Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozgur83
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-06 01:22
Goedendag allen,

Ik heb de Icidu 300N Router van een mede-tweaker overgenomen en deze werkt verder prima. Alleen toen ik wilde inloggen om de wifi-naam veranderen, lukte dit niet. Nu probeer ik dus in te loggen op de router via een ethernetkabel, maar ik kom met geen mogelijkheid in de router. Ik heb de router gereset, powercycle, andere kabels, andere poorten aangesloten en heb het met 3 verschillende laptops zelfs geprobeerd, maar mocht niks baten.
Nu heb ik zelf uiteraard gegoogled en heb deze link gevonden;

http://www.helpmij.nl/for...n-een-repeater-Icidu-300N

Ook dit heb ik geprobeerd en dit helpt helaas ook niet. Ik kan nu zelfs niet op de site van Icidu komen via deze router.
Ik heb wel wifi nu, alleen is deze onbeveiligd.
Het gaat trouwens wel om het internet bij mijn ouders thuis.

Hebben jullie nog tips voor mij??

Groeten Özgür

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat lukt er precies niet? Krijg je de webpagina niet te voorschijn? In wat voor omgeving probeer je hem nu werkend te krijgen? Als je hem in een bestaande setup met een bestaande router installeert is de standaard gereserveerde IP voor de router misschien al bezet. Heb je al met een poortscanner of in de huidige router gekeken of je een apparaat ziet die een bepaald IP heeft gekregen? Zo ja, probeer die IP-adressen eens in de router.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozgur83
Ik probeer via chrome in te loggen op 192.168.1.1 zoals op de handleiding stond, die had ik destijds gevonden via internet, maar dan krijg ik de melding: webpagina niet gevonden. Ik heb wel verschillende IP-adressen geprobeerd, als je dat bedoeld.
Deze adressen heb ik geprobeerd:
192.168.0.1
192.168.1.1
192.168.2.254

Als dat is wat je bedoeld. Of heb ik je verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt een volledige factory reset kunnen uitvoeren?
Dus wifi netwerk heeft zo'n standaard naam vb 'icidu'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozgur83
Ja ook dat heb ik gedaan, maar dat heeft helaas ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Verbind je PC rechtstreeks met een LAN-poort van de router, zorg dat je netwerkinstelling van de PC op DHCP staat (automatic configuration) en typ dan in een command prompt eens:

IPCONFIG /ALL

Kijk dan bij je netwerk connectie wat er staat bij "default gateway". 100 tegen 1 dat dat het ip-adres van de router is. Kom je er dan nog niet bij, post dan de output van dat IPCONFIG /ALL commando eens.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozgur83
Okay dat heb ik gedaan en het ip-adres is dus 192.168.2.1. Bedankt!
Nu echter het 2de probleempje, is het inloggen. Ik dacht dat de gebruikersnaam en wachtwoord; admin admin was, maar die pakt ie niet. Ik zal ff verder googlen.
Bedankt voor jullie hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Het default IP adres van dat apparaat is 192.168.1.1, dus als het IP adres anders is zal de username en password ook wel niet default zijn. Zo te horen heeft de mede-tweaker het ding altijd gebruikt met default SSID en zonder beveiliging, en is de factory reset mislukt .

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozgur83
Ik ben er wel al een keer ingekomen, maar heb toen niets aan het ip-adres veranderd. Al weet ik niet meer wat het ip-adres toen was en gebruikersnaam en wachtwoord. Ik had toen de wifi naam ingesteld, maar wil dus de wifi naam en wachtwoord aanpassen, dus toen heb ik de factory reset gedaan. Dan zal ik degene waar ik hem van gekocht heb, even mailen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozgur83
Maar de factory reset is toch min 10 sec ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Geen idee, wat staat er in de handleiding?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozgur83
Die heb ik helaas niet meer en als ik erop google kom ik op de site van Icidu uit en die laadt die niet.
Ik heb in de tussentijd de router gereset, het knopje 30 sec ingedrukt, daarna min 30 sec van het stroom en daarna weer 30 sec gereset, maar het ip-adres blijft hetzelfde en inloggen lukt ook niet.
Pagina: 1