteren bij een bepaalde verwachte belasting. In TS zijn geval een Watt of 250-300 max.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, hij moet op bepaalde vlakken voldoen aan bepaalde efficiënties. Dat Gold niet persé beter is als Bronze is waar, ik kan je zo een Bronze voeding noemen die minder is dan een Gold voeding kwalitatief gezien.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1