Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb mijn oude SSD (OCZ Vertex 3 120GB) vervangen met een nieuwe SSD (Samsung 850 EVO 250GB). Ik heb de oude SSD gecloned naar de nieuwe SSD. Alles werkt prima.

Nu heb ik alleen één probleem:
De nieuwe SSD heeft dezelfde grootte gekregen als de oude SSD en ik kan dit niet vergroten. (Zie onderstaande afbeelding):

Ik heb ook gebruik gemaakt van:
- EaseUS Partition Master
- MiniTool Partition Wizard

Beide helaas zonder succes.

Ik weet dat het komt omdat de partitie van 350MB "in de weg zit". Echter als ik deze verwijder boot de PC niet meer.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Kan ik die partitie niet verwijderen/clonen dan C uitbreiden en dan de partitie weer herstellen (die van 350MB).

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

{edit} deze kan beter in "Opslagtechnologie" denk ik.. sorry daarvoor

[Voor 4% gewijzigd door miicker op 09-06-2015 11:35. Reden: deze kan beter in "Opslagtechnologie" denk ik.. sorry daarvoor]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:40
Bij het klonen van oude disk naar nieuwe disk de 350 MB partitie vooraan zetten en "C" partitie meteen laten vergroten.
Beetje kloon tool kan dit. Probeer anders Macrium Reflect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
miicker schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:30:
{edit} deze kan beter in "Opslagtechnologie" denk ik.. sorry daarvoor
Lijkt me ook. Schopje die kant op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Yes het is me gelukt!
Voor mensen met het zelfde probleem:
- Open CMD als admin
DISKPART
list disk
sel disk *nummer van de disk*
list vol
sel vol *nummer van het volume van de systeem partitie die in de weg zit*
assign letter = x:
- Gebruik EaseUS Todo Backup Free 8.3
- Maak een backup van de Systeem partitie (x:)
- Gebruik MiniTool Partition Wizard Free en verwijder de systeem partitie (x:)
- Maak een nieuwe systeem partitie (met MiniTool Partition Wizard), dit keer op het einde, dus dat de unallocated space naast je C: staat
- Open EaseUS ToDo Backup en recover de zojuist gemaakte backup naar de nieuwe partitie
- Open CMD weer als admin
diskpart
list disk
sel disk *juiste disk nr*
list vol
sel vol *juiste volume nummer*
remove letter x:

Reboot je systeem, gebruik nu het ingebouwde schijfbeheer om je C: uit te breiden!
Hopelijk hebben meer mensen hier iets aan :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee