Ik heb het al eerder vermeld in het iOS 8 topic, maar het probleem blijft zich herhalen.
Wij hebben hier in huis 2 iPhones (5S en 6) en 2 iPads (mini 3 en Air 2).
Sinds een maandje nu hebben we last dat we elkaars berichten ontvangen.
Dat wil zeggen SMS berichten en iMessages.
We delen mijn Apple ID ivm:
- één overzicht in ‘Foto’s’ (foto’s die we nemen zien we in elkaars overzicht zonder te moeten delen)
- Één contactenlijst (voeg ik een nummer toe, staat het ook in haar contactenlijst, klinkt vreemd, maar is extreem handig)
- Één iTunes Match account. Altijd toegang tot al onze muziek vanuit alle apparaten
- Delen van apps gaat eenvoudig
Mijn vriendin heeft nog haar eigen Apple ID voor haar email.
Werkt(e) perfect. Maar sinds kort gaat er dus e.e.a. mis bij het ontvangen van SMS’jes/berichten.
Zo zie ik op mijn telefoon ineens:
Op haar iPhone 5S staat alleen haar Apple ID en gsmnr. ingevuld bij iMessage, Facetime en telefoon.
Al paar keer iMessage uit- en aangezet op beide toestellen. Idem met sturen en ontvangen opnieuw ingesteld.
Apple ID uit- en ingelogd bij beide toestellen.
Het vreemde is, het is niet altijd. Het is wel vaak en heel willekeurig.
Beide zelfde wifi, of juist totaal andere wifi. Maakt niet uit.
Iemand een idee hoe van dit issue af te komen?
Wij hebben hier in huis 2 iPhones (5S en 6) en 2 iPads (mini 3 en Air 2).
Sinds een maandje nu hebben we last dat we elkaars berichten ontvangen.
Dat wil zeggen SMS berichten en iMessages.
We delen mijn Apple ID ivm:
- één overzicht in ‘Foto’s’ (foto’s die we nemen zien we in elkaars overzicht zonder te moeten delen)
- Één contactenlijst (voeg ik een nummer toe, staat het ook in haar contactenlijst, klinkt vreemd, maar is extreem handig)
- Één iTunes Match account. Altijd toegang tot al onze muziek vanuit alle apparaten
- Delen van apps gaat eenvoudig
Mijn vriendin heeft nog haar eigen Apple ID voor haar email.
Werkt(e) perfect. Maar sinds kort gaat er dus e.e.a. mis bij het ontvangen van SMS’jes/berichten.
Zo zie ik op mijn telefoon ineens:
- Gemiste oproepen van mensen die mij niet gebeld hebben
- Soms staat bij die oproepen ook dat het al 23 dagen geleden is (wat ook niet klopt omdat mijn schoonmoeder wel bijna elke dag belt…)
- Wanneer ik naar recente oproepen kijk zie ik ineens mensen staan die ik niet gebeld heb (niet handig wanneer ik in de auto zit en even snel het laatste nummer wil bellen)
- Vanochtend stuur ik een PDF via mijn iPhone naar haar toe via iMessage, dat bericht komt dan ook ineens op mijn telefoon binnen als nieuw bericht?
Op haar iPhone 5S staat alleen haar Apple ID en gsmnr. ingevuld bij iMessage, Facetime en telefoon.
Al paar keer iMessage uit- en aangezet op beide toestellen. Idem met sturen en ontvangen opnieuw ingesteld.
Apple ID uit- en ingelogd bij beide toestellen.
Het vreemde is, het is niet altijd. Het is wel vaak en heel willekeurig.
Beide zelfde wifi, of juist totaal andere wifi. Maakt niet uit.
Iemand een idee hoe van dit issue af te komen?