OS X Extern installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:36
Beste Tweakers,

Ik wil graag een tweede OS X voor testdoeleinden installeren op een externe 'datadrager'.
Ik heb een Macbook Pro 13" Retina en ik dacht eraan om het op een 64GB SD-kaartje te installeren, maar ik vraag me af of dit snel genoeg is.

Wat is volgens jullie de beste optie?

- USB 3.0 64GB Stick
- USB 3.0 Externe harde schijf
- SD Kaart

Alvast bedankt! :)

TheLion01

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
Ik zou een USB 3.0 Externe harde schijf kiezen met hierin een SSD.
Waarom? Omdat je dan een hoge performance hebt, geen bewegende delen (dus als je er tegen stoot of hij valt, dan zal die niet snel kapot gaan) en iets wat niet makkelijk breekt

64GB usb stick is voor mij té weinig, gezien ik er dan meteen Xcode op zou zetten en verschillende iOS versies om te testen. Dan zit je zo op de max.

SD-kaart, té fragiel. Ook heb je maar 1 sd-kaart poort, gaat de poort kapot dan heb je er al niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Wat zijn de leessnelheden per optie die jij aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SD kaarten en USB sticks zijn meestal erg traag bij kleine I/O's en dat is nou net wat een besturingssysteem doet. Een normale externe harde schijf is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

talin

ES-MA

voor testdoeleinden?
dan zijn alle drie opties perfect!

ik draai bijna wekelijks ff snel een test opstelling, dan is het maar net wat ik voor handen heb.
een USB stick een 64Gb Sd card of gewoon een losse disk.

maar het ligt helemaal aan wat je wil doen.

ik heb een 2011 late 13" macbook pro daar heb ik de dvd drive vervangend oor de originele 500Gb schijf en er een 320SSd op de normale plek kunnen zetten, 16Gb intern geheugen.
die 500Gb schijf is snel zat voor sommige test opstellingen maar gebruik soms ook een USB externe schijf om dingen te testen.

maar vertel wat wil je gaan testen

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:36
Een vriend van mij is OS X Developer en ik mag altijd van hem de nieuwe OS X versies testen.
Het gaat dus met name om OS X El Capitan :D

Ik wil het natuurlijk niet gaan gebruiken als main OS, maar ik wil gewoon een beetje kijken naar hoe het er uit ziet en hoe o.a. de nieuwe split screen features werken.
64 GB is geen beperking aangezien ik me beperk tot OS X ingebouwde apps. (Zelfs geen iWork, iLife apps e.d.)

SD-kaart valt af dus...
Een USB 3.0 HDD is dus een betere optie dan een USB 3.0 Flash drive? (Hoeveelheid opslag even buiten beschouwing gelaten).

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Pagina: 1