Op zoek naar een leuke 5.1/7.1 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Mede Tweakers

Ik ben op zoek naar een leuke 5.1 speaker set, en ik zou jullie expertise kunnen gebruiken bij mijn zoektocht

Na weken gegoogled te hebben heb ik besloten om geen alles in 1 set te kopen.

Zo had ik ook een paar setjes in gedachten maar toen ik reviews begon te lezen ben ik teleurgesteld.

Waar ik naar opzoek ben, ik heb op dit moment een
Een Denon x1100 op het oog en ik zou graag twee staande voor speakers willen hebben een leuke center en twee back speakers, back speakers mogen ook compacte zijn zodat ik ze kan ophangen. En natuurlijk een leuke woofer. Mijn budget is 600/700 euro los van de receiver maar het mag ook goedkoper

Ik zal het voornamelijk gebruiken voor films True HD en DTS master. Het liefst wil ik dat ze er badass uitzien en voorkeur gaat uit naar een witte set.

Ik zou alle hulp erg op prijs stellen omdat ik er echt niet uit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:12

Audione0

Strijdt der titanen

Klipsch heeft leuke speakers voor jou budget.

De synergie serie de F1 F2 en de F3
https://www.google.nl/sea...e=UTF-8#q=klipsch+synergy

Boston Accoustics A250 (als front), de A25 als surrounde en A225C als center
Deze is als set verkrijgbaar en zijn in het wit

https://www.google.nl/sea...me&ie=UTF-8#q=boston+A250

Voor jou gekozen receiver zijn de klipsch en boston hele leuke speakers.

De klipsch, vooral de F3 gaan lekker looaaag

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Synergy serie is leuk (hebbumzelluf ook, ook aan een Denon), alleen wel ouder (f3 ging er in 2009 al uit meen ik, toen kwam de f30) en daarmee lastiger te verkrijgen. Correct is importeur en die heeft nog enkele paren F1 staan in kersen en F10 in zwart, voor de rest ook niet meer.

Wat wel feit is is dat je Klipsch heel makkelijk aanstuurt en ze dus ook goed samen zullen gaan met een instap Denon receiver die wat minder vermogen heeft :)

Maar voor alle speakers geldt: eers gaan luisteren (eigen muziek mee en dan geen 128k MP3 ;) ) en dan je keuze maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Bedankt voor alle tips, ik wil idd eerst gaan luisteren en ik zal een paar FLAC's meenemen. Ik zat zelf te kijken naar DALI maar ik zag dat het ver over mijn budget ging. Ik ga even op Klipsch goed onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
Het liefst wacht ik op nog meer tips voor ik een besluit ga nemen, het liefst wil ik een opstelling waar ik het meest uit kan halen.

En Ik had wel iets meer reacties verwacht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je goed had gekeken toen je je registeerde had je geweten dat een topic kicken binnen 24 uur niet op prijs wordt gesteld ;) En dan had je ook geweten dat we hier verwachten dat je zelf eerst gaat zoeken voor je een vraag stelt. Dus wat had je zelf al gevonden en waarom zag je daar vanaf? :)

En als je nog beter had gekeken had je ook geweten dat er een compleet subforum bestaat voor jouw soort vragen, namelijk Consumentenelektronica Aankoopadvies
Met het handje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif linksbovenaan je topic (net onder de topictitel) kun je een move vragen (en je misschien meteen bij de modjes excuseren dat je niet goed gelezen hebt :P )

Having said that: ik zou geen FLAC meenemen maar echte CD's. Niet iedere winkel heeft zomaar spul staan waarmee flac afgespeeld kan worden. Witte speakers zijn verder wel te vinden. Ik betwijfel echter of je dat in jouw prijsklasse ook lukt. Qua tips: die zijn niet echt te geven. Hooguit de tip "deze set is veel bang for buck" Want zoals gezegd, de vraag is wat bij je past qua geluidssmaak. En jouw budget is voor een beetje hifi wel erg laag - maar dat had je zelf ook al ervaren ;)

Heb je het iedee overwogen om receiver en twee mooie vloerstaanders te kopen van het geld, en dan later pas de rest er bij?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA
jackzonztyl schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:38:
En Ik had wel iets meer reacties verwacht. :(
600-700 euro is niet een heel ruim budget voor minimaal een 5.1 set waardoor de keuze relatief beperkt is. Als in dat het voor kant en klare setjes met kleine speakers best behoorlijk is, maar losse componenten zijn nu eenmaal duurder. Een beetje leuke subwoofer kost al een groot deel van het budget waarbij sommigen zullen vinden dat het eigenlijk al minimaal 90% van het budget op zal slokken.

Voorbeelden van "badass" handig zouden zijn aangezien dat voor iedereen anders is. Dat laat tevens zien wat je zelf al gevonden hebt. Dat is iets wat we op GoT altijd wel kunnen waarderen. Betere topics leveren betere antwoorden op.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik heb zelf een tijd geleden een setje in elkaar gezet voor toekomstige aanschaf (zal tegen die tijd wel weer veranderen, en het lijstje is inmiddels ook bijna een half jaar oud), maar dit is waar ik op uit kwam:

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X1000€ 322,89€ 322,89
1Jamo S 426 HCS 3 5.0 (Zwart)€ 299,-€ 299,-
1Jamo SUB 210 0.1 (Zwart)€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,89

En dan zit ik net boven jouw budget, maar voor 'echt' goede kwaliteit kom je al gauw het dubbele neer te leggen. ~700 euro is eerder een budget voor een 'goed' all-in-one setje, maar losse meuk is dat echt aan de lage kant. Daar zal menig audiophile en videophile het mee eens zijn.

Het kan, maar het kan veel beter als je iets meer investeert

[ Voor 5% gewijzigd door Darkfreak op 10-06-2015 09:47 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
De volgende set heeft volgens vele reviews een ongekende prijs/prestatieverhouding.

eventueel kun je hem ook als 2.0 kopen en later de overige speakers toevoegen:

http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html

http://www.teufelaudio.nl...uh2kne19kl80va660&lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1