2 aderige lijn naar 4 aderig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry J
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-06 11:02
Hallo tweakeraars, (ik zeg maar iets leuks want dat vind ik leuk)

Mijn oma heeft laatst haar oude tele2 internet en telefoon aansluiting opgezegd om naar kpn te gaan. Hierbij is er alleen niet aan gedacht dat je daar een 4 aderige lijn voor nodig hebt. want het is een oude troep daar 8)7 . er ligt nog 2 aderig en dus kan haar tv en telefoon niet aangesloten worden.

Nu vroeg ik me af het betekent dat je de kabel na het nt1 kastje moet vervangen die naar het modem gaat. of voor het nt1 kastje die uit de grond komt of waar dan ook vandaan. HELP me dan kan ik het oplossen.

Groeten,
Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:42
Je internet aansluiting bij KPN gaat mijn inziens ook gewoon over 2 draadjes.
Ik zie niet in waarom je er 4 nodig zou hebben.

Wat ik wel gelijk zou wijzigen is de aansluiting. ik zou de ISDN (=duur) laten omzetten naar een gewone analoge lijn indien mogelijk.
Achter je aansluiting de NT1 weghalen en dan op het ISRA je KPN internet/tv/telefoon aansluiten (over 2 koperdraadjes)

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

^^ dit.

2 draadjes is prima voldoende. Wel zuinig op zijn natuurlijk, anders mag je graven.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry J
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-06 11:02
Het gaat hier over een alles in 1 pakket bij kpn. De monteur heeft gezegd dat er een 4 aderige lijn moest komen want anders kon er geen telefonie of bellen worden aansloten ik was hier helaas ook niet bij. Nu heb ik hier ook geen ervaring mee vandaar dat ik het hier vraag. het is ook een analge lijn als ik het goed begrepen heb. dus de monteur is dus eigenlijk niet zo slim en heeft iets verkeerds gedaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry J op 09-06-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36

netblade

Sunrise

Mijn ervaringen met dsl gaan een eind terug, maar zou het niet kunnen zijn dat je voor vdsl vectoring 4 aders nodig hebt voor een stabiele verbinding? Ik heb trouwens 8 aders die binnenkomen, geen idee waarom KPN en dochters doen niks meer aan hun vdsl netwerk hier sinds dat er glasvezel ligt.

[ Voor 33% gewijzigd door netblade op 09-06-2015 16:56 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 15:23
4 draadjes zijn 2 aderparen. Mogelijk gaat het hier om een pairbonding aansluiting en zijn er inderdaad 4 draadjes nodig. Dus dan zou het waarschijnlijk een BVDSL lijn moeten worden. Kan mogelijk wel alleen via 1 aderpaar, dus VDSL, echter krijg je dan wel wat minder snelheid binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Speedmaster

Make my day...

Klinkt als, we zullen dat oude vrouwtje eens even een dikke pair-bonding line geven, weten we zeker dat ze prima kan mailen. Kortom, probeer even de details van het nieuwe abonnement op te vissen en zet die hier even neer. Voor een normaal alles-in-1 pakket is 2 draadjes echt voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 15:23
Pairbonding kan ook al bij het instap abonnement geleverd worden. Dit zodat inet snelheid gegarandeerd kan worden en de extra snelheid/overcapaciteit gebruikt wordt voor het tv signaal. Instap zie ik is 10 mbit, dan wordt er bijvoorbeeld 30 mbit geleverd via pairbonding zodat de 20 mbit extra gebruikt kan worden om zo op 2 tv`s bv HD mogelijk te maken.
Ferry J schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:03:
Nu vroeg ik me af het betekent dat je de kabel na het nt1 kastje moet vervangen die naar het modem gaat. of voor het nt1 kastje die uit de grond komt of waar dan ook vandaan. HELP me dan kan ik het oplossen.
Bij een allesin1 ga je bij een pairbonding dus sowieso van ISDN naar PSTN ((B)VDSL is altijd over PSTN). Oftewel, vanaf het is/ra punt direct een kabel naar je experiabox. Het hele ISDN gebeuren, dus inclusief NT1, kan dan ertussen uit.

[ Voor 44% gewijzigd door SharpEdgeOne op 09-06-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien NT1 nog actief en in gebruik is, 1 of 2 bestaande nummers op quattrovox laten migreren naar VOIP.
Pagina: 1