Naam veranderen Energiecontract

Pagina: 1
Acties:

• furious2711
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 14:33
Hallo,

Helaas zijn ik en mijn ex-vriendin laatst uit elkaar gegaan en daarom moet er nu het één en ander geregeld worden.

We woonden in een huurhuis, waar zij zal blijven en ik ga terug naar huis.

Nu is het zo dat net in april het energiecontract voor 1 jaar is verlengt en dat staat op mijn naam.
Ik zou graag willen dat het contract op haar naam komt te staan en door loopt op het adres van het huurhuis.

De energieleverancier vertelde me dat het doorvoeren van een naamsverandering niet mogelijk is. Alleen als ik het abonnement stop zet en zij een nieuw abonnement af zou sluiten. Dit levert me echter €100 opzegkosten op.

Weet één van jullie misschien een andere manier om dit op te lossen?

Groeten,

Daan

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:13
Overeenkomen met je ex-vriendin dat zij de kosten voor het energiecontract zal voldoen. Dat eventuele kosten voor niet voldoen aan de betalingsverplichting verhaald zullen worden op haar. En wanneer het contract opgezegd kan worden dit alsnog doen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Belangrijkste vraag is denk ik of de 'scheiding' amicabel is of niet. Zoja, kun je het gewoon zo regelen dat het eerlijk is en niets onnodig kost.

Maar technisch gezien ga jij verhuizen, en dan moet je zulke contracten kostenloos kunnen breken volgens mij.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Harder doorvragen bij de servicedesk? Dit is iets wat je alleen met je energieleverancier op kan lossen. Schrijf sowieso meterstanden op op het moment dat je weggaat en bij verhuizing kan je in de regel kosteloos opzeggen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Jij verhuisd toch? Vaak kun je gratis beëindigen als je verhuisd naar een woning waar je energieleverancier niet kan leveren, bijv. omdat je intrekt bij iemand anders en die al een contract heeft.

Dan kan je ex daarna gewoon een nieuwe contract afsluiten.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ardana schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:27:
Jij verhuisd toch? Vaak kun je gratis beëindigen als je verhuisd naar een woning waar je energieleverancier niet kan leveren, bijv. omdat je intrekt bij iemand anders en die al een contract heeft.

Dan kan je ex daarna gewoon een nieuwe contract afsluiten.
^^ Dat.

Lees even de regels goed na over wat ze zeggen in het geval van een verhuizing. Dat is specifiek voor jouw geval van toepassing. Dat het huurcontract misschien niet wijzigt doet er niet toe.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:06

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zat zelf in een vergelijkbare situatie, ook de naam was niet te wijzigen. Dus heb ik het "oude" energiecontract maar meegenomen naar mijn nieuwe huis (wat wel een verschil in de situatie van TS is). Mijn ex vriendin heeft een nieuw energie contract afgesloten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1