Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MSI GS70 & sicomputers.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Allereerst sorry voor het (waarschijnlijk) verkeerd plaatsen van deze vraag.

Ik ben dus van plan om de MSI GS70 te kopen en heb deze en deze versies gevonden.

Zelf neig ik ernaar om voor de eerste te kiezen, omdat die als eerste een stuk goedkoper is en als tweede dat die bijna hetzelfde is behalve dat er geen SSD in zit en dat het RAM geheugen minder is (?)

Zelf heb ik nog nooit met een SSD gewerkt en weet daarom niet precies of dat het extra geld wel waard is.

Het enige probleem heb ik als ik voor de eerste kies (zonder SSD) dat die maar bij drie webshops te koop is, waarvan ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord heb. Ik zou hem dan bestellen bij sicomputers.nl, maar ik weet niet of die betrouwbaar is en een goede service heeft.

Ik zal het erg waarderen als jullie je meningen konden vertellen over dit. Welke ik beter kan kopen.

Ook zou ik het fijn vinden als iemand die deze laptop (of GS60) zelf heeft en er wat meer over kon vertellen, of je het zou aanraden bijvoorbeeld.

Alvast bedankt en ik kijk uit naar jullie reacties!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Ik heb een gs60 ghost pro. Allereerst kan ik je dit vertellen. Ja, een ssd is een ENORME snelheidswinst. Deze kan je bij de meeste laptops echter ook zelf bijkopen en plaatsen. Bij mijn gs ghost pro is dat wat minder makkelijk, maar weet niet hoe dat zit hij de gs70 (non pro). De snelheid van je pc zit hem voor het grootste gedeelte uit de snelheid van de schijf, waardoor een ssd een absolute must is bij een laptop van dat geld. Verder zit er in het tweede model een deftigere videokaart.

Edit het is een pro. Ssd vervangen is echt horror. Het toetsenbord moet er dan uit ed. Als je hier niet handig mee bent kies dan vooral het model met ssd.

Over de GS60:

Prachtig dun, licht en strak. Door de dunheid van het scherm veert deze tijdens het typen en schokken van de tafel eenvoudig mee. (duurzaam?..). De koeling van de laptop is dik in orde, al maakt deze behoorlijk wat geluid onder load. (gamen). Voor de rest een beest van een machine waar ik dik tevreden mee ben. Als ik jou was zou ik kijken naar het model met FHD, een 970m (meer bang voor buck) en een SSD. Dit zou ongeveer rond de 1600 moeten kosten.
Hoop je voldoende geinformeerd te hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door WouterL op 09-06-2015 19:56 ]

• jordanfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:04
Over de Laptop kan ik je niks vertellen, maar SiComputers wel.
Als je hem er niet Persoonlijk gaat ophalen, NIET doen.
Vooraden en levertijden kloppen van geen kant bij die winkel, en uiteindelijk je geld terug krijgen is een ramp.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! @Wouterlucassen & @Jordanfreak

Ik heb besloten om toch maar voor de versie te gaan die een SSD heeft.
Dus kan ik die ook bij meer bekendere webshops bestellen.

Nu nog even kijken of ik een GS60 of een GS70 ga halen... lastige keus!

• WouterL
Ga je de laptop vaak meenemen.?;) de 15 inch is namelijk echt heerlijk licht. (1,9kg)

Verwijderd

Topicstarter
@Wouterlucassen

Ja, elke dag naar school haha. Ik denk dat ik een 17 inch fijner vind om op te gamen dan een 15 inch en die randen rondom het scherm bij een GS60 vind ik een beetje (te) groot.

• WouterL
Dacht ik ook. Maar een 17 inch vond ik persoonlijk uiteindelijk te groot :p ook voor op schoot, op tafels ed

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
17 inch is inderdaad echt heerlijk om op te gamen maar wel echt erg groot.

Als ik hem voor school zou gebruiken dan zou ik voor de 15 gaan. Toch wat compacter wat echt scheeld als je hem elke dag mee moet nemen

Nickname KasPlantje.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zoals hier boven al gezegt, neem de 15" (getypt vanaf een GE60 15" die een 17" variant vervangen heeft), die twee inch merk je niet in dagelijks school gebruik maar het lichtere gewicht ga je zeker wel merken ;)

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft lastig om te beslissen als je beide modellen niet in het echt hebt gezien. Voor zover ik weet zijn beide modellen niet te koop in een echte winkel, alleen online. Of weten jullie een winkel waar ze te koop zijn?

Verwijderd

Ik vind voor het spelen van een shooter 17" wel echt een stuk fijner dan 15. Maar voor veel spellen zal het ook niet veel uitmaken.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 02:41:
Het blijft lastig om te beslissen als je beide modellen niet in het echt hebt gezien. Voor zover ik weet zijn beide modellen niet te koop in een echte winkel, alleen online. Of weten jullie een winkel waar ze te koop zijn?
Fotos op notebook check zeggen genoeg over de GS60

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
Voor mee te nemen wil je echt geen 17"

Ik zou dan eerder overwegen om thuis een werkplek te maken met een externe monitor/toetsenbord, dat is nog veel prettiger

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-11 15:30
ik heb een asus laptop uit 2010, (N73JQ) die ongeveer 4kg is, 15 inch laptops zijn al beter om mee te nemen door het gewicht, en het is toch iets simpeler om daar een goed passende tas te vinden. De gs70 is 3kg, en dan heb je vast en zeker wel een paar andere spullen die je mee wilt/moet nemen, dus dan komt er meer gewicht bij, waar je rug en je schouders niet blij van worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bijna over de streep om de GS60 te halen alleen het enige waar ik me zo aan erger is die bezel rondom het scherm.. of ik ben de enige :P

Ik denk dat ik de GS60 maar bestel bij Coolblue en als het toch niks is dat ik hem dan omruil voor de GS70

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp!

• WouterL
Die bezig is echt niet absurd dik of breed to.v andere 15 inchers hoor :P Ik heb er hier iig geen last van :)

[ Voor 19% gewijzigd door WouterL op 15-06-2015 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Wouterlucassen

Vindt jij het 15 inch scherm fijn? Of had je bij sommige games liever gehad dat je een 17 inch scherm had?

• WouterL
Persoonlijk mis ik het 17' inch scherm totaal niet. Het is zo log op tafel zetten een 17 inch. Net niet ideaal, en het scheelt behoorlijk kwa gewicht. De 1.9KG van de GS60 Pro is echt ideaal :)
Pagina: 1