iMessage, SMS en gemiste oproepen worden verkeerd afgeleverd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het al eerder vermeld in het iOS 8 topic, maar het probleem blijft zich herhalen.
Wij hebben hier in huis 2 iPhones (5S en 6) en 2 iPads (mini 3 en Air 2).
Sinds een maandje nu hebben we last dat we elkaars berichten ontvangen.
Dat wil zeggen SMS berichten en iMessages.
We delen mijn Apple ID ivm:
- één overzicht in ‘Foto’s’ (foto’s die we nemen zien we in elkaars overzicht zonder te moeten delen)
- Één contactenlijst (voeg ik een nummer toe, staat het ook in haar contactenlijst, klinkt vreemd, maar is extreem handig)
- Één iTunes Match account. Altijd toegang tot al onze muziek vanuit alle apparaten
- Delen van apps gaat eenvoudig

Mijn vriendin heeft nog haar eigen Apple ID voor haar email.

Werkt(e) perfect. Maar sinds kort gaat er dus e.e.a. mis bij het ontvangen van SMS’jes/berichten.

Zo zie ik op mijn telefoon ineens:
  • Gemiste oproepen van mensen die mij niet gebeld hebben
  • Soms staat bij die oproepen ook dat het al 23 dagen geleden is (wat ook niet klopt omdat mijn schoonmoeder wel bijna elke dag belt…)
  • Wanneer ik naar recente oproepen kijk zie ik ineens mensen staan die ik niet gebeld heb (niet handig wanneer ik in de auto zit en even snel het laatste nummer wil bellen)
  • Vanochtend stuur ik een PDF via mijn iPhone naar haar toe via iMessage, dat bericht komt dan ook ineens op mijn telefoon binnen als nieuw bericht?
Ik heb de instellingen al helemaal doorgespit, maar op mijn iPhone staat geen enkele vermelding naar haar telefoonnummer of Apple ID.
Op haar iPhone 5S staat alleen haar Apple ID en gsmnr. ingevuld bij iMessage, Facetime en telefoon.

Al paar keer iMessage uit- en aangezet op beide toestellen. Idem met sturen en ontvangen opnieuw ingesteld.
Apple ID uit- en ingelogd bij beide toestellen.

Het vreemde is, het is niet altijd. Het is wel vaak en heel willekeurig.
Beide zelfde wifi, of juist totaal andere wifi. Maakt niet uit.

Iemand een idee hoe van dit issue af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Dat heeft te maken met continuity.
Deze koppeld alle aparaten met hetzelfde Apple ID. Zodat je altijd en overal je diensten bij de hand hebt. Deze synct via iCloud. Deze dus op de apparaten uitschakelen, en dat zou het probleem op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Overal? Of alleen op haar devices?zal eens kijken straks, want volgens mij staat het bij haar al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Op elk apparaat moet je bij de instellingen van berichten en FaceTime instellen van welke adressen en nummers ze oproepen en berichten moeten ontvangen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Je kunt ook eens kijken naar family sharing: https://www.apple.com/nl/icloud/family-sharing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nummers en emailadressen staan overal goed ingesteld.

Familysharing is het niet voor ons. Teveel gedoe met delen etc. Nu gaat dat gewoon volautomatisch. Foto's, itunes Match, contacten werkt niet automatisch via familysharing. Da's meer voor apps en gekochte muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Op alle aparaten waar je dezelfde Apple ID deelt noet je continuity uitschakelen :-)

Het idee is namelijk dat als je telefoon aan de lader ligt, je op je iPad gewoon je oproepen kan beantwoorden.
iOS en OSX gebruiken je Apple ID om te bepalen welke aparaten "van jou zijn" en vervolgens bluetooth/wifi om data heen en weer te sturen.

Zet bluetooth eens uit op alle aparaten, helpt dat?

Ik vermoed bijna zeker dat het continuity is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Check eens of je bij jou en bij haar contactgegevens het zelfde privenummer hebt staan bijvoorbeeld.
Zorg er in elk geval voor dat jullie contactkaarten geen gemeenschappelijke gegevens bevatten.

Overigens verwacht ik dat je ook een issue zult zien met bijvoorbeeld siri, je iphone/ipad zal vaak niet weten wat de eigen contactkaart is. Vraag op beide iphone's maar eens wie ben ik. Toen ik deze methode gebruikte was het 50/50 of ik m'n eigen kaart te zien kreeg.

Voor mij is toch de oplossing om family sharing te gebruiken. De contactgegevens zou je overigens ook kunnen onderbrengen in een separate icloud account bijvoorbeeld.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:55
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing van de TS.
Pagina: 1