Had een tijd geleden een drietalige site gebouwd. Elke product pagina had dezelfde url in de 3 talen. Achteraf gezien was dit voor SEO geen goede keuze dus heb ik alle productpagina's hun url aangepast (nl/zonnebloem-olie , fr/huile-de-tournesol, sunflower-oil).
Nu probeer ik een script te schrijven die ervoor zorgt dat wanneer ik op 1 van 3 taalknoppen klik de url zich dan aanpast naar de juiste taal.
Wat ik al heb geprobeerd:
Mijn redenering: door de str_place te gebruiken houd ik alleen de productpagina naam over. Deze wil ik dan gebruiken in een vergelijking om zo per taal een script te gebruiken die de juiste link weergeeft ($url).
Ik zit er waarschijnlijk volledig naast, maar kan iemand mij hiermee verder helpen?
Nu probeer ik een script te schrijven die ervoor zorgt dat wanneer ik op 1 van 3 taalknoppen klik de url zich dan aanpast naar de juiste taal.
Wat ik al heb geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php function curURL() { $curURL = $_SERVER['REQUEST_URI']; return $curURL; } $replace = array(""fr/" , "nl/"); $page = str_replace($replace,"",curURL()); switch ($page) { case "/huile-de-tournesol": $url = "/sunflower-oil"; break; case "/zonnebloem-olie": $url = "/sunflower-oil"; break; } |
Mijn redenering: door de str_place te gebruiken houd ik alleen de productpagina naam over. Deze wil ik dan gebruiken in een vergelijking om zo per taal een script te gebruiken die de juiste link weergeeft ($url).
Ik zit er waarschijnlijk volledig naast, maar kan iemand mij hiermee verder helpen?