Toon posts:

GamePC €1200 (o.g.v. BBG Mei 2015) - Aanpassingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarde lezer,

Bedankt dat je mij wilt helpen!

Vragen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De idee is om een pc te configureren waar ik nog vele jaren mee door kan. Ik speel graag games zoals The Witcher III, GTA V en DAO:I, maar ook CS:GO en race games. Verder kijk ik graag films en series. Die upload ik met 2 mbps vrijwel gehele dag en ondertussen moet de pc de hiervoor genoemde games en ook in de toekomst andere zware games mooi en soepel kunnen laten draaien. De film bestanden zijn soms wel 30GB per 2 uur. De HDD wordt louter gebruikt voor films, muziek, documenten en andere losse files. Alle programma's wil ik op een SSD. Ik gebruik qua software louter Windows 10, MS Office, vlc/utorrent/7zip etc + games

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb om en nabij de €1200 ter beschikking, maar dat is niet absoluut en in de toekomst heb ik geld om te upgraden. Extra kosten, voor bijvoorbeeld assemblage, verzendkosten en Windows, zijn hierbij niet van toepassing.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een vrij oud Ilyama FullHD monitor en een redelijk nieuwe Sony TV 42"; beide niet 4k-UHD

Het systeem zoals het er nu uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://i172.photobucket.com/albums/w4/Kaiser_RBW/Computer%20Tabel%20Robert_zpsgfupjejz.png

Struikelpunten

1. Later wil ik er twee GTX970's in bouwen, maar om te beginnen een. Is deze setup ook geschikt voor maar een? Is het erg als ik een paar jaar wacht met de tweede?

2. Is de processor goed genoeg voor nu? Voor later? In geval het voor nu goed genoeg is, maar voor later niet: Moet ik dan nu een dikkere processor nemen of later gewoon een nieuwe kopen? Hoe lang blijft een cpu houdbaar?

3. Is de voeding ok of overkill? In geval van overkill: Welke zal ik dan nemen?

4. Zijn er nog verdere struikelpunten of andere bezwaren tegen deze setup?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 12:41 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Een klikbaar PW-lijstje kan je maken met Handleiding Pricewatch.

Verder, @vraag1, definieer later. Eer je enkele 970 te weinig is, prik je er een "1170" is met méér VRAM, zodat je lekker kan gamen op je dan aangeschafte 4K scherm ;). Scheelt je ook een Z-chipset moederbord!

Verwijderd

Topicstarter
@vraag1 >>> upgrade over 2 jaar.

@vraag 2 >>> http://tweakers.net/price...er-v550-semi-modular.html ???

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 12:51 ]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:14

Sorbo

Uw hulp in huis!

SLI is eigenlijk de moeite niet waard. Je kunt er vanuit gaan dat je over 2 jaar een kaart kunt halen die Single GPU al de performance levert die je anders met SLI 970 zou krijgen: Da's de hypothetische "1170" waar br00ky het over heeft.

Een nieuwe GPU over twee jaar scheelt je ten opzichte van een SLI setup een hoop warmte, verbruik, herrie én moeite. Zet je dus niet al te vast op die SLI setup, die komt er in een hoop gevallen namelijk toch niet ;)

Verder is je processor helemaal prima. Processoren zijn, zeker voor gaming, al een hele tijd sterk genoeg. Je zult eerder tegen een GPU bottleneck aanlopen dan een CPU bottleneck. Zelfs de i5 2500(k) en i7 2600(k) zijn nog prima processoren die alles kunnen trekken, ondanks dat ze inmiddels uit 2011 stammen.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
1 Later (plusminus 2 jaar?) Dan doe je die 970 de deur uit en koop je een nieuwe GPU. Dat is sneller en goedkoper. Wil je toch SLI dan doe je dat meteen. GPU's verjaren namelijk redelijk vlot, achteraf een 2e GPU is bijna nooit beter dan een nieuwe aanschaffen.

