Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Wat een wijs gezegde is met rugzaktrektochten "Alles wat je thuis laat is meegenomen". Dus ik zou zeker de zware lenzen thuislaten. Maar het ligt ook wel aardig aan wat je zelf kan sjouwen een dag lang.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik vind de fisheye niet geschikt voor zoiets. Ik zou meer de 'all-round' 18-55 mee nemen. Geschikt voor landschap (@ 18mm) als algemene rondwandel (@35 of @50mm) lens.
Alleen een fisheye is wel erg beperkt. Als er nog een klein beetje budget is neem dan een leuke prime mee, zoals de Canon 50mm f/1.8 STM (159 gram) en/of de Canon 24mm f/2.8 STM (125 gram).
Heb je geen budget meer dan neem je gewoon je 18-55 (200 gram) mee. Het grootste gewicht is toch je body, de 450D (524 gram). Battery grip zou ik thuislaten, maar een extra batterij zou ik wel meenemen.
Edit: De fisheye is met 400 gram behoorlijk zwaar trouwens, die zou ik lekker thuislaten.
[ Voor 6% gewijzigd door Balance op 09-06-2015 15:22 ]
Tijdens een wandeltocht wil je vooral niet elke keer je rugzak afdoen om een foto te maken. Probleem is dat je nooit weet wanneer er zich een moment aandoet. Je denkt dus al gauw: laat deze keer wel, en mist dan een moment. Of heb je net je camera weer weggestopt, kom je iets interessants tegen.
Zelfde geldt in mindere mate voor het wisselen van lenzen/apparatuur.
Het liefst houdt je alles dan ook zo compact en simpel mogelijk, zodat je het altijd bij de hand hebt. Batterygrip zou ik thuislaten. 55-200 evenzo, je zal daardoor maar weinig missen. Met enkel een fisheye heb je wel heel weinig variatie. 18-55 lijkt dan een logische, veilige keuze. Maar je 8mm kan op zich wel een sfeer neerzetten; Het daagt je wel uit, om toch verscheiden spannende beelden neer te kunnen zetten. Kun je gewoon een fotoboek maken van je reis vanuit je eigen perspectief. Je gaat wel een hoop mogelijkheden missen, maar dat hoort nu bij een compromis.
edit:
Ik heb de afgelopen vakanties enkel m'n 5DII + 35mm meegehad; wat vrij goed overeenkomt met 24mm. Het voorstel van Balance klinkt dus ook wel aardig, want ik heb wel het gevoel in 80% van de gevallen de beste mogelijke lens op m'n camera te hebben gehad.
Zelfde geldt in mindere mate voor het wisselen van lenzen/apparatuur.
Het liefst houdt je alles dan ook zo compact en simpel mogelijk, zodat je het altijd bij de hand hebt. Batterygrip zou ik thuislaten. 55-200 evenzo, je zal daardoor maar weinig missen. Met enkel een fisheye heb je wel heel weinig variatie. 18-55 lijkt dan een logische, veilige keuze. Maar je 8mm kan op zich wel een sfeer neerzetten; Het daagt je wel uit, om toch verscheiden spannende beelden neer te kunnen zetten. Kun je gewoon een fotoboek maken van je reis vanuit je eigen perspectief. Je gaat wel een hoop mogelijkheden missen, maar dat hoort nu bij een compromis.
edit:
Ik heb de afgelopen vakanties enkel m'n 5DII + 35mm meegehad; wat vrij goed overeenkomt met 24mm. Het voorstel van Balance klinkt dus ook wel aardig, want ik heb wel het gevoel in 80% van de gevallen de beste mogelijke lens op m'n camera te hebben gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door inquestos op 09-06-2015 15:30 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
De batterygrip zou ik inderdaad thuislaten. Qua lenzen zou ik in ieder geval de 18-55 meenemen omdat je die in de meeste situaties zult gebruiken. Of je vervolgens ook de fisheye lens en/of de zoomlens wilt meenemen is een afweging die je moet maken. Als soort van uitdaging kun je inderdaad je fisheye lens meenemen. Wil je gewoon een groot bereik hebben van 18 tot 250, dan neem je de zoomlens mee. Persoonlijk neem ik graag de zoomlens mee, zodat je geen enkel detail hoeft te missen. Zeker in Brussel kun je dan nog bepaalde details van gebouwen vastleggen.
De grip thuis laten. En aangezien je camera meer in je rugtas zal verblijven, zou ik het zelf aanvullen met een compact cameraatje voor in de broekzak.
Pagina: 1