De zin en onzin van GoT

Pagina: 1
Acties:

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32
Beste Adjes en mede-forumgebruikers,

Ik erger me wederom aan de stijl waarmee men bezig is dit forum 'aan te passen'.

Ik kan mij nog herinneren (het speelde niet eens zo heel lang geleden) dat er besloten is om onzin en aanverwante topics keihard te weren. Tevens is het (in mijn ogen) zeer verstandige besluit genomen om in zijn geheel geen 'onzinhoekje' te creeren, het is immers een techsite, geen bullshit site.

Nu, een paar maanden later, is men kennelijk op het besluit teruggekomen, want opeens is er een HuisKamer, waar onzinnige topics (tot op zekere hoogte) ineens wel zijn toegestaan.

Gevolg: SG wordt masaal leeggekauwd en uitgespuugd in HK. Mensen die een zinvolle discussie hadden lopen in SG mogen ineens hun topic niet meer inkijken of reageren in een lopende discussie die gevolgd wordt, omdat deze ineens thuishoort in HK (aldus de adjes).

Wat is nu de zin hiervan? Is het nu echt zo ongelooflijk moeilijk om de lopende discussies gewoon daar te laten waar ze zijn gestart, en nieuwe topics daar te zetten waar ze thuishoren?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het onzinforum is gesloten omdat het een foute groep users aantrok! Dit "onzinforum" is wat dat aangaat heel anders van opzet. het is een extra'tje waar je je lekker met je mede GoTters kan ontspannen, mits je bewezen hebt, dat je een echte GoTter bent.

Hierdoor zal het niveau van de overige fora, als het goed is dus niet lager worden. Dat was bij het vorige dus wel zo, omdat de mensen die alleen voor het onzin kwamen, gemiddeld een lager niveau hadden en mindere vragen konden gaan stellen. Verder voegden ze niets toe aan het forum. (ze hielpen geen mensen).

Ps, ik deel je mening, wat betreft het verslepen van discussies. Dat gaat soms wel erg snel. Maar van sommige is het wel terecht!
zie hier:
[topic=163737]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ja wat heft ut voor zin dat "jonge" gebruikers niet met de discussie meedoen... ik kan nu g*dverdomme me eigen topic niet eens meer lezen.. moet ik via me broer doen! egt dit :r ...

Aijn de beginners nog niet wijs genoeg om mee te kunnen doen ofzo... in SG geen gelul... dan gaat iedereen naar HK... egt dit slaat weer es nergens op!

ik = :(

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
ik denk dat je wel gelijk hebt dat de MODjes (geen adjes dus) niet meteen alles wat ook maar een beetje /onzin is naar de hk moeten verplaatsen. dingen die echt onzin zijn natuurlijk wel, maar niet meteen alles wat op onzin lijkt...

Maak je eigen poll

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 20:52 schreef BOOTZ het volgende:
ik denk dat je wel gelijk hebt dat de MODjes (geen adjes dus) niet meteen alles wat ook maar een beetje /onzin is naar de hk moeten verplaatsen. dingen die echt onzin zijn natuurlijk wel, maar niet meteen alles wat op onzin lijkt...
Maar dan krijg je dus weer meten met twee maten, want de een vind dit onzin en de andere dat. Dus dat zal moeilijk worden.

Verwijderd

Ja maar de modjes lijken wel zoo serieus om een vraag over kiten (vliegeren) als onzin te verklaren...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Op zondag 17 juni 2001 20:51 schreef JvS het volgende:
Het onzinforum is gesloten omdat het een foute groep users aantrok! Dit "onzinforum" is wat dat aangaat heel anders van opzet. het is een extra'tje waar je je lekker met je mede GoTters kan ontspannen, mits je bewezen hebt, dat je een echte GoTter bent.
Ja, en daar wringt de schoen. Want wanneer ben je een echte gotter ? Met veel posts ? Lang lid ? Gewaardeerd door de omgeving ? Ik snap het niet meer. Natuurlijk we zijn een tech forum, maar door ruimte te geven aan een forum als SG heeft de crew dit over zichzelf afgeroepen. En nu het kalf eenmaal verdronken is wil men de put dempen door betrokken posters die minder technisch onderlegd zijn te weren uit juist het froum waar zij aktief waren.

Verwijderd

Kijk... je had tp\opics (over blote buurvrouwen, met alle respect btw) die best naar HK konden maar er waren ook hele serieuze topics... zoals een joodse man die steeds werd lastiggevallen... is dat onzin? als je dat onzin vindt ist wel heel matig, dat is dus gewoon egt een serieuse discussie... en onder SG staat: voor alle serieuzere onderwerpen die niet in de andere topics thuishoren ofzo...

et voila... er klopt weer es de schijt van! :)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 21:04 schreef MrFreeman het volgende:
Kijk... je had tp\opics (over blote buurvrouwen, met alle respect btw) die best naar HK konden maar er waren ook hele serieuze topics... zoals een joodse man die steeds werd lastiggevallen... is dat onzin? als je dat onzin vindt ist wel heel matig, dat is dus gewoon egt een serieuse discussie... en onder SG staat: voor alle serieuzere onderwerpen die niet in de andere topics thuishoren ofzo...

et voila... er klopt weer es de schijt van! :)
Die van die joodse man staat nu in NSTM, dus niet te snel oordelen he! ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 17 juni 2001 21:00 schreef zeef het volgende:

[..]

Ja, en daar wringt de schoen. Want wanneer ben je een echte gotter ? Met veel posts ? Lang lid ? Gewaardeerd door de omgeving ?
Ik snap je punt volkomen. Het is ook lastig om het te beoordelen, alleen is het niet anders. Omdat het gewoon niet "op het gevoel" te doen is.

Je moet er wel rekening mee houden dat je in principe alleen maar "onzintopics" mist, en dat die huiskamer gewoon voor "lekker weertje hier" topics is. De echte discussies horen IMHO dus gewoon op SG.

Ik heb ook een topic ge-opend, over al die wazige moves. Ik hoop dat daar wat positiefs uit kan komen!

[topic=163878]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

OW dat wisk niet... maar ben em dan wel kwijt... laat gewoon staan die stuff..

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32
Ja, en daar wringt de schoen. Want wanneer ben je een echte gotter ? Met veel posts ? Lang lid ? Gewaardeerd door de omgeving ? Ik snap het niet meer. Natuurlijk we zijn een tech forum, maar door ruimte te geven aan een forum als SG heeft de crew dit over zichzelf afgeroepen. En nu het kalf eenmaal verdronken is wil men de put dempen door betrokken posters die minder technisch onderlegd zijn te weren uit juist het froum waar zij aktief waren.
Ik denk juist dat ze het alleen bij een SG moeten houden, en daarmee niets. Door nu een speciale ruimte te gaan creeren voor zgn. die hard GoT-ers ga je een tweedeling creeeren. Ik denk dat dat heel onverstandig is. Het maakt het weer een stuk onaantrekkelijker om hier te komen.
(En dat zegt een GoT-er van het eerste uur....)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Ik persoonlijk (en dat is een mening) vindt dat got diep gezonken is door het toevoegen van de huiskamer.

Eerst zeggen en volhouden dat de kroeg niet meer terugkomt, maar in principe is deze gewoon weer terug, in een andere naam. De huidige postings zijn in ieder geval van het Kroeg niveau, dus de regeling van minimaal zoveel posts in de techfora helpt geen zak, het niveau is helaas nog lager dan op Fok!.

Ik zie het nut er ook niet zo van in. Het ging toch prima zo met SG :?
Pagina: 1