beste allen,
Ik zit met een bizar probleem waar ik samen met een vriend al heel wat uren in heb gestoken. Ik heb een windows 7 laptop die van de ene op de andere dag aangeeft wel verbonden te zijn met het internet maar geen webpaginas kan laden.
wat heb ik gedaan
-websites pingen kan niet, DNS pingen (8.8.8.8) kan wel
-automatische DNS of vast de google DNS gebruiken maakt geen verschil
-DHCP staat aan
-Netwerk werkt voor elk ander device, probleem bestaat ook op 4 andere netwerken die ik heb getest
-drivers zijn bijgewerkt
-geen mcafee toestandjes meer op de laptop (schijnen het internet nog wel eens te blokkeren)
-ipconfig /release en /renew
-DNS cache is geflusht via CMD prompt
-x aantal netsh en winsock commandos die ik op een forum vond deden ook niets
-uit-inschakelen van netwerkadapters doet niets
-bekabeld en wifi hebben hetzelfde probleem
-CCleaner, malwarebytes, spybot S&D en AVG hebben elke test en fix die ze maar konden uitgevoerd
-niks geks in de hosts file
-Chrome IE en firefox kunnen allen niks
mijn doos met trucjes is leeg en ik hoop dat hier nog iemand iets weet dat ik kan proberen voordat de windows schijf er ingaat en ik de hele laptop wipe. bij voorbaat dank
Ik zit met een bizar probleem waar ik samen met een vriend al heel wat uren in heb gestoken. Ik heb een windows 7 laptop die van de ene op de andere dag aangeeft wel verbonden te zijn met het internet maar geen webpaginas kan laden.
wat heb ik gedaan
-websites pingen kan niet, DNS pingen (8.8.8.8) kan wel
-automatische DNS of vast de google DNS gebruiken maakt geen verschil
-DHCP staat aan
-Netwerk werkt voor elk ander device, probleem bestaat ook op 4 andere netwerken die ik heb getest
-drivers zijn bijgewerkt
-geen mcafee toestandjes meer op de laptop (schijnen het internet nog wel eens te blokkeren)
-ipconfig /release en /renew
-DNS cache is geflusht via CMD prompt
-x aantal netsh en winsock commandos die ik op een forum vond deden ook niets
-uit-inschakelen van netwerkadapters doet niets
-bekabeld en wifi hebben hetzelfde probleem
-CCleaner, malwarebytes, spybot S&D en AVG hebben elke test en fix die ze maar konden uitgevoerd
-niks geks in de hosts file
-Chrome IE en firefox kunnen allen niks
mijn doos met trucjes is leeg en ik hoop dat hier nog iemand iets weet dat ik kan proberen voordat de windows schijf er ingaat en ik de hele laptop wipe. bij voorbaat dank