NAS als media server

Pagina: 1
Acties:

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik zoek een?

Ik ben op zoek naar een NAS die 1080p .mkv en .mp4 kan streamen naar mijn apparaten.

wat is Transcoding juist ?

Ik wil dit allemaal via PLEX doen.

Ook wil ik de NAS gebruiken om bijvoorbeeld word documenten op deze apparaten te kunnen bekijken en backups te draaien

Wat is je budget?

Ik had in gedachten 500 euro incl harde schijf . geen indicatie of dit een haalbaar bedrag is

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Synology

kan iemand hier wat meer info over geven ?

Thnx

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-02 14:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je een Synology wil, kan je toch gewoon de pricewatch opengooien en modellen gaan vergelijken?
http://tweakers.net/categ...WyMjQwAHKLMpNTfTPzlKwMagE

Wat voor uitleg wil je precies? Er valt namelijk wel wat te vertellen over mediaservers/NAS'en in het algemeen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:53

D4NG3R

kiwi

:)

Al eens gedacht om gewoon een simpele PC te bouwen voor dit doeleinde? Een stuk beter te schalen en nog goedkoper in aanschaf ook. Verwerk je het een beetje goed is deze ook in verbruik niet (veel) duurder.

Het serveren van content is in principe niet moeilijk, maar als je media wil gaan transcoden dan ben je een relatief krachtige CPU nodig.

[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2015 16:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• busten
Ik heb research gedaan dat NASsen dat simple doen tot ik er zoveel info over zag :D.

Ik wil eigenlijk gewoon een simple systeemke dat mijn films en series pushed naar alle TV's in mn network. Backups enzo zijn ook fijn van docs. Daarom dacht ik een NAS te kopen.

Toen las ik over PLEX enz enz :D

ik dacht eerst de DS214play te gaan halen, maar dan hoor ik weer dat die niet sterk is voor 1080p.

Ik dacht inderdaad ook aan een Barebone, of shuttle PCke

Wat zijn mijn beste opties dan ?

• loki504
  • Laatst online: 22-02 19:04
Dat hangt af van je wensen eisen en budget.
Wil je 1 stream teglijk transcode? Of meerdere?
Of laat je de clients transcode?(moeten ze wel sterk genoeg voor zijn). Hoeveel tb heb je nodig? Welk os ga je gebruiken?(als je voor zelf build ga) ga je voor een raid oplossing? of voor ZFS? en hoe groot mag je kast zijn? een grotere pc is goedkoper in bouwen als je 3/4+ hdds wil hebben. maar neemt ook weer meer ruimte in beslag.

• busten
1. Ik heb een budget van om en rond de 500 euro
2. ik weet niet 100% wat die transcode betekent.... Hetgene wat ik gewoon wil is dus mogelijk via PLEX 1 film pushen naar 1 TV. dus niet 4 films naar 4 tvs en backups draaien en alles tegelijk, neen. 1 simple filmke of serie over 1080p.
3. ik ga geen zelf build doen. De NAS moet alles doen.
4. ik dacht aan een 4tb ofwel in RAID 1 of Raid 5
5. ik weet niet wat ZFS is....

misschien ook nog belangerijk is dat ik een windows PC heb en mn vriendin een Apple. dus Timemachine programmeren is ook fijn. :) voor de backups dan

Ofwel als jullie zeggen, pakt u ne shuttle. pak ik zo ne all in one van MSI fzo

[ Voor 6% gewijzigd door busten op 10-06-2015 09:24 ]

Pagina: 1