Gaming PC voor maximaal €1.000

Pagina: 1
Acties:

• johanmelis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Beste Tweakers,

Mijn oude PC heeft nu echt zijn beste tijd wel gehad en het lijkt me tijd voor een nieuwe. Mijn plan is om deze zelf te bouwen uit losse onderdelen, iets wat ik voor het eerst zal gaan doen, en ik kan daarvoor wel wat advies gebruiken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal er voornamelijk op gamen en wil toch wel nieuwere games als The Witcher 3 spelen op 1080p. Daarnaast gebruik ik veel Photoshop en Illustrator.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximumprijs die ik in gedachten heb is €1.000. Ik ga hier liever niet overheen maar in hele speciale gevallen wil ik wel een uitzondering maken. Dit is overigens exclusief de verzendkosten. Het assembleren doe ik zelf dus deze kosten spelen ook geen rol.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat randapparatuur betreft heb ik alles in huis. Een 1080p scherm, goede muis en toetsenbord en speakers. In de toekomst ben ik nog wel van plan naar een 1440p of 4k scherm over te stappen al is dit meer een aan werk gerelateerde keuze dan aan games (desnoods houd ik mijn 1080p scherm voor de games ernaast).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met het oog op het 1440p of 4k scherm wil ik over een GPU beschikken met 4gb ram en een display port. Verder zijn er geen strikte eisen aan het systeem verbonden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat de CPU betreft heeft Intel mijn voorkeur. Ik heb gelezen dat deze voor games geschikter zijn dan AMD. Voor de GPU heeft Nvidia mijn lichte voorkeur omdat ik hier in het verleden altijd goede ervaringen mee heb gehad. Mocht iemand een AMD aan raden ben ik uiteraard wel bereid overstag te gaan. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of ik de juiste keuzes heb gemaakt betreft de voeding en het moederbord.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte van de PC speelt geen rol aangezien deze netjes onder het bureau en uit het zicht komt te staan. Wat dat betreft zijn kleurschema's van de hardware dus ook niet belangrijk. De case die ik gekozen heb heeft toevallig een raampje maar mijn keuze op deze case is berust op een huisgenoot die deze case heeft en er zeer over te spreken is. Kwa geluidsniveau of energieverbruik ben ik vrij gemakkelijk maar stiller en zuiniger is uiteraard altijd mooi meegenomen :)

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan over te klokken

De setup die ik in gedachten had is als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 371,95€ 371,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,51€ 50,51
1NZXT S340 Zwart€ 72,95€ 72,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,89€ 25,89
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 65,40€ 65,40
1Crucial BX100 250GB€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,50

Alle adviezen en opmerkingen worden zeer gewaardeerd en alvast bedankt! _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Leuke setup, lijkt wel de best buy guide ;). Afgezien dat het moederbord niet heel luxe is (maar wel relatief goedkoop), prima ding zo.

Ik zou overwegen een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6. Nagenoeg gelijk, maar iets betere geluidschip (voor wat het waard is).

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Prima lijstje maar ik heb wel 2 eventuele verbeterpunten:

moederbord

Niet verkeerd bordje maar voor een paar euro meer heb je een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 die een betere geluidschip heeft. Als je geen dikke geluidsetup heb dan kan je beter die msi nemen

CPU koeler
Die mugen is een prachtig ding maar is meer bedoeld voor overklokkers. Je kan beter de goedkopere pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 nemen. Koelt net zo goed en is ook aardig stil.

PS: heb je een windows licentie?

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• johanmelis
Bedankt voor de input!

Ik heb het moederboard aangepast. Goed geluid komt wel van pas, al heb ik op dit moment geen geweldige speakers is dit wel iets waar ik nog verandering in wil brengen.

Ik ben inderdaad niet van plan over te klokken dus die CPU koeler klinkt als een goed idee.

Ik heb een officiële Windows 8.1 licentie dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door johanmelis op 09-06-2015 12:21 ]

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Dan heb ik niks meer te zeggen. Mooie lijstje IMO :)

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Goed lijstje, binnen budget. Ik zeg die kan besteld worden.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• johanmelis
Alle bevestiging die ik nodig heb guys!

Bedankt voor de hulp :)

• MarcRvB

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Np! Veel game plezier ;)

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

Misschien dat je voor je moederbord ook een ASRock B85 Pro4 kan nemen. Aangezien je kast een window heeft lijkt het me leuk om toch enigszins een kleurenschema aan te houden. De ASROCK is hier wat neutraler in i.t.t. de zwart/felgroene Sniper :)

Als ik zo de specs doorlees lijkt er niet veel verschil in te zitten. De kwaliteit is misschien wat minder, maar zo ook de prijs.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Pagina: 1