2 CPU is prima voor nu en ook voor later wat betreft gamen.

3 Voeding is zeker overkill 450W. is ruim voldoende voor deze setup. In bijna elk topic met game-pc als onderwerp komen goede types voorbij.

4 Je geheugenmodules hebben hoge vinnen. Dit kan zeer goed problemen geven met de aftermarket koeler die je erop wilt zetten. Kijk dat goed na of neem lowprofile ram.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Verwijderd

Topicstarter
@Sorbo >>> Is die chipset z97 dan wel nodig? En zo nee, welke chipset past er dan goed in? En welke geheugenmodules passen daar dan goed bij? (@Leijenaar)

@Leijenaar >>> Mijn behuizing is kneitergroot. Maakt dat uit of is er toch een probleem/hoe kan ik dat nagaan?

Voorbeeld:
- Gigabyte B85 G1.Sniper B6 (http://tweakers.net/price...byte-b85-g1sniper-b6.html)
- Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU (http://tweakers.net/price...2cp4g3d1609ds1s00ceu.html)
- Coolermaster V550 (http://tweakers.net/price...er-v550-semi-modular.html)

Tx voor jullie hulp allemaal!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 14:27 ]

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Als je niet gaat overklokken en geen RAID gaat gebruiken dan is een B85 chipje prima. Je zou bijvoorbeeld deze kunnen nemen pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 aangezien die een betere geluidschip heeft dan de andere B85 bordjes

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:18:
En welke geheugenmodules passen daar dan goed bij? (@Leijenaar)
Low profile reepjes, zoals pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Die vinnen doen toch niks, dus kunnen net zo goed wegblijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu de complete setup:

- Intel Core i5-4460 boxed
- be quiet! Dark Rock Advanced C1
- Gigabyte G1.Sniper B6
- Crucial Ballistix Tactical BLTC43D1608ET3XL0CEU
- Asus Strix-GTX970-DC2OC-4GD5
- Crucial MX100 256GB
- WD Blue WD10EZEX 1TB
- Phanteks Enthoo Luxe
- Coolermaster V550 semi-modular

Issie dan zo helemaal klaar? Heb nog niets over voeding gehoord (offie zo goed is)

:)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die dark rock is natuurlijk mooi om te zien, maar vrij stevig voor een niet overklokbare set als deze. Een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 o.i.d. is net zo prima voor de helft van het geld.

/tip, zet je lijstje eens in elkaar met de Handleiding Pricewatch, dan kan je met één druk op de knop laten uitrekenen hoe je alles zo goedkoop mogelijk in huis haalt.

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 09-06-2015 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga ik doen! En past dit allemaal in een Cooler Master CM 690 III Window???

http://tweakers.net/price...er-cm-690-iii-window.html

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Past het moederbord?
Past de cpu koeler qua hoogte?
Past de videokaart qua lengte?

Verwijderd

Topicstarter
Geen flaaauw idee. Videokaart qua lengte wel, dat heb ik kunnen vinden. Is die computerbouwer van alternate daarvoor een goede tool?

PS: Mocht je je afvragen of ik een leek of gewoon lui ben dan meld ik hierbij dat het eerste op mij van toepassing is..

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Moederborden hebben een standaard (ATX, microATX, mITX enz). Je moederbord is? Wat past er zoal in je kast?

En de hoogte van je koeler is vrij eenvoudig in de pricewatch te vinden, alsmede wat de maximale hoogte is die in de pricewatch: Cooler Master CM 690 III Window past.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Even je helpen ;)

Kast:

Grafische kaart maximum lengte 423mm
CPU koeler maximum hoogte 171mm
Form Factor ATX (Standard), Micro-ATX (µATX)

Moederbord:

Form Factor ATX (Standard)

CPU koeler:
Hoogte 153mm

Allemaal te vinden op:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Cooler Master CM 690 III Window

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn allemaal onwijze toppers!!! Super bedankt en voeg mij over een maandje toe voor CS:GO > Kaiser_RBW
Pagina: 1