Moeite kiezen CPU koeler

Pagina: 1
Acties:

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 17:17
Moeite kiezen CPU koeler**

Ik zoek een?
Een CPU koeler!

Wat is je budget?
€0 tot €60,-. Ik wil gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta voor alles open. Hele goede ervaringen met mijn vorige koeler, de Scythe Mugen 2.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben mijn systeem aan het bouwen alleen moet ik alleen deze keuze nog maken. (Ben net een wijf OMG)
Ik heb een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed en als moederbord pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

Een CPU koeler dus. Als research heb ik deze review goed bekeken: reviews: Vijftien populaire processorkoelers getest.

Ik dacht aan pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition (Houdt op alle verschillende loads/temps een lage RPM, dus stil) of pricewatch: Scythe Mugen 4 (Betere koelprestaties maar hoorbaar geluid op hoge load 45+ dB). Ik zie ook veel mensen de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 aanraden omdat hij zo goedkoop is.

Wordt een i5-4460 wel heet genoeg of is een Scythe Mugen 4 overkill? En is die Gelid Solutions 100% voldoende? Ik heb gewoon een hekel aan stockcoolers dus ik moet een keuze maken :9 |:(

Alle tips zijn welkom!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:03
Zelfs de stock Intel koeler is in principe afdoende. Afhankelijk van de rest van het systeem (met name de GPU) en de warmte wat die delen genereren, de gebruikelijke load en de omgevingstemperatuur kan het wel zo zijn dat die stock koeler flink moet gaan blazen.

De Gelid Tranquillo is voor een niet overclockende processor meer dan genoeg, zelfs iets als een kleine Deepcool Ice Edge Mini FS is al afdoende, zie ook deze review.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
uhm, de kast is wel belangrijk om te vermelden

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Nip
Kast: http://tweakers.net/product/412451/fractal-design-define-r5/

Ik houd echt heel erg van koele en stille cases. Dus met name met het warme weer op komst zou ik nog graag kunnen willen gamen zonder dat m'n case 50 graden wordt en m'n hele kamer ook mee omhoog gaat. Daarom heb ik vooral interesse in een CPU koeler.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Een betere koeler kan de warmte van de core naar je kast brengen. En daar houd je cpu koeler echt op.(oke een tower kan je nog richting de uitgang blazen) Het is geen airco die warme lucht kan omzetten in koelere lucht. En ja warmte die gemaakt is kan je ook weer uit je kast krijgen met case fans. Maar zit dan als nog in je kamer. ik zou me er niet zo heel erg druk om maken. die cpu's draaien ook gewoon in landen waar het 40 graden is. en mocht het zo warm worden in nederland doen moet je gewoon lekker naar buiten gaan met een koud biertje en wat speklapjes!

• Nip
Haha ok ok dank jullie wel voor de reacties, ik zal niet zo zeuren en een normale kopen

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:52
Nip schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:17:
Haha ok ok dank jullie wel voor de reacties, ik zal niet zo zeuren en een normale kopen
Als je inderdaad zoals je zelf in de topic start linkt een boxed I5 koopt zit de koeler al in het doosje van de cpu...

hoef je geen extra koeler voor te bestellen. ;)

• Vitruvian
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 16:16
Ik heb zelf de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 in mijn pc en ben er erg tevreden mee. Een stocks koeler is in principe voldoende zoals eerder gezegd maar een after market koeler is toch een stukje efficiënter en daarbij is de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ook niet duur.

Wow, I don't believe!

Pagina: 1