Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 20:03
Ik heb onlangs 4 lightning kabels besteld bij JUICIES t.w.v. $29 per stuk. Nu is er één van stuk gegaan en heb ik een discount code gekregen t.w.v. $116, waardoor ik 4 nieuwe kabels kan bestellen.

Bij de eerste bestelling heb ik invoerbelasting moeten betalen. Zal dit nu weer het geval zijn?

Zo ja; is er een manier dit te voorkomen? Het zou raar zijn als ik belasting moet betalen voor het ruilen van een defect product. Daarnaast 'betaal' ik ook niet voor de kabels; ze hebben alleen een waarde van $116.

Iemand die mij het antwoord hierop kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:25
Volgens mij moeten ze gewoon op het pakketje aangeven dat het een vervangend product is. Net zoals ze aan kunnen geven dat het promotiemiddelen of "gifts" zijn. Hierdoor heb je vrijstelling van invoerbelasting.

Mogelijk dat deze link je wat meer vertelt: http://www.belastingdiens...uitwisselingsverkeer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-04 20:03
Vriendelijk bedankt :).

Ik heb de instructies gegeven om zowel op de bon als op het pakketje neer te zetten dat het om een 'garantie product' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:15

RobertowNL

For your gear!

Powergrim schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:07:
Volgens mij moeten ze gewoon op het pakketje aangeven dat het een vervangend product is. Net zoals ze aan kunnen geven dat het promotiemiddelen of "gifts" zijn. Hierdoor heb je vrijstelling van invoerbelasting.

Mogelijk dat deze link je wat meer vertelt: http://www.belastingdiens...uitwisselingsverkeer.html
Daarvoor moet je de producten terugzenden (en hier duidelijk bewijs van hebben) leert de ervaring :+

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

zo makkelijk gaat het inderdaad niet.
je hebt inkopen gedaan buiten de EU daarmee wordt jij importeur van de goederen.

Feitelijk ziet de belastingdienst jou nu dan ook als importeur en zal je aan veel meer dingen gebonden zijn om dat bedrag terug te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet wel kunnen aantonen dat het product retour is gegaan. Toen ik zelf een reparatie hadden buiten de EU kreeg ik een formulier toegestuurd van PostNL waarin ik meer informatie moest verstrekken toen het product weer retour kwam.
Heb de factuur van het product, de eerste factuur van de douane en de tracking code van het retourneren van het defecte product naar Australie toegestuurd. Werd toen netjes zonder verdere belasting ingevoerd, afgezien van de inklaringskosten van PostNL.

In jouw geval ligt het anders omdat je het product niet hebt geretourneerd. Als je nu 1 kabel a $29 besteld zal je sowieso geen kosten krijgen, maar als je nu 4 kabels besteld zal je wel weer moeten betalen, maar dat klopt dan toch ook omdat je 7 werkende kabels hebt ipv 4?
Wat wil je precies? 1 nieuwe kabel valt sowieso onder de drempel. Nog 3 extra kabels zal je wel weer moeten betalen.

Slave of Thieves

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

29 usd is meer dan 25 euro en volgens mij is of was de drempel 22 euro. dus is niet gratis in voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 16:18
Uitvoer bewijs nodig om aan te tonen dat je reeds belasting hebt betaald. Helaas is het wel zo dat alles 100% identiek moet zijn bij het terugzenden naar jou anders betaal je weer opnieuw.

Ik heb ooit een pc kast gekocht die een kapotte voeding had en dus moeten retourneren, helaas was het model uit productie genomen en stuurde de leverancier het nieuwe model gratis als vervanging. Ik mocht van de douane gewoon de volle mep opnieuw betalen want het ging om een ander artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo Diddley
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-03 13:13
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:14:
zo makkelijk gaat het inderdaad niet.
je hebt inkopen gedaan buiten de EU daarmee wordt jij importeur van de goederen.

Feitelijk ziet de belastingdienst jou nu dan ook als importeur en zal je aan veel meer dingen gebonden zijn om dat bedrag terug te kunnen krijgen.
Dit is niet noodzakelijkerwijs zo.... Hangt van veel zaken af, onder andere de leveringsconditie.
Een leverancier kan ervoor kiezen om de goederen DDP (Franco huis inclusief rechten en belastingen) te leveren. De leverancier is dan de partij die als aangever van de goederen bij invoer de eventueel verschuldigde rechten en belastingen voldoet. Als een bedrijf optreedt als aangever/importeur, kan deze (mits in NL geregistreerd als (buitenlandse) ondernemer voor de BTW) de bij invoer verschuldigde BTW terugvragen, cq verrekenen in de BTW aangifte. Als prive persoon is dit terugvragen niet mogelijk, omdat de BTW nu eenmaal een consumenten belasting is.

Als je een defect product kan terugsturen, dan zou je dat kunnen doen met een aangifte (en vergunning) passieve veredeling, met "uitwisselingsverkeer" (zie deze link ). De wederinvoer van het gerepareerde of vervangende product kan dan met vrijstelling van rechten en belasting plaatsvinden, of je betaald die alleen over de reparatiekosten....

Bedenk wel dat dit extra kosten kan betekenen, die wellicht niet opwegen tegen de besparing van de vrijstelling...

De reden waarom het allemaal zo omslachtig is, is dat men wil voorkomen dat er massa's defecte goederen worden omgeruild voor nieuwe, om invoerrechten etc te ontlopen....
Pagina: 1