Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tekst in email omgezet naar Chinese tekens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-06 14:13
Voor het versturen van facturen gebruikt ons ERP-systeem een interne SMTP-server. Voor ÚÚn deelneming willen we een SMTP-server gebruiken van een Italiaanse organisatie die PEC-emails kan versturen. (encrypted emails, Legalmail.it). De tekst in deze emails wordt echter omgezet in Chinese tekens indien we de emails via deze SMTP-server versturen.

Ik heb wat interne discussie omtrent de oorzaak (beiden hebben we wel de klok horen luiden maar weten niet precies waar de klepel hangt): volgens mij is er een problem met het MIME type of de western character encoding in de email die het ERP-systeem genereert. Volgens mijn collega moet een setting in de Italiaanse SMTP-server worden gewijzigd.

Wat is volgens jullie de meest waarschijnlijke oorzaak?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 15:22
Heb je een voorbeeld van de tekst? En wat stuur je precies naar de server? Dat maakt het makkelijker in te schatten wat er fout gaat.

Typisch geval van chinese tekens is als latin-1-encoded tekst als utf-16 wordt ge´nterpreteerd (Bush hid the facts).

ValHallASW wijzigde deze reactie 09-06-2015 10:35 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever | 5220wp

Het is misschien handig wat meer info te geven. Wat voor ERP pakket gaat het om, Afas, Exact etc etc ??

Mailserver is Exchange?

Fairy wijzigde deze reactie 09-06-2015 10:35 (36%)

2745wp (dak) | 1600WP (schuur) | 875WP (uitbouw)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-06 14:13
Het ERP systeem is Navision 3.6, the add on die voor de verzending van emails zorgdraagt is NavDocs.

Ik heb niet meer informatie aangegeven omdat ik vermoedde dat het een universeel probleem is en niet persÚ gelinked aan een pakket.

Onder een voorbeeld van de tekst (werkelijke tekst is E-mail Body 1):
⼀∀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀 ㄀∀ഀ਀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀 ㄀ഀ਀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀 ㄀ഀ਀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀 ㄀ഀ਀

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
ValHallASW schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:34:
[...]
Typisch geval van chinese tekens is als latin-1-encoded tekst als utf-16 wordt ge´nterpreteerd (Bush hid the facts).
Ik zou de link naar mojibake hebben gebruikt. Daar staat namelijk de meest waarschijnlijke verklaring.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 15:22
quote:
Aziona schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:15:
Onder een voorbeeld van de tekst (werkelijke tekst is E-mail Body 1):
⼀∀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀 ㄀∀ഀ਀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀 ㄀ഀ਀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀 ㄀ഀ਀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀 ㄀ഀ਀
Apart: er wordt ergens een fout gemaakt met endianness. utf-16 gebruikt twee bytes per karakter[1], en die twee bytes worden in de verkeerde volgorde ingelezen:

u'⼀∀䔀ⴀ洀愀椀氀 䈀漀搀礀'.encode('utf-16-le').decode('utf-16-be')
'/"E-mail Body'

Vervolgens is vraag 1) waarom utf-16?! en 2) waarom gaat er iets mis met de endianness.

Dan kom ik terug op mijn eerdere vraag:
quote:
Wat stuur je precies naar de server?
Daarnaast zou het handig zijn als je de headers van de e-mail die je ontvangt (of liever nog: de hele mail, inclusief headers) zou kunnen posten.

[1] behalve bij karakters buiten het basic multilingual plane

ValHallASW wijzigde deze reactie 09-06-2015 16:48 (7%)

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*