1500 euro pc voor vriend

Pagina: 1
Acties:

• Eskimotje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-11 21:54
Hallo, mede-Tweakers!

Mijn vriend wil een nieuwe computer kopen van niet hoger van 1500 euro.
Hij wilt het meest gaan gamen zoals Arma, Minecraft, Gta V

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

3D Rendering en video bewerking

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Niet hoger dan 1500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Toetsenbord, headset

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

GPU, CPU, Ram, Beeldscherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nvidea, en Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Nope

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nope

Dit is het lijstje wat ik voor hem heb gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 318,23€ 318,23
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1Gigabyte GV-N970WF3OC-4GD€ 354,-€ 354,-
1Cooler Master N300 (KWN1, windowed)€ 38,50€ 38,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1Corsair VS550€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 952,62

Zoals jullie zien heeft het lijstje nog geen beeldscherm en harddrive.
Zelf heb ik een ilymia prolite.
De voeding is niet zo goed maar ik weet ook niet welke anders moet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met die lijstje

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Leuk lijstje maar er zijn wel verbeterpunten.

CPU

Je geeft aan dat je vriend foto en video gaat bewerken. Aangezien je niet overklokt kan je eventueel een goedkopere pricewatch: Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed nemen. Dit is eigenlijk een niet overklokbare i7 zonder iGPU schilt toch wat euro's. Als hij meer zwadere videobewerking doet kan hij beter de pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed . Deze heeft een hoge kloksnelheid wat fijn is. Deze is ook maar 2 tientjes duurder dan de i7 in jouw lijstje. Ook in ARMA wat meer een CPU vraagende spel is zou de i7 4790K een betere optie zijn

GPU
De GTX 970 is een fijne GPU. Welicht kan je een MSI of een ASUS nemen. Kijk maar op reviews: GeForce GTX 970: vier zuinige Maxwells vergeleken voor een uitgebreide test van de 970's

CPU koeler
Als je een wat stille en koelere PC wilt zou ik die intel (meuk) koelertje eruit pleuren en een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 nemen. Deze koeler is bedoeld om niet of lichte overklokte processors goed te koelen. Daarnaast is die lekker stil :)

Voeding
Niet meer verkrijgbaar en je syteem zou niet meer dan 350W gebruiken. Deze pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W is opzich geen verkeerde optie

Kast

In mijn ogen wil je een duure build ook een dure kast hebben. Maar dat die keuze ligt aan jouw vriend.

SSD

De mx100 presteerd net zo goed en is goedkoper pricewatch: Crucial BX100 250GB

Mijn vragen
  • Heeft je vriend een windows licentie? zo ja welke?
  • Welke resolutie wilt je vriend op gamen? 1080p? 1440p? 4K?
  • Hoeveel Data denkt je vriend nodig te hebben? 500gb? 1TB? 2TB? 4096TB?
  • Moet de PC stil zijn en koel?

[ Voor 9% gewijzigd door MarcRvB op 09-06-2015 09:48 . Reden: CPU koeler stukje toegevoegt ]

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Met dit budget zou ik zelf voor een wat luxere kast en betere voeding kiezen.
Denk met de voeding aan de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular bijvoorbeeld.

Qua kast: Loop samen met die vriend eens door die enorme lijst emt kasten in de pricewatch en zoek een mooie uit. De 'standaard' Define R5 is natuurlijk een zeer goede kast en blijkt met iedereen 'compatibel' te zijn, maar ieder heeft zo z'n eigen smaak.
Hint: Met een windowed kast komt er vrij vaak *ineens* de wens om een bepaald kleurenschema aan te houden. Iets wat uiteraard een meerprijs kost...

Met rendering/videobewerking is 16GB RAM wellich aan te raden?
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16

[ Voor 26% gewijzigd door svenvv2 op 09-06-2015 10:18 . Reden: hint+ram ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Bovendien is je kast ook vrij krap voor die GPU, 310mm kaart, max kast 320mm. Iets wat je airflow zeker niet ten goede komt. De stock koelers van intel zijn bagger. Wil je stil (ler) dan moet er een aftermarket koeler op die cpu.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
*knip* dit is natuurlijk gewoon spam op deze manier.

[ Voor 84% gewijzigd door br00ky op 11-06-2015 15:53 ]

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

De GPU zou ik vervangen door de G1 versie van Gigabyte. Deze heeft namelijk een backplate, die je in je lijst hebt niet. Met een kast met window is dat een stuk mooier.

Verder zou ik met zo'n budget toch kijken naar een luxere kast. Uiteindelijk is het toch hetgene waar je tegenaan kijkt. Je krijgt natuurlijk ook beter kabelmanagement en andere luxe wat uiteindelijk mooier staat.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
Of de MSI GTX 970 Limited Edition (Groen/Zwart) aangezien hij een Gigabyte Sniper mobo heeft (Ook groen/zwart) ;)

Tevens heeft deze GPU ook een backplate tov de normale MSI GTX 970 versie

pricewatch: MSI GeForce GTX 970 Gaming 100ME
Szwoar schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:24:
De GPU zou ik vervangen door de G1 versie van Gigabyte. Deze heeft namelijk een backplate, die je in je lijst hebt niet. Met een kast met window is dat een stuk mooier.

Verder zou ik met zo'n budget toch kijken naar een luxere kast. Uiteindelijk is het toch hetgene waar je tegenaan kijkt. Je krijgt natuurlijk ook beter kabelmanagement en andere luxe wat uiteindelijk mooier staat.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenk13 op 11-06-2015 17:25 ]

Pagina: 1